2019-01-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Vilken tid va de han sände live?
Oklart, men jag såg tiden 21.35 tidigare i tråden. Jag tänkte inte på om man såg tiden i filmen. Om man utgår ifrån att den tiden är korrekt innebär det att någon har ringt polisen innan han började sända. Uteslutet är iaf att polisen hinner till Möklinta på någon minut under hans livesändning.
Citera
2019-01-26, 10:03
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barninist
Klassiskt i början av en vårdnadstvist. Mamman vill skriva över barnen på sin adress - för att få mer av kontrollen. Det är skatteverket som hanterar sådant - inte Soc - och skatteverket följer slaviskt regler - t ex om hur stor del i % barnen vistas på varje ställe. De bryr sig inte om orsak.
Således kan mamman ful-ljuga för en period och få barnen hos sig genom hävd eller backat av interimistiska beslut.

Pappan kan inte göra något.

Jodå, pappan kan göra mkt. Mkt handlar om aldrig ge upp. Oavsätt läge

Been there and done that!
Citera
2019-01-26, 10:03
Medlem
Jag var osäker först om jag ville se videon. Men jag tittade på den. Här sitter alltså en vuxen man och storgråter och berättar att han har tagit livet av sina två pojkar! Emellanåt slutar han gråta och vi ser hans ansikte framifrån - tydligare. Först tänkte jag att det var sjukt konstigt hur han kan pendla så - men då slår det mig. HAN SITTER OCH LÄSER KOMMENTARERNA!!! Han är FULLT medveten om allt och alla - sådant ego! Fy faan! Vilken svin! Efter detta kan väl ingen tycka särskilt synd om honom?!
Senast redigerad av Villvetaaa 2019-01-26 kl. 10:06.
Citera
2019-01-26, 10:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Pappan är INTE offer här. Han är förövaren.
Han mördade föri.....sin egna barn! För att få hämnd. Vad är det ni inte förstår???
Skilsmässa är inte roligt för någon. Men att mörda sina barn som hämnd borde väl få er att inse att denna person inte är ett normal person! Att han omöjligtvis kan ha varit lätt att leva med med tanke på vad han var kapabel till.

Jag är övertygad om att även sorg var inblandat. Försvarar inte gärningen, men man måste försöka sätta sig in hur han tänkte och resonerade. Att det inte anses normalt att mörda sin barn håller jag med om. Hämnd var det kanske på ett vis, men jag tror även det kan ha handlat om att "skydda" barnen från en hemsk omgivning sett från hans perspektiv. Ungefär som när makarna Goebbels mördades sina sex barn för att senare begår självmord i slutet av andra världskriget. Det kan även handla om att de tror att de ska få det bättre i "nästa värld". Jag tror vissa har svårt att ta in det här, men jag tror att om man på något vis ska kunna förstå gärningen, så måste man sätta sig in i hur de här personerna tänker. Man måste på något vis "bli" dom.
Citera
2019-01-26, 10:04
Medlem
Glömde skriva - STORT tack för uppladdningen av videon. Flashback måste alltid få förbli Flashback.
Citera
2019-01-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag satt och tvekade länge innan jag såg filmen. Ville jag verkligen se det här?
Ni som känner detsamma behöver inte tveka längre. Se den! https://streamable.com/md44u

Något så ynkligt och egoistiskt kräk har jag aldrig sett. Jag har varit så förbannad efter att ha sett filmen så jag har bara svurit i över 1 timme över den jävla dåren
Inte ett ord om att han älskade sina pojkar, bara att han hade skjutit dom och inte tänker sitta inne i ett helt jävla liv för att han hade dödat grabbarna.
Sen handlade resten som att smutskasta exet med olika beskyllningar och att ingen brydde sig om honom. Det var bara den äldre Marianne, som dog rätt nyligen, och hans syster som hade brytt sig.
TYCK SYND OM MIG
Han är bara ett enda stort jävla egoistsvin och det handlar bara om han om och om igen.
Han gråter dessutom krokodiltårar för det rinner inte många tårar på hans kinder och inte är han snorig heller som man skulle bli om man grät så häftigt.

Jag ser bara en ynkedom till man som gråter krokodiltårar och tycker jävligt synd om sig själv.
Det osar svartsjuka och hat om hans ord om exet i filmen. Jag tror inte på vad han säger om henne.
Om jag någonsin hade tvekat om att en man kunde vara så ond så han dödar sina egna barn för att hämnas på sitt ex, barnens mamma, så tvekar jag inte längre. Det har ju dessutom hänt förut.
Han vill förgöra henne genom att ta barnen från henne och smutskasta henne och han har planerat det länge och väntar med att göra det tills hennes födelsedag.
FY FAN så uträknat
Är det dessutom sant att han filmade avrättningen av pojkarna och skickade det till deras mamma innan han livestreamade och sköt sig själv så är det bortom allt förstånd och går inte att ens försöka förstå hur han kunde göra det. HUR och inte varför, varför vet vi redan. Hans hat mot henne för att hon lämnade honom, han tappade kontrollen, och hans jävla egoism. I hans värld räknades bara han.

Psykiskt sjuk är han inte heller i lagens mening, men han har helt klart en personlighetsstörning, narcissism med psykopatdrag. Jag känner igen det mer än väl.
Par går isär hela tiden och dom har barn och dom brukar lyckas reda ut det i dom flesta fall.
Visst fan blir man deprimerad när det tar slut om man blir lämnad men att gå till såna här ytterligheter gör bara en väldigt störd man, personlighetsstörd inte psykiskt sjuk!

Nu undrar jag faktiskt varför förra sambon Anna hängde sig? Knäckte han henne helt med sitt kontrollbehov och svartsjuka så hon såg ingen väg ut och hängde sig?
Vem som helst kan må väldigt dåligt att utsättas för sånt år efter år. Hela självkänslan knäcks.
Det är otroligt svårt att lämna den här typen av män men barnens mamma hade den styrkan och han rådde inte på henne vad han än gjorde och till slut gjorde han det mest djävulska för att ta hämnd.

Människor utanför familjen ser sällan den fula sidan av dom här männen tyvärr för det är sambon som får stå ut i det helvete han skapar i familjen. Han håller skenet uppe utåt.
Men någon har sett att han var underlig och kan vittna om det.

FINNS DET ETT HELVETE SÅ BRINN DÄR FÖR EVIGT SAMUEL RHEN

Ja... Inte ett ord om pojkarna annat än att han påstod att de vantrivdes hos mamma. Hans ord. Det isär när man tänker på hur han kan ha frågat ut småpojkarna under tiden efter skilsmässan om de trivdes hos mamma osv.
Och de på barns vis märkt vad föräldern vill att de ska svara.
Vet pappor som blivit så knäckta av att deras barns mamma velat separera att de sagt att de inte pallar ha barnet när de är i så dåligt skick psykiskt. Så mamman har fått ha dem på heltid. Det hade denna man också kunnat göra när han kände vreden mot exet ta över hans hjärna.Eller skjutit sig själv och skrivit över tillgångarna på sina systrar som gåva innan om han nu ville undvika att pengarna kom till exet. Att han hellre valde att skjuta barnen än att låta dem växa upp med sin mammas nya visar ju var hans prio låg.
Citera
2019-01-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
I någon tidning så polis att dom va först på plats men i tråden skrev någon rätt tidigt att mamman va först på plats.
Ja och vad är det som säger att det är sant, finns ingen säker källa på det, finns det säkra källor på något som skrivs här? Vi spånar oss fram till en av våra sanningar men den verkliga sanningen lär vi aldrig få skulle jag tro, kanske lika bra det för det här är så bisarrt att man faktiskt som så många andra skriver, man mår illa.
Jag vet inte heller vad SR skulle vinna på att ljuga när han ändå skulle ta sitt liv? Var kanske hans tankar och känslor som kom ut bara, förvirrande prat och beteende med tanke på hur han grät och sedan ett stoneface. Jag försvarar inte det han gjort utan försöker se till hur det kunde gå så långt att man ens överväger att ta sina barns liv, så fruktansvärt. Jag säger som jag skrev innan också, att vi vet inget vi bara sitter här och gissar oss till våra egna sanningar.
Citera
2019-01-26, 10:12
Medlem
countdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Tack för det! Vad betyder gaslightar, tro?

Enligt Wikipedia:

"Gaslighting är en form av psykisk misshandel där information förvrängs, förvanskas eller utelämnas eller där falsk information presenteras med avsikten att få offer att tvivla på sina egna minnen, uppfattning och sinneshälsa. Det kan variera från att förövaren endast förnekar ett begånget övergrepp till att iscensätta bisarra händelser med avsikten att desorientera ett offer."
Citera
2019-01-26, 10:12
Medlem
Finns det någon bild eller film med den här Karin?
Citera
2019-01-26, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Det finns inget som bekräftar att det inte var en rymdvarelse där först heller, varför förvirra och förvilla genom att skriva om allt som inte är bekräftat? Det är det som startar trådsanningar.

Jamen då får du nog ta och ge dig på den som startade den tråden, om att mamman var först på plats
Citera
2019-01-26, 10:16
Medlem
Taklampsfots avatar
Han måste ju ha knarkat eller använt steroider tidigare i sitt liv. Att han var psykiskt störd både syntes och hördes, han lät ju efterbliven. Hur fucked i huvudet han än var, så var det var nog ingen som trodde att han skulle döda sina barn. Hemsk händelse.
Citera
2019-01-26, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja... Inte ett ord om pojkarna annat än att han påstod att de vantrivdes hos mamma. Hans ord. Det isär när man tänker på hur han kan ha frågat ut småpojkarna under tiden efter skilsmässan om de trivdes hos mamma osv.
Och de på barns vis märkt vad föräldern vill att de ska svara.
Vet pappor som blivit så knäckta av att deras barns mamma velat separera att de sagt att de inte pallar ha barnet när de är i så dåligt skick psykiskt. Så mamman har fått ha dem på heltid. Det hade denna man också kunnat göra när han kände vreden mot exet ta över hans hjärna.Eller skjutit sig själv och skrivit över tillgångarna på sina systrar som gåva innan om han nu ville undvika att pengarna kom till exet. Att han hellre valde att skjuta barnen än att låta dem växa upp med sin mammas nya visar ju var hans prio låg.
Du har träffat precis mitt i prick i din beskrivning och din känsla av det hela. Exakt så tänker jag också om hela denna händelse.
Inte får man någon sympati för den mannen, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in