2019-01-26, 07:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vad jag undrar är hur polisen kunde vara på plats efter en 4 minuter lång sändning. Hade han larmat någon annan innan eller?
Nån i tråden skrev att barnens mamma, efter att ha fått samtal från vänner, kom dit först, men att han nog trodde att det var polisen.
Men även om vänner som såg sändningen live larmade polis, går nog inte poliserna bara rakt in när det finns en galning med skjutvapen i huset.
Citera
2019-01-26, 07:28
Medlem
Seriously.s avatar
Vilken jävla gris till människa. Visst, denna K*rin må ha valt blatte kuk och det är ett högst tveksamt livsval det med, men hon är fullkomligt oskyldig i vad som har hänt.
Citera
2019-01-26, 07:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Systrarna, som förstod honom, måste må för jävligt över att de inte förstod allvaret.
Hade minsta oråd anats skulle inte barnen ens ha varit i närheten av honom.
Vännen var ju redan död, annars kanske just hon hade kunnat hålla honom över ytan.
Han verkade ju må bättre senaste veckan så då trodde alla att det var bättre och allt var lugnt.
Men det är så en person som planerar att ta sitt liv agerar.
När han bestämt sig mår han bättre, ett lugn infinner sig.

Han erkänner ju själv i videon att han har planerat det här en tid och förberett genom att skriva brev, betala räkningar mm.
Den jäveln inväntade bara exets födelsedag och att pojkarna sov... och så satte han sin hemska plan i verkat.
Vem kunde ana att detta skulle ske?
Citera
2019-01-26, 07:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Läs om och läs framför allt rätt!
Jag skrev att huset i Bjärred såldes för dryga 4 miljoner!
Detta hästställe kommer oxå säljas förr eller senare oavsett vad som hänt!
Prislappen på SR:s ställe har jag inte ens nämnt var det kommer landa!

Min poäng var inte huset och vad det kommer säljas för utan att du tyckte att jag var hemsk som kommenterade afghanens armar i den här hemska händelsen och att det inte var relevant och då hänvisade jag bara till att du diskuterade huspriser i en tråd där en pappa skjutit 2 barn och tagit sitt liv.
Citera
2019-01-26, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var kanske hennes afghanhingst som larmade, har det någon betydelse?
"Afghanhingsten" fanns nog bara i SR:s svartsjuka hjärna, om ens det. Kanske gillade SR inte afghaner (många gör inte det, av Flashback att döma). SR hoppades på att hans onda gärning skulle möta större förståelse, exempelvis på Flashsback, om han hittade på att det fanns en ond "anabolafghan" som stulit hans fru och som ville hans grabbar illa.
Citera
2019-01-26, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tack snälla för att du lagt upp detta!
Ja det konstiga är hur människor runt personen o även här kan ta denna psykopat i försvar?
De karske känner igen sig själva? Obehagligt likväl! Det enda bra med detta är att han inte sprider sina sjuka gener vidare! Vackra fina pojkar, sov gott!
Håller fullkomligt med, när man ser klippet så går tankarna till ett litet barn som har blivit av med sin godispåse FY FAAN vilken ynklig jävel, man kan ju också ställa sig frågan om nu hans systrar har förstått honom varför fick det gå så långt att han iskallt skjuter dessa små barn som dessutom är hans kött o blod, nej usch o fy vilken jävla mansgris tycker bara synd om sig själv så jävla fake. Pajas......
Citera
2019-01-26, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
är det bara jag som reflekterat att båda hans föräldrar dog 84år gamla och i samma månad de var födda?

Det stämmer inte. Pappan dog i augusti inte i februari. Dödsannonserna finns på Sala Allehanda.
Citera
2019-01-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Jag har också sett kommentaren så den finns. Finns i gruppen Möklinta, Västmanland på facebook. Det är någon som hyr av SR som söker ny bostad också.

Såg den också. Samt att KA den 11/11 söker fodervärd till sin hund - som kramas om av en av pojkarna.... (bild tagen förra sommaren förmodligen)
Citera
2019-01-26, 08:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Vilken otroligt tragisk historia. Såg en snutt på filmen, men sen orkade jag bara inte längre.

Först tänkte jag att han var en självisk jävla idiot, men när man ser videon kan man ändå spåra
en viss empati hos honom, nästan ånger att han har skjutit grabbarna. Undrar om han ens var nykter?
Han känner sig oerhört sviken för att hans fru lämnat honom för en kille som är 11 år yngre än henne själv, att grabbarna inte tycker om det. Det är antagligen dessutom helt sant. Försvarar inte gärningen på något vis, men det hela blir på något vis något enklare att förstå. Så jävla tragiskt allting och de riktiga offren var de här två levnadsglada småkillarna. Samuel borde bitit ihop och gett all kärlek han bara kunnat till sina barn och skitit i den där Karin. Kan på något vis känna sympati för Samuel, tom tycka synd om honom, men hans gärningar att skjuta sina barn var otroligt fel. Psykisk sjukdom är
ett helvete och det är en tår som rinner nedför min kind när jag skriver det här. Jag tror jag på något vis kan leva mig in hur han har känt.
Citera
2019-01-26, 08:29
Medlem
Varifrån kommer informationen att SR skulle ha skickat en film som visar morden på barnen? Är det en trådsanning?
Citera
2019-01-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Varifrån kommer informationen att SR skulle ha skickat en film som visar morden på barnen? Är det en trådsanning?

Förekommer i tråden, dock inte bekräftat eller källa.
Citera
2019-01-26, 08:36
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Det som såg live-sändningen, dvs GM's kontakter på facebook. Är det konstigt?

Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Fast du verkar missa att GM ska ha skickat en video på morden till modern direkt efter att det skett. DVS modern har kontaktat polisen

Hur ska du ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in