2019-01-26, 01:33
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Hittade inget bättre ordval vid tillfället. Men skönt att du kan bedöma min psykiska hälsa på det! haha
Han sa att hon utpressade honom och skrev sms om sin Afghanska pojkvän. Var det jag syftade på.
Och då menar jag; lika väl som det kan vara små tjafs så kan det lika gärna vara ren terror... Det vet vi inte.

Men förhoppningsvis kanske någon kan bringa mer klarhet i deras relation. Va lite det som var mitt syfte, snarare än "Äckel svin, brinn i helvete... Och stackars goa karin". Mesig kan man vara vid söndagsmiddagen. Nu är det en ABK tråd, än så länge.

Han mumlade de grejerna, gick inte att urskilja om han verkligen sa det.

Ja relationen är intressant. Är ett av de mest fascinerande fallen måste jag säga. Hade gått att skriva en bok om det eller göra en film.
Citera
2019-01-26, 01:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffewtf
Aa fuck efter att ha sett videon så tycker man verkligen bara nu att han var ett jävla fegt kräkt.. hur fan kan man vara så fum i huvedet att göra en sån fär grej för att exet/mamman som han uttrycker det dum åååååh stackarn har hon träffat en ny.

Hoppas du brinner i helvete för vad du gjort och en människa som dig förtjänar inte att ligga begravd på en kyrkogård hoppas jag att folk pissar på dig. En som dig får ligga på soptippen jävla as..

Verkligheten var nog inte vacker, alltså en älgstudsare!!!!
Huva, de som hittade barnen!
Ja må äcklet brinna i helvetet!
Citera
2019-01-26, 01:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Experten Jerzy Sarnecki svar(antar att svaret bygger på forskning och tidigare statistik)

"Enligt Sarnecki så handlar det om mycket desperata människor som upplever att de är vid vägens ände och inte ser någon annan utväg än att ta sitt eget liv. Men som samtidigt upplever ett ansvar över sina barn.

– Det handlar om desperation. Och då de inte känner att de kan ta ansvar för sitt eget eller barnens liv, väljer de att ta med sig barnen i döden. Det är både personer med en psykiatrisk diagnos men även personer som drabbas av akuta livskriser, förklarar han.“

Källa: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/921574-expertern-om-missatnkta-morden-i-sala-det-handlar-om-desperation

Så fort den kroknäsade juden säger något så blir det fel, i alla fall kan man inte säga att detta gäller för alla fall. Jag anser att det även handlar om självcentrerade människor som ej hyser tilltro till samhället eller andras förmågor. De är egoister som hellre tar med sina barn i döden. Lika ofta är det för att hämnas. Det denne kretin gjorde var ju rent utav diaboliskt då han efter att ha dödat sina barn sitter och gråter och tycker synd om sig själv för att han dödat sina egna och ej vill sitta i fängelse för detta - ren egoism, alltså! Jag hatar dessa nollor som ej kan ta livet av sig själva, enkom, i stället... Men, enligt Flashbackeliten så är väl även detta, likt mången andra fall, en ren olycka som ej kunnat undvikits. Detta har planlagts och det gör det etter värre, så klart!
Citera
2019-01-26, 01:36
Medlem
Kexet65s avatar
En tanke och fundering som slagit mig efter att ha sett live-stresmen flera gånger..
SR nämner att K utpressat honom!
Jag kanske tolkar fel men det låter som att han hävdar att K utsatt honom för utpressning?
(Jag förutsätter självklart att polisen analyserar, utvärderar detta till grunden genom att läsa av sms mm)....
OM det förekommit något dylikt så kommer ju polisen hitta om det finns några såna meddelanden dom sinsemellan.
OM det finns några juridiskt utbildade här i tråden (som inte är troll) så är min fråga:
OM det nu defakto skulle finnas bevis på nån form av utpressning från K:s sida, kan hon då själv ställas till svars för utpressning med facit i hand?
Utpressning är ju en illegal handling!
(Säger nu inte att detta är en sanning men jag tänker på det SR defakto sa i live-streamen).
Citera
2019-01-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Experten Jerzy Sarnecki svar(antar att svaret bygger på forskning och tidigare statistik)

"Enligt Sarnecki så handlar det om mycket desperata människor som upplever att de är vid vägens ände och inte ser någon annan utväg än att ta sitt eget liv. Men som samtidigt upplever ett ansvar över sina barn.

– Det handlar om desperation. Och då de inte känner att de kan ta ansvar för sitt eget eller barnens liv, väljer de att ta med sig barnen i döden. Det är både personer med en psykiatrisk diagnos men även personer som drabbas av akuta livskriser, förklarar han.“

Källa: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/921574-expertern-om-missatnkta-morden-i-sala-det-handlar-om-desperation
Om man sett filmen så tänker jag att detta citat ur samma artikel har en större bäring :"En faktor som kan spela in i dessa typer av fall är att man genomgår en separation. Då kan mordet på ett barn handla om en typ av hämnd på den andra föräldern. Och det är allra främst pappan till barnen som begår denna typ av handling."
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så fort den kroknäsade juden säger något så blir det fel, i alla fall kan man inte säga att detta gäller för alla fall. Jag anser att det även handlar om självcentrerade människor som ej hyser tilltro till samhället eller andras förmågor. De är egoister som hellre tar med sina barn i döden. Lika ofta är det för att hämnas. Det denne kretin gjorde var ju rent utav diaboliskt då han efter att ha dödat sina barn sitter och gråter och tycker synd om sig själv för att han dödat sina egna och ej vill sitta i fängelse för detta - ren egoism, alltså! Jag hatar dessa nollor som ej kan ta livet av sig själva, enkom, i stället... Men, enligt Flashbackeliten så är väl även detta, likt mången andra fall, en ren olycka som ej kunnat undvikits. Detta har planlagts och det gör det etter värre, så klart!

Skulle inte kalla han för en kroknäsad jude, men det är lite tråkigt att han stämplar fallet som ett uttökat självmord, när han inte vet allt som hänt i detalj. En stor del av flashback vet vid detta laget bra mycket mer än honom.

Uttökat självmord är något som görs av välvilja för de närstående som mördas. I detta fallet kan det varit annat än bara välvilja inblandat.
Senast redigerad av Diskuterarn 2019-01-26 kl. 01:44.
Citera
Medlem
Det finns tillfällen när man verkligen önskar att folk la band på sig och inte skrev i sociala medier. När jag läser de 11 vännernas inlägg på SRs Facebook är ett sådant tillfälle.
Det här är en pappa som skjutt sina två barn. Försök ta in det. Han har planerat och kallblodigt skjutit sina två söner.
Och folk skriver att ”han var busig som liten” och att man ”alltid kommer att minnas honom med ljus och glädje”?? Det är hjärtan och solar och andra emojis. Som vilket inlägg som helst, liksom.

De har ju inte fattat. De har inte tagit in. Först kommer chocken, sedan förnekelse, vrede, sorg, och omorientering. Jag kan inte se annat än att de är i chock och förnekelse. Eller så är de korkade?

Ingen borde skriva en rad. Istället borde de sätta sig ner och fundera på hur de på bästa sätt skulle kunna hedra de två fina pojkarnas minne.
Senast redigerad av Martingal 2019-01-26 kl. 01:46.
Citera
2019-01-26, 01:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Alltså hur tänker de som skickat hyllningar på Facebook till Samuel? I vilken verklighet lever de i?
Så synd om Samuel, men noll empati för barnen!
Citera
2019-01-26, 01:40
Medlem
Vad jag undrar är hur polisen kunde vara på plats efter en 4 minuter lång sändning. Hade han larmat någon annan innan eller?
Citera
2019-01-26, 01:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Det finns tillfällen när man verkligen önskar att folk la band på sig och inte skrev i sociala medier. När jag läser de 11 vännernas inlägg på SRs Facebook är ett sådant tillfälle.
Det här är en pappa som skjutt sina två barn. Försök ta in det. Han har planerat och kallblodigt skjutit sina två söner.
Och folk skriver att ”han var busig som liten” och att man ”alltid kommer att minnas honom med ljus och glldje”?? Det är hjärtan och solar och andra emojis. Som vilket inlägg som helst, liksom.

De har ju inte fattat. De har inte tagit in. Först kommer chocken, sedan förnekelse, vrede, sorg, och omorientering. Jag kan inte se annat än att de är i chock och förnekelse. Eller så är de korkade?

Ingen borde skriva en rad. Istället borde de sätta sig ner och fundera på hur de på bästa sätt skulle kunna hedra de två fina pojkarnas minne.
Så djävulskt bra skrivet! Tack!
Citera
2019-01-26, 01:42
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Utökat självmord? Det var ingen jävla sekt som bad en gemensam bön och drack cyanid.

Man skall kalla en spade för en spade, och i det här fallet rör det sig om ett dubbelmord.

Precis. Begreppet "utökat självmord" är helt värdelöst och förringar alltid det som har skett. Då är den engelska motsvarigheten "murder-suicide" betydligt bättre.
Citera
2019-01-26, 01:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Alltså hur tänker de som skickat hyllningar på Facebook till Samuel? I vilken verklighet lever de i?
Så synd om Samuel, men noll empati för barnen!

Man får ju hoppas att barnen inte för ett ögonblick har uppfattat vad som hände.

Filmen visar en person som mådde mycket dåligt. Kan verkligen känna med hans förtvivlan.

Utan att känna till detaljer i hans relationer så kanske man kan tänka sig hur det kan kännas om man till exempel gör allt för att göra det bra för sin familj och så väljer frun afghanbalk, kände sig kanske sviken.

Det nya spännande Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in