2019-01-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Svartsjuka är inte en diagnos.
Källa tack.
Citera
2019-01-25, 23:33
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Enligt folk som träffat honom i olika sammanhang så hade han börjat uppträda och prata konstigt redan för 1-1,5 år sedan. Han hade även nämt att han trodde att pojkarna utsatts för övergrepp av afghaner. Om det är samma afghan som pojkarnas mor drog med eller ej förtäljer icke historien.

Hur vet du detta? Låter för specifikt för att vara sant.
Citera
2019-01-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Förlåt inte mot dig, övriga som ser förståelse för dådet!

Att man intresserar sig för bakgrunden och motiv innebär fortfarande att jag tycker morden är förkastliga och vidriga, ett av de värsta brottet man kan begå. Att mörda sina egna barn.

Utan den kunskapen, hur skall vi då förhindra att fler barn mördas av sina föräldrar? Vi måste lära oss se signaler och identifiera riskmiljöer.

Ett sätt är att studera de fall som redan har hänt.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Han sa att de inte trivdes hos henne. Återigen, han kan ha sagt vad som helst, innebär inte att det nödvändigtvis är sant.

Om pappan pratade illa om mamman och pojkvännen är det inte konstigt om pojkarna inte ville åka dit.

Båda föräldrarna har ett ansvar att försöka få barnen att trivas hos båda föräldrarna och deras respektive partner. Då ska de bl.a. vara positiva (eller låtsas vara det), inte tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Ni som känner "mer empati" på grund av de bakomliggande tragedierna får fan ta o ge er. Hur hade en domstol resonerat? Ja, dom hade skickat gubbjäveln rakt till kumla för resten av livet, eller ännu värre, ligga fastspänd på en bår resten av livet på rättspsyk.

Ja, det är häpnadsväckande, bara för att mördaren begick självmord så låter vissa som 60-åriga kuratorer som hasar runt i landstingstofflorna och skyller sånt här på taskig barndom och trauman.

JA, mannen mådde EXTREMT dåligt, MEN det berodde till stor del på att han haft ihjäl sina egna barn. Det är inte synd om honom för att han åsamkat sig själv det traumat. Det är pratetiskt att resonera så, men så gjorde ju Peter Madsen när han dödat Kim Wall. Påstod att det hela var ett TRAUMA för honom. Att situationen fick honom att fundera på självmord.

Nä, jag har ingen sympati för folk som skadar sig själva genom att skada och döda andra. Den sortens självdestruktivitet är så skruvad att den faller utanför tycksyndomskalan. Om du inte vill sitta inne i resten av ditt liv, så döda inte dina barn, simple as that.
Citera
2019-01-25, 23:35
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Håller med dig.
Utgången i detta är mycket ovanlig i 2 skeden, liven och morden på barnen. Men kan vara ett nytt sätt som kommer att öka med tanken på våra sociala medier.

Ja precis. Jag tror inte hans problem kom från tomma intet. I depression finns en hel del ilska, självömkan och ånger inbakat. Han har gjort flera val i livet innan han slutat där han slutat.
Citera
2019-01-25, 23:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Hur vet du detta? Låter för specifikt för att vara sant.
Hörsägen, folk som pratat med GM vid olika tillfällen.
Sanningshalten kan jag inte gå i god för. Men att GM varit på väg utför mentalt under en längre tid verkar troligt.
Citera
2019-01-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om pappan pratade illa om mamman och pojkvännen är det inte konstigt om pojkarna inte ville åka dit.

Båda föräldrarna har ett ansvar att försöka få barnen att trivas hos båda föräldrarna och deras respektive partner. Då ska de bl.a. vara positiva (eller låtsas vara det), inte tvärtom.

Det kan lika bra varit inbillat/påhittat eller ett sätt att smutskasta henne. Inte ovanligt att man beskyller den andra parten för både det ena och andra efter en separation.
Citera
2019-01-25, 23:39
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hörsägen, folk som pratat med GM vid olika tillfällen.
Sanningshalten kan jag inte gå i god för. Men att GM varit på väg utför mentalt under en längre tid verkar troligt.

Intressant. Jag har ingen insikt i fallet, så kan inte avgöra det heller. En soppa är detta helt klart..
Citera
2019-01-25, 23:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Du hör inte själv hur knäppt det låter...
Nej det gör jag inte, sen om det är ” sant” eller om GM inbillat sig övergreppen har jag inte en susning om. Med tanke på vad han tog sig till så kan hans psyke nog förvrängt verkligheten mer än några grader.
Citera
2019-01-25, 23:41
Medlem
Citat:
Precis. Känns som att ekonomin och gården var inblandat i det hela på något sätt. En soppa det hela.

Han hade en bra häst från 2013 till 16. Rocky Reach, drog in lite över halvmiljonen. Den sålde han till K på sommaren, två månader efter dog den.

Orsak vet jag inte. Men det var hans ögonsten, varför skrev han över den, dödsorsak, två månader efter ägarbyte?
Citera
2019-01-25, 23:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Ditt inlägg/svar är rent löjeväckande!
Jag har själv haft en nära vän som led av psykisk ohälsa. Jag vet hur illa ställt det kan vara då jag sett det på nära håll.
Min vän fick den hjälp hen behövde och detta tack vare att vi nära vänner larmade i tid! Hade vi inte gjort det hade hen idag inte levt ett bra liv med två barn hen älskar och hen är oss idag oändligt tacksam för att vi fanns där när hen mådde som sämst!
Så lägg ner dina idiotiska kommentarer!
Vi ALLA har ett mycket stort ansvar för att se varningsklockorna ringa medans tid är!
Idiotiska kommentarer står du för, så lägg ner själv! Finns för övrigt människor med mycket värre situationrr som inte ens funderar på att skada andra, så knip!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in