2019-01-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej, tack. Trodde faktiskt kuskar inte jobbade så länge..fast det finns ju många äldre som kör nu när jag tänker efter..
Verkar vara en osäker kanske stressig tillvaro. Var tar man vägen i hästvärlden om man vill sluta som kusk?

Det är en stressig tillvaro för alla inblandade. Resor, adminstration, skötsel m.m. Det är en livstil mer eller mindre. Går inte verksamheten plus, då blir det kärvt till kylskåpet. Tror det blir svårt att komma på nåt nytt om man märker att sin verksamhet håller på att brakar. Kan inte komma på nån direkt faktiskt som ändrat yrkesbana bland proffsen. Han var tränare och kusk. Men han bör ha haft mer inkomster brevid travet. Kan tänka mig skog eller annat inom jordbruk.
Citera
2019-01-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dalby, militär som var barnledig med sin lilla dotter men som slämgde ner henne i ett delvis vattenfyllt stenbrott. Hon överlevde så han klättrade ner och avslutade dådet med att dunka flickans huvud mot en sten tills hon dog. Sedan klättrade han upp. Mamman mördade han i huset. Försökte skylla på PTSD under en utlandstjänstgöring utan att lyckas. Han hade aldrig deltagit i strid. Nu läser han till läkare under fängelsetiden. Kul va?
Mamman var forskare på Ekonomihögskolan i Lund. Han hade svårt att acceptera att det var hon som drog in mer pengar än han. Ingen skilsmässa var aktuell.

Usch. Vem vill ha honom som läkare?. Om vi ska snacka psykopater, så verkar denne passa bra in
Citera
2019-01-25, 23:24
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dalby, militär som var barnledig med sin lilla dotter men som slämgde ner henne i ett delvis vattenfyllt stenbrott. Hon överlevde så han klättrade ner och avslutade dådet med att dunka flickans huvud mot en sten tills hon dog. Sedan klättrade han upp. Mamman mördade han i huset. Försökte skylla på PTSD under en utlandstjänstgöring utan att lyckas. Han hade aldrig deltagit i strid. Nu läser han till läkare under fängelsetiden. Kul va?
Mamman var forskare på Ekonomihögskolan i Lund. Han hade svårt att acceptera att det var hon som drog in mer pengar än han. Ingen skilsmässa var aktuell.

Tänk om man fick honom som läkare!
Citera
2019-01-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Den ena heter Walter iaf

Ja, Walter och Melker.
Citera
2019-01-25, 23:25
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Så hennes vänner på FB, ja hon har alltid haft ett privat konto, visste inte att hon var mamma till barnen? Sluta trolla!

Kommentaren är skrivet i en lokal grupp.
Citera
2019-01-25, 23:25
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Han sa själv att barnen inte ville vara hos mamman och att hon tänker på sig själv så han ville väll bespara deras lidande... dessutom vill han knappst ge henne rätten till gård och pengar

Han sa att de inte trivdes hos henne. Återigen, han kan ha sagt vad som helst, innebär inte att det nödvändigtvis är sant.
Citera
2019-01-25, 23:26
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Du ursäktar hans brott med omständigheterna. Gör jag det? Har du svaret på innehållet? Annars gör väl du det likväl?

Utsäktar nej, handlingen är sjukt men med hans bagage så är det lättare o förstå utgångne en att från ingens stanna bara gör den handlingen han gjorde.

Det är där du läser omslaget. Du ser handlingen och bara mordet på barnen och inget annat. Ex bilen är röd, fast bilen är vinröd. nej bilen är röd. Svart och vitt perspektiv.
Citera
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Har du lika mycket sympati för seriemördare, dem stackarna kan ju haft en jobbig barndom och liv.

Ditt inlägg/svar är rent löjeväckande!
Jag har själv haft en nära vän som led av psykisk ohälsa. Jag vet hur illa ställt det kan vara då jag sett det på nära håll.
Min vän fick den hjälp hen behövde och detta tack vare att vi nära vänner larmade i tid! Hade vi inte gjort det hade hen idag inte levt ett bra liv med två barn hen älskar och hen är oss idag oändligt tacksam för att vi fanns där när hen mådde som sämst!
Så lägg ner dina idiotiska kommentarer!
Vi ALLA har ett mycket stort ansvar för att se varningsklockorna ringa medans tid är!
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Stattestiken säger det händer ingenting.
Men ångest och oro har blivit En sjuk form för 5år sen.

Vi är på gång uppåt men det går långsamt.

I hans fall sökt vård men inte blivit mottagen på djupet.

FB är 90% påståenden och 10% fakta om man ens kan få det så högt som tio.

Skjuta sina barn hör långt i från vanligheten eller stattestiken.
Oftast tar man bort den som är hotet eller tar bort alla. Dödar, mamma och barn. Oftast bara mamma. Men är ett lågt antal i detta ämne.

Vanligaste morden i Sverige är svartsjuka.
Bort räknat från gäng relaterat.
Svartsjuka är inte en diagnos.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Så du förlitar dig på en barnamördares ord...
Enligt folk som träffat honom i olika sammanhang så hade han börjat uppträda och prata konstigt redan för 1-1,5 år sedan. Han hade även nämt att han trodde att pojkarna utsatts för övergrepp av afghaner. Om det är samma afghan som pojkarnas mor drog med eller ej förtäljer icke historien.
Citera
2019-01-25, 23:27
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Det är en stressig tillvaro för alla inblandade. Resor, adminstration, skötsel m.m. Det är en livstil mer eller mindre. Går inte verksamheten plus, då blir det kärvt till kylskåpet. Tror det blir svårt att komma på nåt nytt om man märker att sin verksamhet håller på att brakar. Kan inte komma på nån direkt faktiskt som ändrat yrkesbana bland proffsen. Han var tränare och kusk. Men han bör ha haft mer inkomster brevid travet. Kan tänka mig skog eller annat inom jordbruk.

Han sålde av skog för att betala skulder som han 6 månder innan dådet, så han hade det kärvt ekonomiskt i slutskedet. Det stod i Expressen.
Citera
2019-01-25, 23:29
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Han säger ju även att han ska lägga sig i poolen och dö eller nåt i den stilen. Så det kan nog fan stämma.

Aha satt han (i bar överkropp) i badrummet i filmen, var det en [bubbel] pool som lät? Jag tyckte han sa ”på golvet” och trodde att (rinnande vatten) ljudet kom från hen som filmade sin dataskärm.

Men ok, han var helt svettig och var tvungen att ta ett bad. Så klart!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in