2019-01-25, 11:02
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Ni som undrar varför mamman "lät" barnen vara hos pappan så var det inte som ni tror.
Pojkarna gillade inte att vara med mamman och det finns orsaker till det jag inte går in på.

Håller inte med det Samuel gjorde men har en annan syn på det. Han berövade inte mamman barnen, han ansåg att han sparade barnen från att leva med en mamma de inte gillade att vara med efter att Samuel tagit sitt eget liv.

Inlägg som detta + de som vägrar släppa filmen får mig att inse att psykopaten trollbundet o hjärntvättat hela sin umgängeskrets.

Blir ett tufft uppvaknande när förtrollningen släpper o ni inser vad han faktiskt gjort! Finns inget förmildrande när man mördar sina två friska söner.
Citera
2019-01-25, 11:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Fy fan, jag mår illa Skär i bröstet på mig med en totalt obeskrivlig känsla. Fantastiskt söta pojkar... överlever hon det här så är det ett mirakel.
Ja, när detta sjunker in (om någonsin) behöver hon vak dygnet runt. Hoppas det finns en mamma eller syskon i livet...
Citera
2019-01-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Inlägg som detta + de som vägrar släppa filmen får mig att inse att psykopaten trollbundet o hjärntvättat hela sin umgängeskrets.

Blir ett tufft uppvaknande när förtrollningen släpper o ni inser vad han faktiskt gjort! Finns inget förmildrande när man mördar sina två friska söner.

Nej, vad som ligger bakom är givetvis irrelevant. Sedan kan man alltid spekulera. Däremot finns det ju ingen som helst logik i att mörda sina barn för ett "bespara" dem från mamman. Finns ju andra lösningar på ett sådant ev. problem. Rätt och slätt, ett vidrigt agerande.
Citera
2019-01-25, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Han är visserligen inte dömd för morden, men han har uppenbarligen begått dem, erkänt på film och utredningen kommer visa att det var han ensam.

Men därefter kommer det hela att tystas ner. Man kommer blurra hans bild och RIP texterna finns redan överallt där hans vänner som saknar honom omtalar hur fin han var.

Men han har ju mördat två barn....
Som Schurrer och Eklund. Ett barn mer än flickan Helen från Hörbys mördare som också suiciderade.

Media klumpar ihop morden med självmordet och benämner allt som en tragedi - familjetragedi.
Man lämnar länkar till självmordlinjer osv.
Som om mannen hade skjutit av en del av det han ägde - sin arm först - innan han sköt sig själv.
När han i verkligeheten valde att skjuta ihjäl två helt egna oskyldiga individer med hela livet framför sig. Två barn som hade kunnat leva vidare med sin andra vårdnadshavare även om deras far inte orkade mer.

Det är klart det är fruktansvärt synd om en kanske vettig sund karl som till slut inte ser någon annan utväg än att suicidera - oavsett varför, om han var sjukligt deprimerad eller om motgångarna blev för stora.
Men han hade inte någon anledning eller rätt att döda sina barn. Ingen alls!

Det förefaller som antalet fall där föräldrar dödar sina barn ökat på senare tid, ännu inget som syns i statistiken kanske. Men samhällets och vårt förhållningssätt till dessa mördare - avlidna eller levande - när de begått morden, har säkert en påverkan på den bild av gärningen som förmedlas.

Kanske skulle vårt fördömande, vår avsky och om media och polisen lät bli att tysta ner dessa mord och därmed skydda GM, kunna bidra till att att förmedla totalt no-no till en förälder på väg mot filicid. Om ens bara en mikroskopisk möjlighet finns att någon då låter bli.

Barn ägs aldrig av sin förälder. Barn är aldrig en del av en annan person.
Barnamördare ska ha ett helvete - vilka barn de än mördat. Det borde inte stå en enda rad om RIP till mördaren utan att man först och främst också nämner och beklagar hans mordoffer.

Trådens vettigaste inlägg hittills!

De vilka förminskar vad SR gjort måste stanna upp och tänka till lite!

SR har kallsinnigt mördat två små pojkar, det finns absolut inga förmildrande omständigheter!

Hur skulle vårt samhälle se ut om var och varannan med krossat hjärta skulle döda andra oskyldiga som hämd emot sina respektive ex!

Nej! Det är dags att fördöma SR agerande så mycket som det bara går!
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-25 kl. 11:12.
Citera
2019-01-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Om vi nu ska tala om makabert: det är makabert att mörda sina egna små barn. Det är makabert att ta fram Facebook och posta ett inlägg om det. det är makabert att i det inlägget tala om sitt ex och skylla på henne. Det är makabert att inte ringa polisen och försöka rädda sina barn om man har sinnesnärvaro att spela in en video. Det är makabert att han talar ur sitt eget perspektiv hela tiden - att det handlar om att han inte vill sitta i fängelse som han tar livet av sig inte tanken att han mördat sina barn. Det är makabert att straffa sitt ex med att mörda barn. Varifrån jag får att han skulle vara Narcissist el psykopat? Ingen normal människa med medkänsla för andra människor talar ur sitt eget perspektiv och skyller på ngn annan i en sådan här situation.

Så du tänker att huvudsyftet är att mörda barnen först och främst för att straffa sitt x och att han seb väljer att ta sitt liv för att slippa fängelse?
Ja då är det verkligen makabert, fast jag tror att du har fel och då är din tanke makaber tänker jag.
Din teori om att han skulle vara narcissist/psykopat så tänker jag snarare att han då skulle dödat mamman och hennes nya kille..helt utan empati för någon.
Citera
2019-01-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Var finns den infon?
Jag tror inte det framkommit i tråden, men det stämmer.
Citera
2019-01-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
varför ska folk trolla och ljuga hela tiden här i tråden

Ni som undrar varför mamman "lät" barnen vara hos pappan så var det inte som ni tror.
Pojkarna gillade inte att vara med mamman och det finns orsaker till det jag inte går in på.

Håller inte med det Samuel gjorde men har en annan syn på det. Han berövade inte mamman barnen, han ansåg att han sparade barnen från att leva med en mamma de inte gillade att vara med efter att Samuel tagit sitt eget liv.

Gode tid. Han tar livet av sig för att han har mördat sina barn och inte vill hamna i fängelse - inte för att han tar sitt liv. Hur kan du lyssna på vad en barnamördare har för åsikt om mamman!

Han gråter inte för att han mördat sina barn. Han gråter för att han tycker synd om sig själv. Skillnad!
Citera
2019-01-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så du tänker att huvudsyftet är att mörda barnen först och främst för att straffa sitt x och att han seb väljer att ta sitt liv för att slippa fängelse?
Ja då är det verkligen makabert, fast jag tror att du har fel och då är din tanke makaber tänker jag.
Din teori om att han skulle vara narcissist/psykopat så tänker jag snarare att han då skulle dödat mamman och hennes nya kille..helt utan empati för någon.

Det han säger i filmen iaf är skälet. Har själv varit tillsammans med psykopat - de gråter för de tycker synd om sig själva. Sedan skyller de på andra.

Lättare att mörda barn - och grymmare om man vill straffa ngn. Min gissning är att han kände att han inte hade någon kontroll/makt över sitt ex längre och detta var hans sätt att få tillbaka..
Citera
2019-01-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det kan kanske vara olika på olika platser i Sverige men jag och många här i tråden som kämpar för våra anhöriga med psykisk ohälsa vet att vården inte fungerar. Det är till och med en artikelserie i Expressen om detta och det har tagits upp på studio ett flera gånger. Den regionen där travtränaren bodde är heller inte känd för att fungera bra. Tyvärr är verkligen en helt annan än den på pappret.
Du har nog rätt i att det säkert varierar beroende på var man är skriven, men till syvende och sist måste den som är sjuk själv vilja ta emot hjälp. Bakom tragedin i Möklinta ligger många orsaker. Här kan vi endast spekulera.
Citera
2019-01-25, 11:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Tillägg för de som undrar varför han kallas "sportprofil":
Han var tydligen en ganska så framgångsrik travkusk ett tag för länge sedan och på senare dagar tränade han hästar.

Nja, en mycket liten tränarrörelse. Hyggliga resultat med ytterst begränsat hästmaterial. Som kusk bättre än medelmåttig enligt min uppfattning, hyfsad placeringsprocent.

Har haft några ganska fina hästar i träning som gjort bra resultat under det senaste decenniet, men dessa har alltid flyttats till andra tränare efter några år. Kan tyda på gnissel i samarbetet med hästägarna.

Sammanfattningsvis aningen bättre än genomsnittet både som tränare och kusk men absolut ingen "sportprofil" eller "idrottsstjärna".
Citera
2019-01-25, 11:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Håller med, Psykopater är sig själv nog. Denna man var en misslyckad individ som inte tålde nedgången i sin travverksamhet, exets lämnande av honom, sin ensamhet, sin vardag. Därför hämnades han den som skulle drabbas värst; han ex. Då valde han att döda sina barn.

Citat:
Det han säger i filmen iaf är skälet. Har själv varit tillsammans med psykopat - de gråter för de tycker synd om sig själva. Sedan skyller de på andra.

Psykopater skyller allting på andra och kan nog visa känslor när det gäller att tycka synd om sig själva.
Citera
2019-01-25, 11:38
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Gode tid. Han tar livet av sig för att han har mördat sina barn och inte vill hamna i fängelse - inte för att han tar sitt liv. Hur kan du lyssna på vad en barnamördare har för åsikt om mamman!

Han gråter inte för att han mördat sina barn. Han gråter för att han tycker synd om sig själv. Skillnad!
Jo. Jag är övertygad om att han gråter för att han tagit barnens liv. Att göra det krävs nog en totalt trasig och, av depression, förändrad hjärna. Det har vittnats om hur dåligt han mådde.
Jag hoppas svaret kommer så småningom om vad som fick honom att ta steget. Spärren är otroligt hög. Dådet är svårt att ta in för de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in