2019-01-25, 10:11
Medlem
Varför är det så många som ursäktar GM med att han skulle ha varit psykiskt sjuk och annars en trevlig prick? Det är inte likt Flashback. Har det ramlat in en massa travfantaster i tråden?
Mot psykisk sjukdom som helhetsförklaring talar att han mördade barnen på mammans födelsedag, i synnerhet, och att 99,99 procent av andra män i hans sits inte begår sådana här avskyvärda brott, i allmänhet.
För mig är det uppenbart att GM visserligen mådde dåligt men att han ändå hade sinnesnärvaro att planera och utföra ett ondskefullt brott.
Svårare än så är det inte.
Citera
2019-01-25, 10:12
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Bara så jag hänger med. Är Marianne Samuels ex som han har barnen med och som bla är orsaken till att han skjuter barnen och sig själv?
Kan ingen som hänger här 24/7 göra en sammanfattning med vem som är vem?

Snurrigare tråd finns inte. Antalet inlägg ökar fortare än man hinner läsa.
Mest för att många inte håller sig till ämnet.

Hoppas detta stämmer:

197209 S*M*EL R*HN har separerat från
198201 K*R*N A**ER**ON Dom hade 2 barn
M*lk*r 5-6 år, W*lt*r 7-8 år
S*M*EL sköt barnen och la upp en video på FB och sköt sen sig själv

S*M*EL hade en kvinnlig kompis
195306 M*RIA**E W*GN*R. Dog 20190114 efter en allvarlig sjukdom
S*M*EL hade tidigare en sambo
197012 A*NA B*RNDT**ON (sångerska i Junix) Som begick självmord 20070407

S*M*EL´s föräldrar lever inte längre.
(Märkligt att det inte går att hitta dödsannonser)
S*M*EL har tre systrar som tack o lov lever än.

Jag tror detta stämmer
Sen har väl K*R*N en obekräftad afghan till älskare...

Edit: Tagit bort att han har en bror
Senast redigerad av Grandpa 2019-01-25 kl. 10:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Hon kan lika gärna träffat denne afghan innan hon lämnade honom. Finns flera exempel på kvinnor som lämnat sina män för att det träffat en asylsökande ung man i min lilla by. Ibland har de tom blivit påkomna på bar gärning.
Så Du ska skapa ett eget scenario? Bara för att det finns kvinnor som är otrogna?
Oavsett om hon träffade honom innan, så är det ingen ursäkt att ta sina barns liv? Va själv tillsammans med en brud i en jävla massa år som visade sig ha varit otrogen i över ett år. Så? Fuck her! Skulle inte ens lägga energi på att vara förbannad på henne längre. Ännu mindre försöka skada henne eller barnen. Skyller man på sånt har man nog ett jävla taskigt ego, eller liten kuk!
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Såhär skriver en som kände honom

I massmedia skrivs mkt nu och många reagerar med hat, mest för att de inte förstår. Jag ser nog samuel som ett offer för psykisk ohälsa, han älskade sina barn över allt annat..men han orkade inte mer. Han var så ledsen och hade ångest. Man måste nog ha mått så dåligt själv för att nånsin kunna förstå känslan, när man inte tänker klart utan bara agerar på det man tror just då är rätt. Som visade sig vara ett fruktansvärt beslut😢😢😢Gråtit floder..men kan ändå se honom för den fina människa han va och absolut ingen mördare. Allt är bara fruktansvärt sorglig..förhoppningsvis lär vi oss något när sånt här händer. Man önskar bara att man hade kunnat gjort mer för att hjälpa❤️

All ondska kommer ur oförstånd. Tidens tecken är just att hata andra p.g.a eget oförstånd. Nya tidens svenne tror hen förstår mer bara för att hen kan läsa mer på nätet. Lider med pojkarna, lider med pappan och lider med alla anhöriga.
Citera
2019-01-25, 10:13
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Det var så hemskt att se hans ångest, å den känns ända in i märgen fortfarande.

Kan återge det han sa:

Han börjar med att säga hallå, är jag online nu... blir tyst en liten stund... man ser å känner hans ångest å han är helt rödgråten

Sen berättar han att han nyss skjutit sina grabbar, att han inte orkar längre för exet har varit sånt svin å utpressat honom å allt, så han orkar inte längre. Han säger att han kommer skjuta sig om några minuter. De är döda, bägge grabbarna. Sen blir han tyst en liten stund å hämtar sig innan han fortsätter prata.

Han säger att han hatar exet, som hittat ny kille å blev så jäkla kär å skickat massa sms till å han klarar inte det. Båda grabbarna är döda säger han igen. Han säger att de sov å vet ingenting. Han sköt dem med två skott var. Han skulle inte visa det här egentligen säger han å talar om att han kommer lägga ifrån sig telefonen när han skjuter sig.

Han säger att barnen vantrivs hos sin mamma å hon prioriterar bara jävla skit. Hon har träffat en afghansk anabolakille på 26. Han klarar inte det här säger han upprepade gånger. Han klarar inte det här varannanlivet å att vara stark.

Men snart kommer polisen å han tänker inte va med om det här längre. Han har skrivit jättebra brev, hur han vill att det ska bli med hästar å gård.

Han säger att det inte är någon som brytt sig, att ingen fattar, förutom hans systrar å hans bästa vän som dog för en vecka sen. Exet har varit så iskall å totalt empatilös å skitit totalt i honom. Han säger att han hoppas att hon tittar, men det gör hon väl inte för hon har blockat honom från allt å sen tycker hon att han är ett jävla svin.

Sen säger han att det här kanske blir stoppat av Facebook, han vet inte, men han har tänkt på det här länge å han har gjort iordning allt å betalat alla räkningar så syrrorna får lätt att fixa med bouppteckningen.

Sen blir han tyst en liten stund igen innan han förtvivlat brister ut att ingen kan hjälpa honom nu, ni måste fatta, men det är ingen som fattar. Han tänker inte sitta inne ett helt liv för att han dödat sina grabbar.

Han säger att han har två bössor här å kommer lägga sig i poolen å bara dö. Han ville först inte berätta, för det är ingen som fattar. Sen av slutar han med att nu tror jag snuten kommer, vi hörs, hej.

Fy vad hjärtskärande att läsa.

Så himla tragiskt att han inte fann en liten ljusglimt i stallet bland hästarnas energi. Att han inte fann den energin att kämpa för pojkarnas skull. Även om allt annat var skit.
Citera
2019-01-25, 10:18
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Snurrigare tråd finns inte. Antalet inlägg ökar fortare än man hinner läsa.
Mest för att många inte håller sig till ämnet.

Hoppas detta stämmer:

197209 S*M*EL R*HN har separerat från
198201 K*R*N A**ER**ON Dom hade 2 barn
M*lk*r 5-6 år, W*lt*r 7-8 år
S*M*EL sköt barnen och la upp en video på FB och sköt sen sig själv

S*M*EL hade en kvinnlig kompis
195306 M*RIA**E W*GN*R. Dog 20190114 efter en allvarlig sjukdom
S*M*EL hade tidigare en sambo
197012 A*NA B*RNDT**ON (sångerska i Junix) Som begick självmord 20070407

S*M*EL´s föräldrar lever inte längre.
(Märkligt att det inte går att hitta dödsannonser)
S*M*EL har tre systrar och en bror som tack o lov lever än.

Jag tror detta stämmer
Sen har väl K*R*N en obekräftad afghan till älskare...

Bra sammanfattning. Det där med afghansk älskare vet vi ingenting säkert om än. Det är någon som påstår sig ha sett liven som SR har sänt efter att ha skjutit sina barn och där påstås han säga något om att ex-frugan har en "anabola-afghan" till älskare.

Tillägg för de som undrar varför han kallas "sportprofil":
Han var tydligen en ganska så framgångsrik travkusk ett tag för länge sedan och på senare dagar tränade han hästar.
Citera
2019-01-25, 10:18
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Han säger i videon att barnen inte vill vara hos mamman... är de inte vanligt att barn kan säga så för att göra den andra föräldern glad? De har väll märkt att han mått dåligt alternativt pratat skit om mamman till dom och då sagt de inte vill vara hos mamman för hans skull.

Tror han tog deras liv pga att de inte skulle ha de bra hos mamman..

Han sa i videon de sov lugnt när han gjorde de och märkte ingenting men den ena måste ju vaknat till när han sköt brodern först Jag mår så dåligt för pojkarnas skull! Synd ingen visste vad han hade planerat så de kunde stoppats
Om ett av barnen vaknade, av skottet som dödade brorsan, så tvivlar jag på att han begrep vad som hände. Tänk själv hur du skulle tänkt om du sov och vaknade av ett skott. Det tar nog en stund innan man sorterat tankarna och hunnit bli rädd. Nej, jag tror det gick så snabbt att den kvarvarande pojken inte hann reagera, om han vaknat.
Citera
2019-01-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Otroligt svårt att se hur du kallar GM för offer när han mördat två små barn. Att man överhuvudtaget ägnar en massa tid till att tycka synd om honom och diskutera psykisk ohälsa.

Handlar inte om att han mördade barnen för att han inte visste vad han skulle göra med barnen om han dog utan tvärtom han tog sitt liv eftersom han inte ville hamna i fängelse eftersom han mördat sina barn som hämnd för att exet gått vidare. Att lita på vad en galning säger om att barnen inte har det bra hos henne.... vem litar på vad en hämndlysten svartsjuk barnamördare säger i en självömkande video. Om han nu var i så dåligt skick o inte visste vad han gjorde pga psykisk ohälsa hade han tydligen närvaro nog att vilja synas det sista han gjorde i Facebook i sann narcissistanda.

Lite makabert att påstå att någon gör såhär för att vilja synas på Facebook, jag fick snarare känslan av att han ville erkänna sin gärning och varför..och i ren djup panikångest!
Tänker att han hellre hade velat bli ihågkommen för sin karriär som han kunde vara stolt över än det här?!
Ser inget narcissistiskt över huvudtaget på hans Facebooksida...hur kom du fram till slutsatsen att han skulle vara narcissist och inte väldigt ångestfylld/deprimerad?
Citera
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeezy84
Fruns instagram: karin_korint
Tack! Finns bilder med pojkarna😢😢
Stackars människa vad hon går igenom nu...
Citera
Avslutad
Kristina har ingen afghansk älskare. Däremot hade hon träffat en ny man, ja (ej afghan)
Citera
2019-01-25, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Det skrevs ett avskedsbrev. Jag skulle också vilja säga och beklaga sorgen till de anhöriga som verkligen brydde sig om grabbarna. Vila i frid ni små underbara änglar.
SR säger att barnen inte tyckte om att vara hos mamman, detta kan ha bidragit till att han gjorde det fruktansvärda TYVÄRR!! ingen ursäkt för hans illdåd men en sjuk hjärna tänker inte som en frisk. I hans hjärna kan det TYVÄRR vara så att han ville dö men kunde inte låta barnen vara hos mamman,någon skrev tidigare att SR hade kontrollbehov, det fick han in i det sista.
Att mamman lät honom ha barnen är för mig ett ? Hon borde vetat om att han mådde piss osv var antagligen en del av anledningarna till separationen och ny pojkvän. Detta var som jag förstått det ett planerat dåd så SR spelade antagligen att han mådde bra och därav fick han sin chans. Sjuk och trasig människa. Dags att regeringen ser över psykvården som prio 1, händer alldeles för mycket för att de ska fortsätta blunda. Tyvärr så ville SR att mamman skulle straffas och på det vidrigaste sättet man kan tänka ;(

Vila i frid ni söta små änglar <3 <3
Mamman lät honom ha barnen för det är hans rättighet som pappa och ingenting hon kan styra över! Kanske hade hon ansökt om ensam vårdnad och kanske var det ett sånt besked han fick som gjorde att det slog slint. Tror det kan vara droppen som gjorde att bägaren rann över.
Citera
2019-01-25, 10:23
Medlem
Mina tankar efter jag snurrat runt på hennes insta så kan man ganska snabbt få en uppfattning av att hon älskar afghaner, hon har nog satt på en och en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in