2019-01-24, 22:46
Medlem
desammlass avatar
tidningen sitter på filmen men inte fb de är rätt konstigt men om någon har den tar ja gärna del av den vore intressant att se
Citera
2019-01-24, 22:46
Medlem
Hittade en fb-profil som var vän till GM och beklagade det inträffade,
samtidigt som han berättade att GMs fd flickvän Anna Berndtsson (sångerska i Junix)
begick självmord när hon var ihop med GM. Kan detta ha bidragit till att GM
just såg en sådan utväg...?
Citera
2019-01-24, 22:47
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ingen i tråden som vet något om hans uppväxt? Ev otorhet bland föräldrar? Svek? Psykisk sjukdom? Känns väl relevant att veta mer.

Jag kände igen både hans mor å far. Underbara varma människor som levde tillsammans hela livet å dog med bara några månaders mellanrum. Religiösa å väldigt omtänksamma som jag minns dem. Det är dock 30 år sedan å vad som sedan hände i hans liv har jag ingen aning om. Vet att han tog över sin föräldragård. Jättefin gård för sig själv några kilometer grusväg ut i skogen.
Citera
2019-01-24, 22:48
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.lorid
En kvinna skriver på Samuels Facebook:
Man brukar säga: att det finns alltid någon som har det värre, men när en far dödar sina barn och sig själv, så finns det nog ingen som har det värre än han. Hoppas att du är på en trygg plats med dina pojkar. Vi kommer att sakna dig.

JOOOO MAMMAN TILL BARNEN HAR DET VÄRRE ÄN HAN!!!!!
Jag hoppas verkligen att om det finns ett liv efter detta på så talar barnen om för honom, i all evig tid, hur mycket de hatar honom för det han gjort och att de aldrig kommer förlåta honom. Lite som Sisyfos får rulla sten i all evig tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Fruktansvärd tragisk händelse.😢 Det första jag tänker är detta går inte att skylla på psykisk ohälsa. Visst om han endast tagit sitt eget liv, men att ta livet av sina egna barn då är man en fullblodad narcissist eller psykopat. Det finns ingen annan förklaring. Det jag menar är psykisk ohälsa innebär inte att man vill skada andra människor. Ångest, depressioner , självskadebeteende , manier ,mm gör inte att man väljer att skada sitt eget kött och blod!

Som sagt, om man inte kommit till en sådan konstig punkt i sin depression att man på något sätt "skyddade" barnen från världens hemskheter genom att döda dem.

Jag har svårt att se hur han levt ett helt liv med en sådan kraftig psykopati att det inte upptäckts, eller tagit sig uttryck, tidigare. Fast det är fullt möjligt.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tack för att du delade med dig av denna så svåra upplevelse. Killen måste varit så ledsen, sjukt deprimerad för att genomföra detta. Kan inte låta bli att tänka på att hans sista skrik var livesändningen. Ville han ha uppmärksamhet eller hur fan gör man detta?

Hämnd mot exet. Han sa ju att han hoppades att hon såg sändningen.

Motivet var alltså hämnd mot allt exet gjort mot honom. Skaffat ny. Delas vårdnad varannan vecka m.m.

Är man arg på sina ex får man ta ut det på sina ex, i värsta fall. Inte på sina oskyldiga barn. Vad hade de gjort för fel? De har ingen skuld i mammans beteende.

Har ingen empati för denna mördare. Om han mådde så dåligt och visste att det fanns risk att han skadar pojkarna skulle han avsagt sig umgänget tills han är frisk igen. Men nej, han var ute efter hämnd!
Citera
2019-01-24, 22:49
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men att göra just detta krävs lite att man har det i sig redan innan. Man är sjuk från början. Detta är ingen plötslig sjukdom något som händer som gör att en person gör något sjukt som detta. Vi normala har spärrar och även om blir dumpade på det mest horribla sättet kommer vi inte göra skit som detta. Han hade det i sig från start och något som kanske behöver uppmärksammas mer.

Jag håller med dig och det var delvis det jag ville säga. Delvis ville jag också peka på att en ensidig separation utan förvarning är en ganska tuff påfrestning. Det är inget försvar. Jag vett bara att jag aldrig kunde förutse hur illa jag själv skulle må. Och låt mig säga att jag är stabil och rationellt lagd. Det gick över hyfsat snabbt men innan det gör det mår man riktigt dåligt. Grundproblemet i det fall vi diskuterar är mycket djupare men en överraskande och oönskad separation är en mycket kraftfull tändsats för att starta en explosion.

Ytterst kommer det att bli svårt att diskutera logik eftersom gärningen endast kan ha varit logisk utifrån en helt annan uppfattning än den vi har.
Senast redigerad av 30Luger 2019-01-24 kl. 22:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Hittade en fb-profil som var vän till GM och beklagade det inträffade,
samtidigt som han berättade att GMs fd flickvän Anna Berndtsson (sångerska i Junix)
begick självmord när hon var ihop med GM. Kan detta ha bidragit till att GM
just såg en sådan utväg...?

Hmm... Man undrar ju vad som fick henne att ta självmord, hans kvinnosyn och svartsjuka kanske fick henne till att ta livet av sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
För mig blir empatin mindre prioriterad när en person gjort något hemskt. Min naturliga reflex är att istället att rikta empatin mot de som drabbats mest. Hitler och Stalin hade problem, definitivt psykiska i sina slutskeden. Hitler kom inte in på konstskola, ska du tycka synd om honom också? Lägg din empati och ömkan där den förtjänar att vara, och behövs allra mest.

För mig är det inte en fråga om att välja, jag känner empati för samtliga.
Citera
2019-01-24, 22:50
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Ja jag har videon för jag tänkte att polisen skulle komma att behöva den å kontaktade dem. Jag såg inlägget 1,5 timme efter det lades upp å såg i kommentarerna att polisen var på väg till honom. Jag pausade å skrev, pausade å skrev. Någon fortsättning kommer inte, för han hörde, å man hör i filmen att en bil kommer, å då säger han att nu tror jag polisen kommer, å avslutar filmningen. I nedre hörnet tycker jag mig hinna se en gevärspipa, men svårt för det är mörkt å suddigt. Det verkar rimligt att det är mamman som kom dit först, för när han avslutade livesändningen, hade inte poliserna kommit fram, men jag vet inte säkert så det ska jag låta vara osagt.
Det måste ha varit oerhört traumatisk, sorgligt och hjälplöst att se? För övrigt är jag tacksam över att du återberättar vad du såg och hörde.
Citera
2019-01-24, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Tror frågan snarare handlar om att hon träffat en ung, välbyggd snygg man, det lär ha kvittat att han är afghan.. såvida inte Samuel var rasist och avskydde afghaner, då kan det ha haft en triggande effekt men han beta:de antagligen ur fullständigt eftersom hon träffade någon som kunde tillfredsställa henne på ett sätt som han inte längre kunde
Vi män är alltid utbytbara. Det finns alltid någon som är snyggare, smartare och roligare än oss själva.
Citera
2019-01-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Om jag inte minns fel så kunde anhöriga få in personen i fråga på en instution.
Öppna psykvården är väl frivillig, eller har jag fel?

Det kan faktiskt vara tvångsvård där med, men då genom fortsatt intyg från slutenvården. Kommer du tex inte till avtalad tid på öppenvården så blir det handräckning till psykakuten. Det är sällan, men det finns. Oftast är den frivillig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in