Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-24, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exfactor45
Svenska kvinnor är lätta på foten efter skilsmässa 😂😂😂😂 Svenska män är då det både före och efter skilsmässa . Inte heller breaking news.

Må så vara, dock har kvinnor 10000 procent lättare att göra slag i saken.

Kvinnor väljer män, inte tvärtom exfactor45.

Men nu är vi båda offt.
Citera
2019-01-24, 22:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Ingen i tråden som vet något om hans uppväxt? Ev otorhet bland föräldrar? Svek? Psykisk sjukdom? Känns väl relevant att veta mer.
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Eller så växte hans narcissism och mentala ohälsa med tiden och hon tillslut inte orkade med hans jävla självömkande! Jag gissar att du aldrig varit med någon av det motsatta könet eller är vuxen nog att förstå att ibland blir det så. Vuxna gör slut, och med normala män och kvinnor slutar det inte med att någon av de mördar barn. Men i detta fallet var mannen så svartsjuk på sitt ex att han dödade hennes barn och tog sitt eget liv för att han inte ville sitta i fängelset för morden!
Citera
2019-01-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Han är en död mördare. Varför tycka synd om honom? Är du ateist så existerar han inte längre, är du kristen så brinner han i helvettet. Han är historia.

Skilj på att inte bry sig om döda barnmördare, och att inte bry sig om folk med psykiska problem. Har själv haft det och har en stor sympati för dessa människor.

För mänskligt lidande förtjänar alltid empati. Empatin försvinner inte för att personen i fråga gjort något hemskt. Kanske har jag för stark empati, men jag ogillar skarpt dom som insinuerar att förmågan att känna empati med mördaren skulle göra en till en dålig människa. Jag skulle hävda tvärt om, förmågan att känna empati för mänskligt lidande, oavsett i vilken avskyvärd förpackning den kommer, är ett tecken på "godhet".
Citera
2019-01-24, 22:42
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Hon kan lika gärna träffat denne afghan innan hon lämnade honom. Finns flera exempel på kvinnor som lämnat sina män för att det träffat en asylsökande ung man i min lilla by. Ibland har de tom blivit påkomna på bar gärning.

Så det det blev droppen som fick bägaren att rinna över. Dvs att han sköt både sina barn i huvudet.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det är så kallade incels, dom tycker allt är kvinnans fel. Speciellt kvinnor som inte stannar kvar hos män som denne kuksugare till mördare
Fasen vad jag saknar en like-knap nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Del_Sand_Hackar
Jag argumenterar inte mot att han hade någon psykisk grundstörning i botten, det måste han uppenbarligen haft. Men man måste, även fast det är jobbigt, försöka sätta sig in i skeendet från hans perspektiv. Allt detta tedde sig som en logisk slutsats för honom(Om man inte vill argumentera för att han var psykotisk). Och även om du är psykopat så krävs det en del lidande för att komma till den punkten. Sedan skiter jag egentligen om det var vrede, ensamhet, hämndlystnad eller något annan känsla som drev honom. I grund och botten så måste han ha lidit för att nå denna slutsats.
Extremt många människor lider utan att mörda barn för att hämnas på en förälder. Att lida legitimerar inte att döda människor för någon som man anser skapat lidandet. Dessutom lider inte psykopater märkbart. Antisociala möjligtvis eller narcissister. Men karln sa vad jag kunnat läsa, att han skulle begå självmord för att slippa fängelse. Fängelse för barnmord. Barn som vistades med honom och borde ha varit trygga. Han begick brottet av hämnd och självmord för att undvika straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Frågan är om det hade slutat på ett annat sätt om afghanen var pursvensk.

Hade han varit pursvenk skulle han också förmodligen varit äldre.
Citera
2019-01-24, 22:43
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Del_Sand_Hackar
För mänskligt lidande förtjänar alltid empati. Empatin försvinner inte för att personen i fråga gjort något hemskt. Kanske har jag för stark empati, men jag ogillar skarpt dom som insinuerar att förmågan att känna empati med mördaren skulle göra en till en dålig människa. Jag skulle hävda tvärt om, förmågan att känna empati för mänskligt lidande, oavsett i vilken avskyvärd förpackning den kommer, är ett tecken på "godhet".

För mig blir empatin mindre prioriterad när en person gjort något hemskt. Min naturliga reflex är att istället att rikta empatin mot de som drabbats mest. Hitler och Stalin hade problem, definitivt psykiska i sina slutskeden. Hitler kom inte in på konstskola, ska du tycka synd om honom också? Lägg din empati och ömkan där den förtjänar att vara, och behövs allra mest.
Senast redigerad av Diskuterarn 2019-01-24 kl. 22:45.
Citera
2019-01-24, 22:44
Medlem
Fruktansvärd tragisk händelse.😢 Det första jag tänker är detta går inte att skylla på psykisk ohälsa. Visst om han endast tagit sitt eget liv, men att ta livet av sina egna barn då är man en fullblodad narcissist eller psykopat. Det finns ingen annan förklaring. Det jag menar är psykisk ohälsa innebär inte att man vill skada andra människor. Ångest, depressioner , självskadebeteende , manier ,mm gör inte att man väljer att skada sitt eget kött och blod!
Citera
2019-01-24, 22:45
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Frågan är om det hade slutat på ett annat sätt om afghanen var pursvensk.

Tror frågan snarare handlar om att hon träffat en ung, välbyggd snygg man, det lär ha kvittat att han är afghan.. såvida inte Samuel var rasist och avskydde afghaner, då kan det ha haft en triggande effekt men han beta:de antagligen ur fullständigt eftersom hon träffade någon som kunde tillfredsställa henne på ett sätt som han inte längre kunde
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av K.lorid
En kvinna skriver på Samuels Facebook:
Man brukar säga: att det finns alltid någon som har det värre, men när en far dödar sina barn och sig själv, så finns det nog ingen som har det värre än han. Hoppas att du är på en trygg plats med dina pojkar. Vi kommer att sakna dig.

JOOOO MAMMAN TILL BARNEN HAR DET VÄRRE ÄN HAN!!!!!

MAMMAN? hon för helvete svensk utan känslor. Ska följa henne på face och skriva här om ett år högst hur hon kommer skriva på sinn wall: Jag är så lycklig med Conny, aldrig varit gladare så här i mitt liv. Hon har redan börjat planera sin framtid med en ny man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Extremt många människor lider utan att mörda barn för att hämnas på en förälder. Att lida legitimerar inte att döda människor för någon som man anser skapat lidandet. Dessutom lider inte psykopater märkbart. Antisociala möjligtvis eller narcissister. Men karln sa vad jag kunnat läsa, att han skulle begå självmord för att slippa fängelse. Fängelse för barnmord. Barn som vistades med honom och borde ha varit trygga. Han begick brottet av hämnd och självmord för att undvika straff.

Jag tror du har missförstått mig om du tror jag försöker "legitimera" handlingen, det gör jag inte. Det är inte försvarbart. Men om man tror att en människa dödar sina barn utan vidare behöver man nog tänka ett varv till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in