2019-01-24, 16:55
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Helt otroligt att människor här inne sitter och försvarar en barnmördare, och förstår hans gärning. Ni är ju sjukare än GM själv! Detta forum är förlorat.

Skulle du vilja citera vad det är folk har försvarat?

Vi försöker hitta orsaken till varför en godhjärtad människa (enligt folk som kände honom) helt plötsligt på ett år går från att vara en normal människa som älskar sina barn till ett psykiskt vrak som har ihjäl sina barn när dom sover och sedan skjuter sig själv.
Citera
2019-01-24, 16:56
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Helt otroligt att människor här inne sitter och försvarar en barnmördare, och förstår hans gärning. Ni är ju sjukare än GM själv! Detta forum är förlorat.

Jag tror ingen försvarar hans gärning. Däremot om man haft mental ohälsa själv så kan man förstå hur den spelar ett spratt med ens förmåga att fatta beslut. Men jag håller med, det är väl lite osmakligt.
Citera
Medlem
Vet inte om det varit uppe här innan och kan inte garantera att det jag hört är sant. Men hans tidigare fru/flickvän ska tydligen ha tagit livet av sig via hängning. Är det sant så har han antagligen mått psykiskt dåligt sedan dess.
Citera
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Otroligt hur du kan skriva att en bestialisk mördare var en varmhjärtad människa. O-t-r-o-l-i-g-t

Fast ingen säger väl att det var varmhjärtat att mörda någon utan vad man menar var är väl snarare att personen var så varmhjärtad så vart gick det fel och så långt innan någon såg något?

Likka otroligt att tro att någon skulle mena något sådant?
Citera
2019-01-24, 16:57
Medlem
Psykiskt sjuka är just psykiskt sjuka. De behöver vård. Besluten som tas under psykisk sjukdom kan bli hur fel som helst.

Nu med sossarna och mp växer vårdköerna och väntetiderna medans politikerna prioriterar invandrarnas nästan gratis sjukvård.

Ligger detta inom Uppsala län ska man veta att Uppsala har Sveriges sämsta psykvård. Väntetiderna är enorma och de dominerande psykläkarna är helt människofientliga. Totalt olämpliga för psykiskt sjuka.

Är det inom Uppsala landsting, är det en följd av den kassa psykiatrin.
Citera
2019-01-24, 16:58
Medlem
Citat:

Det låter mer som du är här för att skrika ur dig självklarheter och tycker alla som vill diskutera (flashback är ett diskussionsforum) är förlorade och "försvarar honom". Jag har inte sett en enda person försvara honom.
Citera
2019-01-24, 16:59
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Något jävla stolpskott har alltså gjort barnamördarens facebooksida till en publik minnessida?

Han rörde sig onekligen inte bland genier:

.

Man undrar om han visste vad som hänt. Eller tror de fortfarande att han enbart tagit livet av sig själv? Som anhörig kanske man inte tar reda på allt direkt pga att det är jobbigt?
Citera
2019-01-24, 16:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Påminner om det den kanadensiska fribrottaren Chris Benoit gjorde 2007, fast då var det frun och ett barn som mördades innan han tog sitt liv. Mörk historia och lika mörk är denna eller denna är mörkare med tanke på direktsändningen.
Citera
2019-01-24, 17:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanna
Föräldrarna i Bjärred som mördade sina barn och sedan tog sina egna liv hamnar rätt högt upp på listan.

Bjärred-fallet är annorlunda med ett barmhärtighetsmotiv enligt efterlämnat självmordsbrev, inte psykisk ohälsa och hämndbegär mot sitt ex som det troligtvis är här.
Citera
2019-01-24, 17:03
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoddie
Den ena av dem måste ha vaknat av första smällen jävligt rädd, hoppas han inte hann fatta något...

Han nämner i filmen att han har två bössor, så jag hoppas innerligen att han sköt dem samtidigt. De sov å vet inget sa han...

helt ofattbart tragisk händelse.
Citera
2019-01-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
En frågeställning som kanske redan diskuterats här.

Sköt pappan sig själv när han hörde polisens sirener?

Möklinta ligger några mil från Sala och även om polisen fanns där, hur lång tid tar det att reagera och hitta till mordpltsen?

Osv, osv

Han avslutade typ i stil med, "nu måste jag sluta inna polisen kommer."

Polisen kom inte direkt då polisen i Sala fick invänta förstärkning då det förekom grovt våld och vapen.
Huset är beläget ca 20-30min bilfärd från Sala stad.
Några sirener hördes inte heller då polisen smög sej fram till huset.

Det dök däremot upp en bil på gården precis innan han trycker av skotten som dödar honom, i den bilen sitter barnens mor.
Citera
2019-01-24, 17:05
Avslutad
Har någon lyckats komma över filmen än, eller sitter folk som ”vet” eller har ”sett” bara och gissar här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in