2019-01-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Precis i trådens anda. Death by a thousand cuts...

Inte bara i trådens anda, man kan argumentera att det är i jämställdhetens anda. Om man exkluderar det underliga om gravid kvinna så handlar det ju om att behandla kvinnor som man behandlar män.
Citera
2019-01-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Var du bor är irrelevant. Hur man kan skriva något så jävla dumt som att man inte skulle resa sig för en gravid kvinna på bussen om hon behöver sitta och hoppas attt hon ramlar är stört.

Ja, men bara ett feministiskt manshatar-samhälle kan skapa en sådan motreaktion.
Citera
2019-01-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Alltså jag blir fan inte klok på dig. Du vill ha kärnfamilj och traditionella könsroller. Kvinnor, enligt dig, ska helst avsky abort och kvinnlig lösaktighet.

Jag tolkar det som att hon ska acceptera att du går på bordell och knullar runt som den byracka du är.

Sanningen är ju att en kvinna som lämnar mannen för att han gjort ett eller ett par felsteg inte älskar honom på riktigt, och därmed ändå inte är något att ha.
I fall mannen istället har för vana att ständigt vara otrogen, ja då är hon ju definitivt ingenting att ha.
Citera
2019-01-24, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Sanningen är ju att en kvinna som lämnar mannen för att han gjort ett eller ett par felsteg inte älskar honom på riktigt, och därmed ändå inte är något att ha.
I fall mannen istället har för vana att ständigt vara otrogen, ja då är hon ju definitivt ingenting att ha.
Kan bli svårt att hitta en vettig partner bara om man har inställningen att får man inte vara otrogen är partnern inget att ha.

Det är nog fortfarande bara en minoritet som accepterar att partnern har andra.
Citera
2019-01-24, 11:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Vill en gravid kvinna ha din sittplats på bussen? Låt henne stå och hoppas att hon ramlar.
Exemplen är oändliga.

Så du hatar inte bara svenska kvinnor, vill dessutom helst att framtida svenska befolkningen utrotas än snabbare?

Du är djupt fallen i din nihilism ifall du menar allvar. Kan du ens se ljus, där du nu befinner dig? jag kan fortfarande se lite ljus glimtra till från min position.
Citera
2019-01-24, 12:28
Medlem
Jag är rätt ung och har inte träffat kvinnor i andra länder, så lite svårt att avgöra om Svenska kvinnor är mycket sämre. Hur som helst så tycker jag inte att Svenska tjejer är så mycket att hänga i julgranen. Finns självklart några guldkorn men dom brukar redan vara upptagna. Träffar ändå tjejer hyfsat regelbundet, behandlar dom bra men i slutändan så handlar det bara om sex. En sak jag funderat på är att jag tror att kvinnor skapar några av dom dåliga männen. Dom flesta av oss män börjar livet som en oskyldig pojke som tror allt är solsken och regnbågar, att kvinnor kommer älska oss om vi är snälla och bra människor. Det stämmer inte alltid överens med verkligheten, dåliga män får alltid kvinnor. Nästan så att desto sämre kvinnosyn man har desto mer sex får man, och jag tror många underskattar hur stor påverkan sexdriften har på vårat samhälle.
Citera
2019-01-24, 13:41
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiedee
Inte bara i trådens anda, man kan argumentera att det är i jämställdhetens anda. Om man exkluderar det underliga om gravid kvinna så handlar det ju om att behandla kvinnor som man behandlar män.

Man undrar ju lite varför ni inte behandlar andra män med respekt?

Här kanske ligger anledningen till att ni verkar vara så bittra. För jag är i alla fall empatisk och hjälpsam mot både män och kvinnor; och känner att jag oftast får samma behandling tillbaka.
Citera
2019-01-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Kan bli svårt att hitta en vettig partner bara om man har inställningen att får man inte vara otrogen är partnern inget att ha.

Det är nog fortfarande bara en minoritet som accepterar att partnern har andra.

Poängen är inte att otrohet skulle vara bra.
Citera
2019-01-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Man undrar ju lite varför ni inte behandlar andra män med respekt?

Här kanske ligger anledningen till att ni verkar vara så bittra. För jag är i alla fall empatisk och hjälpsam mot både män och kvinnor; och känner att jag oftast får samma behandling tillbaka.

Jag vet inte vilka 'ni' är, min reflektion är att kvinnor lättare tar anstöt än män. Med män kan man vara mer direkt och rått hjärtlig, det är väl något som brukar tas upp när man ger exempel på hur sammanhang är maskulina och där kvinnor inte känner sig välkomnade.
Citera
2019-01-24, 16:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiedee

Problemet är att många svenska kvinnor inte vill bli behandlade som jämlikar. De vill vara priviligierade. Som man sa i Orwells bok Djurfarmen: "de är lite jämställdare än alla andra". De vill bli behandlade med silkesvantar och sitta på en piedestal med den värmande offerkoftan på, och mäns skattepengar i portmonän. De räknar med att män ska vara ridderliga, när de bara ger skit tillbaka.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-01-24 kl. 16:26.
Citera
2019-01-24, 16:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetjag
Jag är rätt ung och har inte träffat kvinnor i andra länder, så lite svårt att avgöra om Svenska kvinnor är mycket sämre. Hur som helst så tycker jag inte att Svenska tjejer är så mycket att hänga i julgranen. Finns självklart några guldkorn men dom brukar redan vara upptagna. Träffar ändå tjejer hyfsat regelbundet, behandlar dom bra men i slutändan så handlar det bara om sex. En sak jag funderat på är att jag tror att kvinnor skapar några av dom dåliga männen. Dom flesta av oss män börjar livet som en oskyldig pojke som tror allt är solsken och regnbågar, att kvinnor kommer älska oss om vi är snälla och bra människor. Det stämmer inte alltid överens med verkligheten, dåliga män får alltid kvinnor. Nästan så att desto sämre kvinnosyn man har desto mer sex får man, och jag tror många underskattar hur stor påverkan sexdriften har på vårat samhälle.

Du har kommit långt i din förståelse av majoriteten kvinnor med tanke på din ålder. Bara att gratulera, det kommer att bespara dig mycket elände.
Citera
2019-01-24, 17:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, men bara ett feministiskt manshatar-samhälle kan skapa en sådan motreaktion.

Självklart är det någon annans fel. Som vanligt.
Såssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in