2019-01-24, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Poängen är inte att otrohet skulle vara bra.
Nä, och det var inte min poäng heller. Min poäng var att om man har som krav att partnern ska acceptera otrohet för att duga får man räkna med att det blir lite svårare att hitta nån som duger.

Och har man hittat drömpartnern så kan jag tycka att det är dumt att tänka att man kan gott vara otrogen för att om partnern inte accepterar det så var partnern ändå inget att ha, men det är ju jag det.
Citera
2019-01-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Självklart är det någon annans fel. Som vanligt.
Såssar.

öh? Det var inte mig det gällde, men menar du att man får en sådan attityd utan anledning?
Man bara vaknar så en vacker dag?
Citera
2019-01-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, och det var inte min poäng heller. Min poäng var att om man har som krav att partnern ska acceptera otrohet för att duga får man räkna med att det blir lite svårare att hitta nån som duger.

Och har man hittat drömpartnern så kan jag tycka att det är dumt att tänka att man kan gott vara otrogen för att om partnern inte accepterar det så var partnern ändå inget att ha, men det är ju jag det.

Håller med.
Citera
2019-01-24, 17:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
öh? Det var inte mig det gällde, men menar du att man får en sådan attityd utan anledning?
Man bara vaknar så en vacker dag?

Ja alltså för mig är det helt främmat hur man kan tappa förståndet så pass att bara för att någon annan resonerar idiotiskt så blir man totalt inkapabel att skilja på några få personer och en hel grupp. Att rättfärdiga illvilja mot en person på grund av att någon annan har gjort något är oförsvarbart.
Som att hoppas att en kvinna ska trilla på bussen och få missfall. Helt sinnessjuka tankar.
Citera
2019-01-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ja alltså för mig är det helt främmat hur man kan tappa förståndet så pass att bara för att någon annan resonerar idiotiskt så blir man totalt inkapabel att skilja på några få personer och en hel grupp. Att rättfärdiga illvilja mot en person på grund av att någon annan har gjort något är oförsvarbart.
Som att hoppas att en kvinna ska trilla på bussen och få missfall. Helt sinnessjuka tankar.

För mig känns det helt förutsägbart. Jag är inte det minsta förvånad och jag tror det kommer mer av det tills feminismen slutligen försvinner.

(Vad menar du med fåtal förresten? Alla kvinnor och män som är uppvuxna i Sverige har blivit indoktrinerade med extremfeminism.)
Senast redigerad av ManManne 2019-01-24 kl. 17:38.
Citera
2019-01-24, 17:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
För mig känns det helt förutsägbart. Jag är inte det minsta förvånad och jag tror det kommer mer av det tills feminismen slutligen försvinner.

För mig är inte dessa motreaktionerna ett dugg bättre än feminismen av idag, utan precis lika korkade. Sålänge motreaktioner av det slaget finns eldar de på feminismen ytterligare tror jag.
Citera
2019-01-24, 17:40
Medlem
Citat:
För mig är inte dessa motreaktionerna ett dugg bättre än feminismen av idag, utan precis lika korkade. Sålänge motreaktioner av det slaget finns eldar de på feminismen ytterligare tror jag.

Kanske det, men inget annat har ju fungerat. Har du sett eller hört om något som inte eldar på feminismen?
Senast redigerad av ManManne 2019-01-24 kl. 17:46.
Citera
2019-01-24, 17:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetjag
Jag är rätt ung och har inte träffat kvinnor i andra länder, så lite svårt att avgöra om Svenska kvinnor är mycket sämre. Hur som helst så tycker jag inte att Svenska tjejer är så mycket att hänga i julgranen. Finns självklart några guldkorn men dom brukar redan vara upptagna. Träffar ändå tjejer hyfsat regelbundet, behandlar dom bra men i slutändan så handlar det bara om sex. En sak jag funderat på är att jag tror att kvinnor skapar några av dom dåliga männen. Dom flesta av oss män börjar livet som en oskyldig pojke som tror allt är solsken och regnbågar, att kvinnor kommer älska oss om vi är snälla och bra människor. Det stämmer inte alltid överens med verkligheten, dåliga män får alltid kvinnor. Nästan så att desto sämre kvinnosyn man har desto mer sex får man, och jag tror många underskattar hur stor påverkan sexdriften har på vårat samhälle.

Om du fortfarande är ung, lämna denna sörja fortare än fan! Du kommer inte bli påverkad i positiv riktning på något sätt genom att läsa dessa inlägg som florerar i trådar likt denna.

Citat:
Dom flesta av oss män börjar livet som en oskyldig pojke som tror allt är solsken och regnbågar, att kvinnor kommer älska oss om vi är snälla och bra människor. Det stämmer inte alltid överens med verkligheten, dåliga män får alltid kvinnor.
De flesta av kvinnorna börjar också livet som en oskyldig flicka. Barn börjar livet så. Kvinnor tror också att de kommer att hitta sin drömprins när de växer upp. Men besvikelsen låter inte vänta på sig, för någon som har en förskönad världsbild, vilket man lätt får om man växer upp under goda förhållande.

Dåliga kvinnor får också oftast män. Män dras till de blonderade lättklädda barbrudarna likt en magnet. Sedan blir de cyniska för att dessa är manipulativa, "golddiggers" och lösaktiga. Könen är lika illa på det gällande det fenomenet.
Fundera ut vad för slags tjej du vill ha och låt sedan bli de som svärtar ner kvinnosläktet. Där har man ett eget ansvar.
Det är ingen som bara " drabbas" av nånting och är helt oskyldig själv, det är väldigt sällsynt iallafall. Däremot är människor väldigt bra på att göra sig själv till offer. Gå inte den vägen.
Citera
2019-01-24, 17:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kanske det, men inget annat har ju fungerat. Har du sett eller hört om något som inte eldar på feminismen?

Ja, att vara en stabil, lugn och trygg man som inte låter sig rubbas i sin ståndpunkt. En man som har goda intentioner och inte är förtröden på andra män omkring honom som lyckats bättre. En som inte behöver hävda sig likt en ättrig tax utan som bara vet att han är den han är, en god man.
Dessa har kvinnor alltid respekt för, utom möjligen de radikalasta av feminister, men de är så få att de kan du räkna bort.

Det är vad som kan mota bort feminismen. Att hoppas att gravida kvinnor ska trilla på bussen, att unga tjejer ska bli våldtagna, eller säga "hämta en stege" i affären om nån skulle behöva hjälp att lyfta ner nånting är bara småsint, otrevligt och illvilligt uppförande. För att inte tala om ohyfsat. Såna människor är det ingen som gillar.
Varför ska man uppföra sig som en idiot medvetet?

Man kan liksom inte uppföra sig som ett jävla svin och sen sitta med skägget i brevlådan och undra "varför upphör inte feminismen".
Citera
2019-01-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ja, att vara en stabil, lugn och trygg man som inte låter sig rubbas i sin ståndpunkt. En man som har goda intentioner och inte är förtröden på andra män omkring honom som lyckats bättre. En som inte behöver hävda sig likt en ättrig tax utan som bara vet att han är den han är, en god man.
Dessa har kvinnor alltid respekt för, utom möjligen de radikalasta av feminister, men de är så få att de kan du räkna bort.

Det är vad som kan mota bort feminismen. Att hoppas att gravida kvinnor ska trilla på bussen, att unga tjejer ska bli våldtagna, eller säga "hämta en stege" i affären om nån skulle behöva hjälp att lyfta ner nånting är bara småsint, otrevligt och illvilligt uppförande. För att inte tala om ohyfsat. Såna människor är det ingen som gillar.
Varför ska man uppföra sig som en idiot medvetet?

Man kan liksom inte uppföra sig som ett jävla svin och sen sitta med skägget i brevlådan och undra "varför upphör inte feminismen".

Jag vill påstå att de flesta svenska män har goda intentioner och inte är förtröden på andra män omkring dem som lyckats bättre, eller nja... jantelagen är ju minst sagt irriterande, men facit har hela tiden varit mer feminism, så dina argument håller inte.
Citera
2019-01-24, 18:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Man undrar ju lite varför ni inte behandlar andra män med respekt?

Här kanske ligger anledningen till att ni verkar vara så bittra. För jag är i alla fall empatisk och hjälpsam mot både män och kvinnor; och känner att jag oftast får samma behandling tillbaka.

Bra poäng där!
Citera
2019-01-24, 18:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag vill påstå att de flesta svenska män har goda intentioner och inte är förtröden på andra män omkring dem som lyckats bättre, eller nja... jantelagen är ju minst sagt irriterande, men facit har hela tiden varit mer feminism, så dina argument håller inte.

Men varför sitter du här och i princip försvarar ett sånt uttalande då?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in