Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Lägg ner. Barn idag växer upp med att tro att någon annan ska ta ansvar. Barn generellt. Flickor är betydligt mer brydda om att göra fel än vad pojkar är i skolan. Vad säger det om ansvar? Att det brister? Knappast va
Så jävla oseriöst uttalande från din sida.
Du börjar bli riktigt patetisk nu.
Om du har småbarnsföräldrar runt omkring dig så ser du att pojkar får leva upp till en annan standard än flickor. Det är bara att se hur föräldrar agerar om barnet slår sig. Om det är en pojke eller flicka så kommer du få olika reaktioner beroende på könet av barnet.
Ju äldre barnen blir desto mer kräver man av pojkarna att ta ansvar över deras egna beslut gentemot flickorna.
Kraven ökar ju äldre pojken blir. Flickan, nja, där finns faktorer hon inte alls kan påverka... nej då... inte alls. Hon är ett offer för faktorer hon inte alls kan påverka. *sarkasm*
Men pojken å ena sidan, där finns faktorer han kan påverka.....
Jag själv har sätt det hos många, många föräldrar. Jag knyter näven i fickan för jag vet om att föräldrarna ger flickan en björntjänst när dom skyller på yttre faktorer till varför flickan hamnade i en sådan dålig position..
Du arbetar inom det pedagogiska eller hur? Hur kan du ha missat allt detta?