2018-12-25, 23:12
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
lol

Berätta varför din reaktion blev lol. Det är fakta att pojkar och flickor växer upp olika när det kommer till beteende.
Citera
2018-12-25, 23:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Berätta varför din reaktion blev lol. Det är fakta att pojkar och flickor växer upp olika när det kommer till beteende.

Lägg ner. Barn idag växer upp med att tro att någon annan ska ta ansvar. Barn generellt. Flickor är betydligt mer brydda om att göra fel än vad pojkar är i skolan. Vad säger det om ansvar? Att det brister? Knappast va
Så jävla oseriöst uttalande från din sida.
Citera
2018-12-26, 00:33
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lägg ner. Barn idag växer upp med att tro att någon annan ska ta ansvar. Barn generellt. Flickor är betydligt mer brydda om att göra fel än vad pojkar är i skolan. Vad säger det om ansvar? Att det brister? Knappast va
Så jävla oseriöst uttalande från din sida.

Du börjar bli riktigt patetisk nu.

Om du har småbarnsföräldrar runt omkring dig så ser du att pojkar får leva upp till en annan standard än flickor. Det är bara att se hur föräldrar agerar om barnet slår sig. Om det är en pojke eller flicka så kommer du få olika reaktioner beroende på könet av barnet.

Ju äldre barnen blir desto mer kräver man av pojkarna att ta ansvar över deras egna beslut gentemot flickorna.

Kraven ökar ju äldre pojken blir. Flickan, nja, där finns faktorer hon inte alls kan påverka... nej då... inte alls. Hon är ett offer för faktorer hon inte alls kan påverka. *sarkasm*

Men pojken å ena sidan, där finns faktorer han kan påverka.....

Jag själv har sätt det hos många, många föräldrar. Jag knyter näven i fickan för jag vet om att föräldrarna ger flickan en björntjänst när dom skyller på yttre faktorer till varför flickan hamnade i en sådan dålig position..

Du arbetar inom det pedagogiska eller hur? Hur kan du ha missat allt detta?
Citera
2018-12-26, 00:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Om du har småbarnsföräldrar runt omkring dig så ser du att pojkar får leva upp till en annan standard än flickor. Det är bara att se hur föräldrar agerar om barnet slår sig. Om det är en pojke eller flicka så kommer du få olika reaktioner beroende på könet av barnet.

Ju äldre barnen blir desto mer kräver man av pojkarna att ta ansvar över deras egna beslut gentemot flickorna.

Kraven ökar ju äldre pojken blir. Flickan, nja, där finns faktorer hon inte alls kan påverka... nej då... inte alls. Hon är ett offer för faktorer hon inte alls kan påverka. *sarkasm*

Jag själv har sätt det hos många, många föräldrar. Jag knyter näven i fickan för jag vet om att föräldrarna ger flickan en björntjänst när dom skyller på yttre faktorer till varför flickan hamnade i en sådan dålig position..

Citat:

Jag får anta att du själv arbetar inom pedagogik, eller någonting relaterat till barn/tonåringar. Annars ställer jag mig högst tveksam till ditt uttalande. Och jag delar inte den observationen.
Generellt däremot har barns förmåga att ta ansvar minskat drastiskt och det är föräldrarnas fel.
Men som sagt, det jag ser åk 4-6 är det ingenting som tyder på att just flickor inte behöver ta ansvar för sig själv eller sina resultat. Flickor tvärtom är de enda som tar ansvar i princip, om det är någon som gör det. Pojkar får man jaga med ficklampa för att de ska göra någonting ordentligt i skolan. Ansvar är det inte att tala om.

Angående ditt uttalande om att jag är patetisk så kan du skicka ett PM och tala om vad det är som är så patetiskt. Annars bortser jag från det som rent trams.
Citera
2018-12-26, 01:18
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag får anta att du själv arbetar inom pedagogik, eller någonting relaterat till barn/tonåringar. Annars ställer jag mig högst tveksam till ditt uttalande. Och jag delar inte den observationen.
Generellt däremot har barns förmåga att ta ansvar minskat drastiskt och det är föräldrarnas fel.

"Generellt däremot".......Du säger att du är tveksam till mitt uttalande men ändå ger du mig rätt. Om det har undkommit dig pratar jag i generella termer....

Föräldrar gör skillnad på om det är en pojke eller flicka. Detta är föräldrars fel. Inte barnens. Det är föräldrarna som ska ifrågasättas varför deras beteende påverkas av barnets kön.

Citat:
Men som sagt, det jag ser åk 4-6 är det ingenting som tyder på att just flickor inte behöver ta ansvar för sig själv eller sina resultat. Flickor tvärtom är de enda som tar ansvar i princip, om det är någon som gör det. Pojkar får man jaga med ficklampa för att de ska göra någonting ordentligt i skolan. Ansvar är det inte att tala om.

Men jag pratar om när det verkligen, verkligen träffar fläkten. Då ställs det högre krav på pojkarna att dom borde ha vetat konsekvenserna av sitt handlande.

Men för att spela din melodi.....

Om flickor påverkas negativt av sitt studerande så kommer man ifrågasätta läroplanen.

Om pojkarna påverkas negativt av sitt studerande så ifrågasätter man dom, inte läroplanen.

"Antipluggkultur" bland pojkar har man hört om.

Du som pedagog kan knappast ha missat detta.
Citera
2018-12-26, 12:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
"Generellt däremot".......Du säger att du är tveksam till mitt uttalande men ändå ger du mig rätt. Om det har undkommit dig pratar jag i generella termer....

Föräldrar gör skillnad på om det är en pojke eller flicka. Detta är föräldrars fel. Inte barnens. Det är föräldrarna som ska ifrågasättas varför deras beteende påverkas av barnets kön.

Men jag pratar om när det verkligen, verkligen träffar fläkten. Då ställs det högre krav på pojkarna att dom borde ha vetat konsekvenserna av sitt handlande.

Men för att spela din melodi.....

Om flickor påverkas negativt av sitt studerande så kommer man ifrågasätta läroplanen.

Om pojkarna påverkas negativt av sitt studerande så ifrågasätter man dom, inte läroplanen.

"Antipluggkultur" bland pojkar har man hört om.

Du som pedagog kan knappast ha missat detta.

Jag sa att generellt så är barn av idag invaggade i att inte ta ansvar ja. Oavsett kön. Du hävdade att det är framförallt flickor som inte behöver ta ansvar vilket jag sa är en uppfattning jag inte delar. Jag ser inte att brist på ansvarstagande skulle ursäktas mer p.g.a att det är flickor. Antipluggkultur har jag missat jo, alltså själva termen. Kan vara mer på högstadiet det används kanske.
Att barn av bägge kön är relativt oengagerade i skolan, har extremt svårt att lyssna på lektioner, att de inte begriper varför de ska gå i skolan överhuvudtaget, att de tycker att det är "någon annans" fel när betyget inte motsvarar förväntningarna, det är däremot ingen nyhet.
Sen finns det gudskelov också ett gäng barn som inger hopp, som är kunskapshungriga och är framtidens ljuspunkter.
Citera
2018-12-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kön föds vi med, men inte könsroller, där ex ta sig rätten daska främmande människor i rumpan hör hemma, lär dig lite vad feminism pratar om, innan du yttrar massa antifeministiskt nonsens. Det finns inte en kvinna som blir "imponerad" av att en man tar sig friheten att slå henne på rumpan, görs detta för att "imponera" så är det snarare sig själv eller andra män man försöker "impa"
När det kommer till tafsande så skulle jag argumentera för att tjejer i högre utsträckning än killar tafsar på det motsatta könet. Tror inte det har så mycket med könsroller att göra. Däremot är det socialt accepterat för en tjej att sexuellt ofreda en kille. Ifall en kille skulle anmäla en sån sak så skulle han framstå som en tönt eller till och med bög och därför blir killar sällan kränkta av det.
Citera
2018-12-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
När det kommer till tafsande så skulle jag argumentera för att tjejer i högre utsträckning än killar tafsar på det motsatta könet. Tror inte det har så mycket med könsroller att göra. Däremot är det socialt accepterat för en tjej att sexuellt ofreda en kille. Ifall en kille skulle anmäla en sån sak så skulle han framstå som en tönt eller till och med bög och därför blir killar sällan kränkta av det.
Well du, du kan argumentera bäst du vill för den åsikten, så länge det inte finns ett skit fakta som ex faktiska anmälningar, allmänna klagomål, berättelser som ex div feminism, #Metoo är exempel på så har du ju inget att komma med.
Citera
2018-12-26, 16:39
Medlem
Citat:
Well du, du kan argumentera bäst du vill för den åsikten, så länge det inte finns ett skit fakta som ex faktiska anmälningar, allmänna klagomål, berättelser som ex div feminism, #Metoo är exempel på så har du ju inget att komma med.
Det var ju lite det som var poängen, killar blir sällan kränkta av sånt och således heller inga anmälningar. Mansnormen innebär bland annat att man inte är lättkränkt och att man löser problem på egen hand.

Sen kan jag samtidigt förstå att kvinnor tycker tafsande är kränkande i högre utsträckning pga att dom är svagare och därmed inte kan upprätthålla sin heder med våld. Jag som kille vet ju att jag i slutändan alltid kan ta till våld ifall jag anser mig blivit väldigt kränkt, den möjligheten har inte riktigt du som kvinna.
Citera
2018-12-26, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yoguslaya
Är det en man som är snygg eller har hög status i omgivningen och som får massa kvinnor så kommer kvinnan att uppskatta denna daskning och se det som "charmigt". Är det en man med låg status och/eller som är ful så ringer hon polisen och skriker på hjälp.

Detta är hyckleriet hos er vidriga hordjur, ni har helt olika standards baserat på vem mannen är. Man 1 kan göra saker som man 2 aldrig får göra, baserat på ERAN PERCEPTION OCH VAD NI TYCKER OM HONOM OCH VAD ERA KÄNSLOR SÄGER FÖR STUNDEN.

Varför fan tror du kvinnor rent historiskt inte ens fått ha någon makt? Jo, för att dom har inget rättvisetänk över huvud taget, kvinnor vet ej vad rättvisa är för något, de vet bara vad de intalar sig baserat på vad deras känslor och hormoner säger för ögonblicket.

Ni är rent mentalt barn, hela livet, ni har inga principer ni följer, inga värderingar, ni är som en fjäder i en vind, herregud vilket miserabelt liv ni lever, ni har inget syfte över huvud taget.
Nej, det är inte hyckleri att föredra man 1 framför man 2. Det är liksom det som gör att människor har olika status; de som uppskattas har hög och de som inte uppskattas har låg.
Citera
2018-12-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det var ju lite det som var poängen, killar blir sällan kränkta av sånt och således heller inga anmälningar. Mansnormen innebär bland annat att man inte är lättkränkt och att man löser problem på egen hand.

Sen kan jag samtidigt förstå att kvinnor tycker tafsande är kränkande i högre utsträckning pga att dom är svagare och därmed inte kan upprätthålla sin heder med våld. Jag som kille vet ju att jag i slutändan alltid kan ta till våld ifall jag anser mig blivit väldigt kränkt, den möjligheten har inte riktigt du som kvinna.
"upprätthålla sin heder"? Ju mer du skriver här desto mer avslöjar du dig
Citera
2018-12-27, 17:33
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Kön föds vi med, men inte könsroller, där ex ta sig rätten daska främmande människor i rumpan hör hemma, lär dig lite vad feminism pratar om, innan du yttrar massa antifeministiskt nonsens. Det finns inte en kvinna som blir "imponerad" av att en man tar sig friheten att slå henne på rumpan, görs detta för att "imponera" så är det snarare sig själv eller andra män man försöker "impa"

Vem har sagt att det ”fungerar”? . Vi gör massor med saker hela dagarna utan någon större rationell förklaring.

Efter att ha genomlevt ungdomen och krigsåren måste jag ändå påstå att typiskt ”sviniga” snubbar aldrig haft något större problem att dra hem tjejer från krogen. Då har det varit betydligt svårare för den hyggliga skaran!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in