2019-01-24, 11:54
Medlem
Han har även förlorat en fru tidigare, som avlidit någon gång före 2012, så han verkar inte ha haft det lätt.
Har inte lästa alla inlägg men inte sett att det framkommit tidigare.
Citera
2019-01-24, 11:55
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Brukar väl ändå betyda råna?
Jag kopplar det till att misshandla någon grovt eller kanske rentav döda någon. I sammanhanget verkar det ju helt obegripligt att personen skulle "råna" honom i efterlivet, väl?
Citera
2019-01-24, 11:57
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
var det ingen som hann spara ner videon?
Polisen har säkrat Salapappans Facebookfilm, som ska ha sänts live i anslutning till att han ska ha mördat sina två barn.
https://twitter.com/Expressen/status/1088389654280310784

/Provokatör
Citera
2019-01-24, 11:59
Medlem
SpiderMCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Så vem är denna idrottsprofil?

Är du 100 år gammal?

Jaha, osexigt. En amatör inom en i övrigt profilsvag sport.

Varför ens nämna sportprofil. Clickbait.

Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag kopplar det till att misshandla någon grovt eller kanske rentav döda någon. I sammanhanget verkar det ju helt obegripligt att personen skulle "råna" honom i efterlivet, väl?

”Jag ska klippa dig” betyder kort och enkelt: ”Jag ska döda dig”

Är svenskt slang för döda, egentligen från gangstervärlden.

Vet inte vad ni fått annat ifrån och det behövs inte spekuleras mer om det. Personen som skrev det menar helt enkelt att han ska döda honom om det finns ett liv efter detta när han kommer dit.
Citera
2019-01-24, 12:01
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Polisen har säkrat Salapappans Facebookfilm, som ska ha sänts live i anslutning till att han ska ha mördat sina två barn.
https://twitter.com/Expressen/status/1088389654280310784

/Provokatör

Fejsbok gav nog filmen till polisen. De har nog backup på allt.
Citera
2019-01-24, 12:02
Medlem
Alpha00s avatar
Många frågor kring videon och vad han säger i den, det jag kan säga är att han i videon var förtvivlad och grät hela sändningen, han berättade att barnen sköts med två skott vardera medans de sov så de "märkte inget"

Oerhört tragiskt, mina tankar går till mamman och anhöriga
Senast redigerad av Alpha00 2019-01-24 kl. 12:07.
Citera
2019-01-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha00
Många frågor kring videon och vad han säger i den, det jag kan säga är att han i videon var förtvivlad och grät hela sändningen, han berättade att barnet sköts med två skott vardera medans de sov så de "märkte inget"

Oerhört tragiskt, mina tankar går till mamman och anhöriga

Såg du filmen? Berätta gärna lite mer om hur han verkade, vad han berättade, hur han verkade må mm.
Citera
2019-01-24, 12:05
Medlem
Flashig78s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJQRl7/vannerna-om-salapappans-sista-tid-forsokte-stoppa-honom
I den livesända videon berättar mannen för åhörarna att han skjutit sina pojkar. Den gråtande mannen säger också att han ska ta sitt liv för att han inte vill sitta inne för att ha mördat pojkarna.
Enligt flera personer som såg filmen försökte betraktarna att få Salapappan att sluta, genom telefonsamtal och kommentarer på Facebook.
– Det är folk som skriver till honom när det pågår och alla försöker stoppa honom, säger en vän.
Mått dåligt länge
Flera av mannens vänner som Aftonbladet har pratat med vittnar om att mannen mått psykiskt dåligt under en längre period, sedan ett uppbrott förra året.

Han sköt alltså barnen. Sen sköt han sig själv för att inte behöva sitta inne resten av livet. Så jag tolkar det som att barnen var det primära målet. Fruktansvärt. Så då undrar jag: varför sköt han pojkarna?
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-24 kl. 12:10.
Citera
2019-01-24, 12:06
Medlem
Mycket tråkig och tragisk händelse. Fruktansvärt för efterlevande.
Citera
2019-01-24, 12:07
Medlem
bullangeros avatar
Så ingen av hans vänner bodde på gångavstånd?

Filmen pågick väll i 1 tim och ingen kunde ta sig ditt bara skriva till han och ringa..?

Värdelösa jävla vänner alltså, en annnan hade ju vart på väg efter 2 min om det hade vart min vän!!
Citera
2019-01-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Jag känner personligen till ett par män som tagit livet av sig när frun lämnat.
En hängde sig och en kastade sig framför tåget.
Men ta livet av sina egna barn så måste man ha samma mentala störning som Islamister som knyter på barnen ett självmordsbälte.

Om du känner till ETT PAR män som tagit livet av sig efter att kärringen lämnat, så är det inget starkt psyke på din umgängeskrets av män. Ta med dig hela gänget till närmsta mottagning.
Citera
2019-01-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Det är väl självklart att beklaga fast det hänt något tragisk
Det är lätt för dig som inte känner personen eller familjen att skriva som du gör men har du lite empati i dig så hade han säkert väldigt nära vänner dom både är chockade och ledsna och jag tror inte det första de tänker att de typ hatar honom för det han gjort
Vi vet inte vad som ligger bakom händelsen och det är bara så ledsamt.
Han mådde kanske otroligt dåligt efter separationen och klarade inte av att hantera situationen.

Jo, jag har väldigt mycket empati. För barnen. Mitt hjärta har gått sönder för vad som har hänt dessa pojkar. Jag står för att det är helt SINNESSJUKT att hedra hans minne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in