2019-01-23, 18:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Får han hänga vid poolen? Lite trist att sitta inne i rummet hela tiden när de ändå har en pool.

Är det andra i liknande sits på det där boendet?
Han ska hålla sig på sitt "residence" men det borde kanske innefatta poolen etc.
Det är ett helt vanligt "långtidsmotell" så mestadels är nog klientelet inte försedda med fotboja.
Citera
2019-01-23, 19:01
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Källan är Broward countys utmärkta sajt https://www.browardclerk.org

Varför skulle jag spekulera om det...

Ja det är verkligen än bra sajt, jag önskar att det fanns liknande i Sverige, vi är ju så stolta över vår offentlighetsprincip vanligtvis.

Jag har dock en lat fråga som jag inte orkat googla; Är det så att det inte fanns någon egentlig anledning för Bosse att infinna sig i rätten? I sådana här preliminära möten behöver väl bara advokaten vara närvarande och meddela den svarandens åsikt till åtalet? Avsikten med dom är väl främst att försvaret ska kunna lämna in diverse yrkanden.

Om så tycker jag det är lite tarvligt att kvällspressen sätter rubriker som dom gör men det är ju deras levebröd. För den som bara läser dessa verkar det ju nästintill som Bosse avvikit från rättegång.
Citera
2019-01-23, 19:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Ja det är verkligen än bra sajt, jag önskar att det fanns liknande i Sverige, vi är ju så stolta över vår offentlighetsprincip vanligtvis.

Jag har dock en lat fråga som jag inte orkat googla; Är det så att det inte fanns någon egentlig anledning för Bosse att infinna sig i rätten? I sådana här preliminära möten behöver väl bara advokaten vara närvarande och meddela den svarandens åsikt till åtalet? Avsikten med dom är väl främst att försvaret ska kunna lämna in diverse yrkanden.

Om så tycker jag det är lite tarvligt att kvällspressen sätter rubriker som dom gör men det är ju deras levebröd. För den som bara läser dessa verkar det ju nästintill som Bosse avvikit från rättegång.
Ur Expressens artikel:

Citat:
I enlighet med reglerna i Florida ska åtalsprövningen strykas i och med den skriftliga icke skyldig-förklaringen, säger mannens advokat Alan Grinberg.
Citera
2019-01-23, 19:56
Medlem
Citat:
Bosses nya boende:
https://www.extendedstayamerica.com/hotels/fl/fort-lauderdale/cypress-creek-park-north

Extended Stay är helt OK kedja, bra mycket bättre än skitmotellet han bodde på innan. Dock bor han långt ifrån både rätt och advokat. Om han försökte gömma sig så gick det inte så bra...
Citera
2019-01-23, 20:26
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ur Expressens artikel:

Citat:
Ur Expressens artikel:

Citat:
I enlighet med reglerna i Florida ska åtalsprövningen strykas i och med den skriftliga icke skyldig-förklaringen, säger mannens advokat Alan Grinberg.

Jag måste erkänna att jag inte förstår vad detta betyder. Om han förklarat sig skyldig hade jag förstått hur en prövning kan strykas.
Citera
2019-01-23, 21:11
Medlem
atts avatar
Citat:
Jag måste erkänna att jag inte förstår vad detta betyder. Om han förklarat sig skyldig hade jag förstått hur en prövning kan strykas.

Jag fattar inte heller. Kan det vara så att Expressen kastat om bokstäverna, att det egentligen ska stå:
"i enlighet med reglerna i Florida ska åtalsprövningen styrkas i och med den skriftliga icke skyldig-förklaringen"?
Citera
2019-01-23, 21:14
Medlem
Citat:
Tryckfelsnisse eller dålig översättning? Rimligen skall åklagaren styrka åtalet vid en åtalsprövning. Men jag vet inte heller vad som gäller i Florida.

(Jag var visst två på bollen, men det går inte radera ett inlägg efter att det postats.)
Citera
2019-01-23, 21:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Jag fattar inte heller. Kan det vara så att Expressen kastat om bokstäverna, att det egentligen ska stå:
"i enlighet med reglerna i Florida ska åtalsprövningen styrkas i och med den skriftliga icke skyldig-förklaringen"?
Tror dom skrivit helt rätt.
Citat:
If an attorney represents you, the arraignment may be rescheduled or eliminated. If you do not have an attorney, you must appear at the arraignment to hear the charges against you and enter a plea.
https://www.klo-attorneys.com/what-is-an-arraignment-in-florida
Citera
2019-01-23, 21:16
Medlem
atts avatar
Citat:

Ja det verkar vara rätt i alla fall.
Citera
2019-01-23, 21:31
Medlem
Citat:

En felöversättning av arraignment som i USA inte är en åtalsprövning, utan en kort sammankomst vid domstolen där den tilltalade informeras om anklagelserna och får möjlighet att förklara sig skyldig eller icke skyldig till det han anklagas för.

Har Bosse redan blivit informerad genom sin advokat och advokaten meddelat domstolen hans inställning, så tjänar en sådan sammankomst inget syfte.
Citera
2019-01-24, 23:04
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det finns inga säkra uppgifter på att någon övervakningsfilm visar på något substantiellt.

Nu börjar det trilla in listor med de bevis som åklagaren har: källa

Hittar bara "DVD med vittnesmål med den misstänkte + andra", men inget om övervakningsfilmer.

Kanske bara var nåt som polisen hittade på för att farbror Bosse skulle sluta blåneka? Bra gjort isåfall.
Senast redigerad av lm5711 2019-01-24 kl. 23:45.
Citera
2019-01-24, 23:08
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
BoBo är bättre bemedlad än de flesta. Han hade ett välbetalt jobb och inga barn eller familj. Jag gissar att han har betydande belopp på banken. Kan bli trist om det blir tal om skadestånd.

Fast just skadestånd blir väl främst ett civilmål i USA (?) Om jag fattat det rätt så dömer inte domstolen ett skadestånd i samband med brottsdomen, utan offret får stämma förövaren själv i efterhand (?)

Om det är på detta viset, då kan väl Bosse åka hem till Sverige efter ev. avtjänat straff och strunta i civila stämningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in