2019-04-28, 15:46
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det han erkände var simple battery som definieras med: offensive touching or physical injury, alltså avsiktlig beröring eller åsamka fysisk skada.

Det behöver således inte inkludera en sexuell handling.

Ja, battery kan betyda allt från ringa misshandel till sexuellt ofredande.

I detta fallet var Bosse anklagad för sexuellt ofredande. Så här står det i förhöret (länk):
"[Bosse] then intentionally touched [pojkens] penis over his clothing using the palm of his hand. [Pojken] described the touching as a back and forth motion on his penis."
Har någon i Sverige blivit dömd för "ringa misshandel" när han gjort samma sak?
Citera
2019-04-28, 15:49
Medlem
HerrGickhans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Men vad tror du?

Jag tror det jag skrivit i tråden hela tiden. Att BH lätt dement, asexuell och excentrisk har försökt lära pojken hur han ska göra situps.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-04-28 kl. 15:52.
Citera
2019-04-28, 15:54
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
nej men Bo har alltid gillat kuk sedan hans lekar med Lennart Swan som kom in pa Karolinska med avrutna Liljeholmens ljus i röven

En klassisk Klintbergare från min barndom. Men i varianten jag hörde tror jag inte det var stearinljus som hade fastnat i Lennarts bakre region. Kan det ha varit en gurka?
Citera
2019-04-28, 16:15
Medlem
Utfallet blev som jag trodde och skrev i början av året:

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag tror också på ett väldigt lågt straff (typ lite böter) och inte fängelse i 10-15 år.

USA är ju lite konstigt på det sättet - när någon grips för brott så pratas det om 10-20 års fängelse (ibland så högt som 50-60 år då straffen plussas ihop) men sen blir det aldrig något.

Hur gick det med den där unga svenska killen som åkte till USA och tog med sig en 12-årig flicka till en annan stat? Det skreks om 50-60 år i "pound-me-in-the-ass federal prison" men efter någon vecka kunde han åka hem ostraffad till Sverige.
Citera
2019-04-28, 16:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nu tror jag att Bosse är skyldig men tänker spela djävulens advokat.
Att Bosse valde en plea bargain säger ingenting egentligen. Nästan alla brottmål avgörs på det viset i USA.
Bosse var ställd inför två val.
1. Säg att du är skyldig och åk hem i morgon (typ).
2. Ta det till rättegång och riskera år i fängelse.
Jag hade valt alternativ 1, hur jävla oskyldig jag än var.

Edit, blev fel där
Du hade betraktats som dömd och skyldig eftersom det är vad som finns på dig.
Citera
2019-04-28, 17:11
Medlem
Citat:

Jag tror det jag skrivit i tråden hela tiden. Att BH lätt dement, asexuell och excentrisk har försökt lära pojken hur han ska göra situps.
Har du någon utbildning eftersom du ställer diagnoser på farbror Bosse? Jag har förmodligen samma kompetens som dig och mitt omdöme blir då att karln är frisk från demens, homosexuell med förkärlek till unga pojkar. Slutresultat blir Pedofil.
Citera
2019-04-28, 17:16
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du hade betraktats som dömd och skyldig eftersom det är vad som finns på dig.

Hellre det än ett årtionde på kåken. Seriöst, hade varenda person i tråden tagit en plea bargain i den sitsen.
De som säger något annat ljuger.
Dessutom håller jag inte med om "betraktas som skyldig".
För mig betyder hans plea bargain noll och intet vad gäller skuldfrågan.
Senast redigerad av langaocb 2019-04-28 kl. 17:19.
Citera
2019-04-28, 17:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Har du någon utbildning eftersom du ställer diagnoser på farbror Bosse? Jag har förmodligen samma kompetens som dig och mitt omdöme blir då att karln är frisk från demens, homosexuell med förkärlek till unga pojkar. Slutresultat blir Pedofil.

Du har inte ens vanligt bondförnuft så att jämföra dig med mig är som att jämföra en trästock (du) med Tetralith. Jodå, jag har inte bara en utan flera utbildningar inom området. Du själv hittar väl dina diagnoser i kolgruvan. Jag förstår att en del i det du skriver är till för att provocera för så sjuk i huvudet kan ingen vara som dina rader ger uttryck för.

Vem som helst med lite känsla för människor och förmåga att skilja på åsikt och fakta kommer fram till att det jag skriver om BH är högst sannolikt: lätt demens, asexuell och excentrisk.
Citera
2019-04-28, 17:35
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Det han erkände var simple battery som definieras med: offensive touching or physical injury, alltså avsiktlig beröring eller åsamka fysisk skada.

Det behöver således inte inkludera en sexuell handling.
Offensive betyder olämplig snarare... det inkluderar tafsande.
Citera
2019-04-28, 17:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Offensive betyder olämplig snarare... det inkluderar tafsande.

Kränkande betyder det, men jag vill bara understryka att det finne ett moment som skiljer på en medveten handling och en olycklig omständighet.
Citera
2019-04-28, 17:44
Medlem
MaxWalters avatar
Bosse är kanske exhibitionist med en stark drift att flasha i tajta shorts och minimala speedos. Hans publik är nog inte barn i första hand, utan vuxna fluktbögar.

Om exhibitionism är ett kriminaliserat beteende i USA känner jag inte till, men i Sverige kan det rubriceras som sexuellt ofredande eller förargelseväckande beteende.
Citera
2019-04-28, 17:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag värderar varje sak för sig. Det som är intressant i detta fallet är följande:

1) Tror man att Aftonbladets reporter talar sanning om att han fått tag på en officiell polisrapport?

2) Tror man reportern försökt och lyckats översätta den korrekt?

Här tror jag reportern talar sanning om att han fått tag på rapporten.

De citerade styckena innehåller ingen text som är svår att översätta. Jag tror han har försökt översätta efter bästa förmåga, och lyckats återge vad som stod där.

Men vad tror du?

Här är pojkens berättelse i polisförhöret: https://imgur.com/a/hRsjgF2

Enligt den gjorde pojken först en övning, där Bosse försökte tafsa på honom. Pojken gick därifrån, varpå Bosse gick efter och sedan lyckades smeka honom på penisen.

Vad är det som är fel med "var på honom flera gånger"?
Ditt problem är att man kan inte låta en persons utsaga bli sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in