2019-03-12, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Det är klart att anklagelsen mot polisen har med Bosses fall att göra eftersom filen finns där. Det är alltså en snöbolls chans i helvetet att den inte har ngt att göra med Bosses fall. Det är inte ovanligt att poliser åker dit för stöld som ni ser under.

https://newsmaven.io/pinacnews/courtroom-files/award-winning-florida-cop-arrested-for-stealing-cash-and-drugs-in-traffic-stop-PixqCc9BxEiV89VIJHR-Z A/

Tyvärr händer det ofta, men kanske sällan att de åker dit. Tyvärr oftast med droger och kontanter som finns i samband med droger. Förmodligen gör alla snutar i Coral Springs det, men de vill sätta dit Wetherington på grund av det här med borgmästaren, som tydligen är ett stjärnskott i Demokratiska partiet.

Du har hittat ett bra exempel inte långt från Broward County i Palm Beach County.

BTW, om Wetherington har stulit Bosses plånbok, hur skulle det ha någon inverkan? Han var inte arresting officer, så det var inte motiverat med att han skulle sätta dit Bosse för att kunna sno plånboken....... Annars finns inte ett direkt samband.
Citera
2019-03-12, 00:50
Medlem
Citat:
Detta är regeln i fråga. Bra för Bosse.

(4) As soon as practicable after the filing of the charging document the prosecutor shall disclose to the defendant any material information within the state’s possession or control that tends to negate the guilt of the defendant as to any offense charged, regardless of whether the defendant has incurred reciprocal discovery obligations.

The only material information is that there is a crooked cop working at Coral Springs PD, who may or may not have had direct involvement in the arrest and processing of Bo Gunnar Hansson.
Citera
2019-03-14, 21:52
Medlem
BREAKING NEWS!

Bosses advokat har lämnat in en ansökan till domstolen om en sk "modified pretrial release". Enligt handlingen på rättens hemsida har åklagaren inga invändningar. Om domaren godkänner detta kommer nog Bosse att slippa GPS fotbojan
Citera
2019-03-14, 23:00
Medlem
ocaws avatar
Den svenske tv-profilen sitter häktad i väntan på rättegången nästa vecka.

Via sin advokat vädjar han nu om lättnader i restriktionerna.

– Han utgör inte någon fara för sig själv och det är osannolikt att han kommer begå nya brott, skriver advokaten Alan Grinberg

Misstänks ha gjort närmanden

– Vi har varit igenom en svår prövning. Min son är bara 13 år, sa pojkens mamma.

Tv-profilen, rikskänd för mångårig medverkan i sändningar, misstänks även för att dagen efter ha gjort närmanden mot två tonåringar i en annan park i området.

Enligt amerikanska medier ska mannen då ha gått fram till två 16-åringar och frågat om deras träningsrutiner. Därefter ska han ha försökt slita tag i tonåringarnas t-shirts och frågat om han kunde få se deras muskler.
Citera
2019-03-14, 23:48
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Klart att bögdjäveln skall ha sitt straff (om det är så illa såsom sagt), men att pojken skulle vara ytterst traumatiserad är ju bara bullshit... Kommer själv ihåg min "favoritfrisör" när jag var liten grabb på runt 10-14 år och han mången gånger "råkade" vidröra mina armar med sitt kön. Inte fasiken blev jag traumatiserad av detta. Inte var det väl "kul", men inte led jag någon skada av det - undrade mer vad det var för fel på gubben, eller att jag säkert tog fel. Inget som satt sig som något permanent fel, bara ett minne såsom mången andra...
Citera
2019-03-15, 00:16
Medlem
Nytt dokument på Broward sajten där Bosses advokat ber om standard release och åklagaren går med på det. Det betyder troligen att det inte blir plea bargain inför mötet den 18e och att det blir en rättegång.

Standard release betyder att han kan fritt förflytta sig inom Broward, Palm Beach och Miami Dade counties. Fortfarande med GPS bojan, som beror på att han är utlänning och det finns en viss flyktrisk. Se punkt 8.
Citera
2019-03-15, 01:05
Medlem
Citat:
BREAKING NEWS!

Bosses advokat har lämnat in en ansökan till domstolen om en sk "modified pretrial release". Enligt handlingen på rättens hemsida har åklagaren inga invändningar. Om domaren godkänner detta kommer nog Bosse att slippa GPS fotbojan

Som vanligt, inkorrekt info från din sida. Under punkt 8 behåller han fotbojan. Det här med Level 2 utgår ifrån att han är en fara för samhället, men som utlänning är han fortfarande en flyktrisk. En vanlig 85 årig Floridabo hade troligen befriats ifrån fotbojan.
Citera
2019-03-15, 01:46
Medlem
Citat:
BREAKING NEWS!

Ojojoj! Luktar rättegång lång väg, alternativt högt pokerspel. Jag gör en 180, jag tror nu att dom har någon typ av bevis som utan tvivel bevisar att Bosse gjort något ajabaja. I jury rättegångar mot 85 åringar så måste åklagare ha bra mycket mer bevis än en 13-årings mamma, jag tror dom har ett par äss som inte vi kan se via Broward Clerk.

Och, ja, han behåller fotbojan.
Citera
2019-03-15, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Som vanligt, inkorrekt info från din sida. Under punkt 8 behåller han fotbojan. Det här med Level 2 utgår ifrån att han är en fara för samhället, men som utlänning är han fortfarande en flyktrisk. En vanlig 85 årig Floridabo hade troligen befriats ifrån fotbojan.
Vad då ”som vanligt, inkorrekt” ? Vad har jag haft fel tidigare? Du borde vara stolt att ngn from Flashback slog kvällstidningarna och blev först med nyheten, och den där fotbojan kommer nog av Bosse snart.
Citera
2019-03-15, 06:00
Medlem
Manjakiss avatar
Jag tittade på Mästarnas mästare igår, och när man fick se Kjell Isaksson tillbakablickar så kunde man se bög-bosse som ung.
Redan då kunde man ana hans läggning. När dom skulle hissa Isaksson lyckades bög-Bosse vara den som tog hand om stjärtdelen av självs hissningen. Med helt kåtglansiga ögon.
Citera
2019-03-15, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Jag tittade på Mästarnas mästare igår, och när man fick se Kjell Isaksson tillbakablickar så kunde man se bög-bosse som ung.
Redan då kunde man ana hans läggning. När dom skulle hissa Isaksson lyckades bög-Bosse vara den som tog hand om stjärtdelen av självs hissningen. Med helt kåtglansiga ögon.

It takes one to know one!
Citera
2019-03-15, 07:50
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
It takes one to know one!

Ja, det borde ju du veta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera