Citat:
Ursprungligen postat av
Fittahora
Du verkar inte veta hur kongressen fungerar.
Kongressen består av representanthuset och senaten. I representanthuset tas lagförslag fram, senaten röstar om dom skall lagstadgas och presidenten verkställer besluten. Ingen budget blir verklighet utan att passera senaten, som republikanerna kontrollerar.
Är ju det jag skriver ditt kretin. Där av att jag tog upp Mitch Mcconnell. Att Trump ens får genom någonting beror på att kongressen hittils bakat upp honom. Nu är det bara senaten som backar upp honom. Men hur länge då?
Det var mitt scenario. Var det verkligen så otydligt?
"About half of Americans (51%) said it would be unacceptable if the only way to end the shutdown was to pass a bill that includes Trump's requested funding for the border wall, according to a Pew Research Center poll released on Wednesday. On the other side, 29% said it would be unacceptable for the only end to the shutdown to come via a bill that does not include the president's requested funding for the wall."
https://edition.cnn.com/2019/01/18/politics/polling-roundup-shutdown/index.html
Citat:
Källa på det.
Om dom sjunker är det från rekordhöga nivåer.
Sen Shoutdown ner ca 3 procentenheter:
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/
Citat:
Republikanerna har hela tiden varit villiga att förhandla. Det är Demokraterna som vägrar förhandla.
Bullshit. Dem. har lagt fram minst 7 olika budgetförslag. Dock utan fysisk mur. Mitch har vägra ta upp en enda till röstning. Trump har själv sagt att han
vägrar förhandla om ingen mur ingår.
Citat:
Vilket var precis det jag skrev. Om budgeten går igenom utan mur är det endast på grund av att muren redan är finansierad [i militärbudgeten] och påbörjande av bygget beslutat [av försvaret].
Nej. För du pratar i absoluta termer om något som ännu inte har skett. Budgeten kan gå igenom om senaten känner sig pressad av sina väljare att avsluta detta shutdown-spektakel och tar upp ett förslag till omröstning. Finns redan flera Rep. senatorer som är redo att rösta.
Citat:
Militären fick en rekordstor budget av en anledning. Om vissa militärer vill använda dom resurserna till någonting annat får det stå för dom. Dom har ändå ingenting att säga till om. Fördelen med att allokera resurser till försvarsmakten är att presidenten är dess högsta befälhavare och kan beordra byggnationen av muren. Det har varit planen hela tiden.
Säger du ja. Utan stöd från några officiella källor. Som vanligt. Men om anonyma personer på internet säger det så...
Citat:
Jag har ingen aning till hur man kan få en vinst till att man automatiskt måste ha förlorat i 250 års tid. Mig veterligen är det möjligt att vinna flera gånger i rad, liksom att förlora flera gånger i rad – eller en kombination därav.
Försökte göra en ironisk poäng eftersom jag inte håller med dig om att en onödig mång-miljard mur i öknen skulle vara en vinst för Usa.