2019-03-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag misstänker att du missuppfattar vad Schiff säger..
Schiff har inte påstått att Mueller inte friat Trump för russian collusion - Schiff visar "bara" på ett antal punkter där han anser att Trumps, och hans medarbetares, beteende och agerande är oacceptabelt enligt Schiff, det behöver ju inte vara åtalbart för det...

EDIT: Angående Trump Jr oh co samt mötet i Trump Tower så har väl Mueller dessutom - enligt vad jag läst - inte ens intervjuat de berörda i frågan utan låtit det anstå till andra pågående utredningar, så där har vi kanske inte sett sista ordet än....

Muellers nu avslutade utredning gäller ju Rysslands agerande och även annat som upptäcktes. Det är några som har fått domar. Finns ju inget som säger att det inte förekommer andra utredningar som det du tar upp, Trump Towermötet. I så fall handlar det om vad Don Trump Jr har gjort. Varför han och pappa presidenten ljög om mötet är suspekt. Så man kanske finner anledning att utreda det. Fast det kan bli samma där, inget olagligt.
Citera
2019-03-31, 08:10
Medlem
Citat:
Vet inte om jag förstår din fråga här, men hela fenomenet ”Q” verkar väldigt illa omtyckt av majoriteten amerikaner (i alla fall bland de som känner till Q), så det är klart att det knappast kan vara positivt för valresultatet att bli förknippad med Qanon-rörelsen.

https://www.google.se/amp/s/www.washingtonpost.com/amphtml/news/monkey-cage/wp/2018/08/30/the-qanon-conspiracy-movement-is-very-unpopular-our-new-poll-finds/

Ja, var lite svårtolkat ser jag nu. Trump gick till val på "drain the swamp", "MAGA" osv. bra sammanfattat i videon i min förra post.

Det enda Q lagt till detta är ju egentligen två saker, bloddrickande kabalen och militärt kodspråk (en illusion av en pågående militär operation).

Det enda den amerikanska befolkningen således skulle kunna tycka illa om när det gäller Q är den bloddrickande kabalen eftersom som Trump blev vald på "MAGA" och militären har hög status i landet.

Tänker jag.
Citera
2019-03-31, 09:30
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Vet inte om jag förstår din fråga här, men hela fenomenet ”Q” verkar väldigt illa omtyckt av majoriteten amerikaner (i alla fall bland de som känner till Q), så det är klart att det knappast kan vara positivt för valresultatet att bli förknippad med Qanon-rörelsen.

https://www.google.se/amp/s/www.washingtonpost.com/amphtml/news/monkey-cage/wp/2018/08/30/the-qanon-conspiracy-movement-is-very-unpopular-our-new-poll-finds/
Jag säger som Donald Trump hade sagt. Fake news!

Det är uppenbart att mainstream ljugmedia har som uppgift att misskreditera Q.

Google och YouTube har som uppgift att censurera och manipulera sökresultat kring Qanon.
Klipp och nyheter som gör narr av Q och nu på senare tid även målar upp Q som farlig kommer högst upp. Medan kanaler som går igenom innehållet av Q göms under all negativ propaganda.
Citera
2019-03-31, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teblad
Muellers nu avslutade utredning gäller ju Rysslands agerande och även annat som upptäcktes. Det är några som har fått domar. Finns ju inget som säger att det inte förekommer andra utredningar som det du tar upp, Trump Towermötet. I så fall handlar det om vad Don Trump Jr har gjort. Varför han och pappa presidenten ljög om mötet är suspekt. Så man kanske finner anledning att utreda det. Fast det kan bli samma där, inget olagligt.

Nej, Trump tower mötet är utrett. Nu tittar de närmare på Fusion GPS, DNC, Clinton m.m.
Citera
2019-03-31, 09:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja, var lite svårtolkat ser jag nu. Trump gick till val på "drain the swamp", "MAGA" osv. bra sammanfattat i videon i min förra post.

Det enda Q lagt till detta är ju egentligen två saker, bloddrickande kabalen och militärt kodspråk (en illusion av en pågående militär operation).

Det enda den amerikanska befolkningen således skulle kunna tycka illa om när det gäller Q är den bloddrickande kabalen eftersom som Trump blev vald på "MAGA" och militären har hög status i landet.

Tänker jag.

Ok, ja då uppstår väl minst 2 frågeställningar:
Varför finner anon Q så viktig om han endast upprepar sådant som Trump redan sagt?
Varför drar inte utrensningen av deep state igång med massarresteringar etc om alla redan känner till det? Vad är det för information som Q måste ”mjuka upp folket” för om alltihop är gammal skåpmat?
Citera
2019-03-31, 10:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag säger som Donald Trump hade sagt. Fake news!

Det är uppenbart att mainstream ljugmedia har som uppgift att misskreditera Q.

Google och YouTube har som uppgift att censurera och manipulera sökresultat kring Qanon.
Klipp och nyheter som gör narr av Q och nu på senare tid även målar upp Q som farlig kommer högst upp. Medan kanaler som går igenom innehållet av Q göms under all negativ propaganda.

Fast även om så vore fallet - att media misslrediterar och sökningar manipuleras - så är ju Q uppenbarligen inte särskilt populär bland majoriteten av amerikaner. Eller menar du att undersökningen och statistiken är manipulerade också?

När jag söker på qanon får jag väldigt blandade träffar i Google, både för och emot - och jag får liknande resultat på t.ex Bing och DuckDuckGo. Menar du att Google manipulerar Q-sökningar så måste de göra ett rätt halvhjärtat jobb..
Citera
2019-03-31, 10:16
Medlem
Citat:
Rudy Giuliani: Andrew McCabe Should Be in Jail for Perjury, Ohr Should be in Jail for Conflicts of Interests, Bribery (VIDEO)

https://www.thegatewaypundit.com/2019/03/rudy-giuliani-andrew-mccabe-should-be-in-jail-for-perjury-ohr-should-be-in-jail-for-conflicts-of-int erests-bribery-video/

Citat:
Rudy Giuliani: What they did here I believe over the next six months, we’re going to uncover evidence, that what they did here was criminal. This whole thing of collusion isn’t true…
Judge Jeanine: Why haven’t we heard about or from Christopher Steele, the people from Fusion GPS…
Rudy Giuliani: They should all be in jail… Why is McCabe running around selling his book when he should be in jail for perjury? Why is Ohr and his wife, he should be in jail for conflicts of interest and maybe bribery.

Deep state McCabe borde sitta i fängelset för perjury, säger Rudy Giuliani, advokat/rådgivare till Trump..
Citera
2019-03-31, 10:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
https://www.thegatewaypundit.com/2019/03/rudy-giuliani-andrew-mccabe-should-be-in-jail-for-perjury-ohr-should-be-in-jail-for-conflicts-of-int erests-bribery-video/

Deep state McCabe borde sitta i fängelset för perjury, säger Rudy Giuliani, advokat/rådgivare till Trump..

Guliani borde gå i pension, även Trumps rådgivare är oroliga för att Guliani dricker när han ska jobba
Citera
2019-03-31, 10:21
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Fast även om så vore fallet - att media misslrediterar och sökningar manipuleras - så är ju Q uppenbarligen inte särskilt populär bland majoriteten av amerikaner. Eller menar du att undersökningen och statistiken är manipulerade också?

När jag söker på qanon får jag väldigt blandade träffar i Google, både för och emot - och jag får liknande resultat på t.ex Bing och DuckDuckGo. Menar du att Google manipulerar Q-sökningar så måste de göra ett rätt halvhjärtat jobb..
Statistiken eller undersökningen skulle kunna vara rent av påhittad eftersom de uppenbarligen arbetar med att måla upp en negativ bild av Qanon.

En artikel från businessinsider säger att 73% av all statistik är påhittad.
https://www.businessinsider.com/736-of-all-statistics-are-made-up-2010-2?r=US&IR=T&IR=T

"The headlines in the media are filled with that latest stats. Stats sell. The stats are often quoted from the latest reports. People then parrot them around like they're fact when most of them are complete bullsh*t. "

Jag tror du ljuger för jag får upp väldigt olika träffar på DuckDuckGo och Google.

Första 3 träffarna på DuckDuckGo
1. qanon.pub (qanon drops)
2. QAnon - Wikipedia
3. QAnon ⭐️⭐️⭐️ (@qanon76) | Twitter (Pro Qanon användare)

Google
1. QAnon - Wikipedia
2. Konspirationsteorier vinner ny mark i USA | Aftonbladet
3. Why QAnon, the conspiracy theory around the Mueller inquiry, isn't ...

Jag skulle säga att den största och mest uppenbara censureringen från Google är träff 1 och 3 från DuckDuckGo som inte ens syns på Google top20.
Alla 3 träffar från Google ger en negativ bild av Q. Medan DuckDuckGo har 2 st positiva och 1 negativ.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-03-31 kl. 10:41.
Citera
2019-03-31, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Guliani borde gå i pension, även Trumps rådgivare är oroliga för att Guliani dricker när han ska jobba

Giuliani ska inte gå i pension, han är en klippa för Trump..
Citera
2019-03-31, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Tillbaka till steele report,

Faktum är att Ryssarna förmodligen (också) vunnit valet 2020 åt Trump med sin information till Steele dossier för den kommer ju "bring down the (FISA) house".

Det här var helt ny information för mig, vilka jädra 5D chess killar som sitter på FSB

Dom kan ju till och med få för sig att hjälpa FISA utredningen på traven genom att publikt visa att viss information i Steele dossier inte stämmer vid lämpligt tillfälle.

Dom har ju helt lurat brallorna av HRC et.al.

kan inte riktigt släppa det här,

Informationen till Steele kommer från ett nätverk av informatörer han har runtom i världen, dessa informatörer är betrodda och kan ta 2000USD/day för sitt informationssamlande.

Dessa har i sin tur oavlönade informatörer som får tjänster, typ hjälp med visum i väst eller skolgång för sina barn, så att man inte skulle begå någon typ av brott genom att betala för information (spioneri?).

Dessa hade i sin tur informatörer som inte fick betalt alls, dom visste ofta inte ens att dom bidrog med information.

Hans rapport bestod av 17 memos från 17 olika primärkällor får man väl anta, dom frågade sina sekundär och tertiär-källor.

Minst en källa var före detta högt uppsatt FSB som fortfarande hade tillgång till Kreml.

Förstår ni vidden av detta, Steele har agerat på tredjehandsinformation som bäst och FSB har vetat att man försökt samla ihop inkriminerande information mot Trump (kanske inte vem som stod bakom).

Eftersom det är bevisat att dom agerat till stöd för Trump kan dom ju fått för sig att,
-ge rapporten så pass galen information så att den blir ansedd som falsk och inte kan användas att kritisera Trump.
-plantera information som dom sedan kan misskreditera vid rätt tillfälle.

Hur i hela helskotta kunde FBI använda Steele dossier som grund för FISA warrant?
Är det här "they didnt think she would loose" kommer in?
Det finns ingen vettig människa som hade agerat på en så pass svag rapport i god tro, ingen.

Steele verkar tror på det han hittat men det är inte en rapport, det är en samling underättelser som sedan skulle analyserats vidare, inte tas för absolut sanning och användas för att försöka fälla en presidentkandidat.

https://www.newyorker.com/magazine/2018/03/12/christopher-steele-the-man-behind-the-trump-dossier

Får tillägga att jag tror absolut inte att ryssarna räknade med att en bit information i Steele dossier skulle kunna fälla en tolvtaggare men att dom skulle försitta chansen att plantera för dom användbar information i en rapport som D producerade, när dom nu visste att Steele samlade sk1t på Trump, tror jag inte ens FSB skulle klara av att missa.

Således är Steele dossier en veritabel atombomb.

EDIT: på tal om vem som gjort sig skyldig till russian collusion...
Senast redigerad av Africanized 2019-03-31 kl. 10:41.
Citera
2019-03-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det du skulle kunna göra för att se huruvida Q växer i storlek är att försöka mäta unika sökningar på Q i USA* (osäker på hur man gör det dock men det finns ett ett underforum för datorer och teknik här på Flashback så du borde kunna få hjälp där) under en period av låt oss säga 3 månader, och använd då både Bing och Google då de är de två stora sökmotorerna.

Om unika sökningar på Q har en stadig ökning under denna period så har du en trend vilket genuint visar på att Q växer och du har uppbackning till det.

Men observera att det måste vara unika sökningar för annars så kan du få träffar där exempelvis Aaron Strom söker på Q 86 ggr per dag eller som vissa gör på twitter och retwetar samma sak flera gånger.

* Anledningen till varför jag säger att du borde begränsa dig till USA är för att Q är primärt inriktad på USA, du kan vid ett senare tillfälle mäta globala unika sökningar men det är ett betydligt jobbigare projekt

Tack för svaret, skall klura vidare på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in