2018-12-10, 17:47
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Vilken skattelagstiftning är det Cohen anses ha brutit mot? (Jag är inte tillräckligt insatt i ärendet för att svara på det)
Vet ej. Jag har bara sett anklagelserna i form av rubriker. Vet inte ens om dom är sanna, därav all spekulation i mitt inlägg.
Citera
2018-12-10, 17:56
Medlem
There is no collusion eller är det "Deep state" ?

1. Former Trump campaign chairman Paul Manafort
2. Former Trump deputy campaign chairman Rick Gates
3. Former national security adviser Michael Flynn
4. White House senior adviser Jared Kushner
5. White House senior adviser Ivanka Trump
6. Trump Organization executive Donald Trump Jr.
7. Former Trump attorney Michael Cohen
8. Former Attorney General Jeff Sessions
9. Trump campaign adviser George Papadopoulos
10. Former Trump campaign adviser Carter Page
11. Former Trump campaign aide Roger Stone
12. Trump associate Erik Prince
13. Trump campaign adviser JD Gordon
14. White House official Avi Berkowitz
15. Former Trump campaign aide Michael Caputo
16. Trump business associate Felix Sater

"At least 16 Trump associates had contacts with Russians during campaign or transition

These communications came in the form of face-to-face meetings, phone calls, text messages, emails and video chats.
In the months after the election, Trump and his senior officials repeatedly denied that there had been any contact whatsoever with Russians during the campaign or that there were any ties between the campaign and Russians.
Everyone on this list denies participating in any "collusion" with the Russians."

https://edition.cnn.com/2018/12/10/politics/donald-trump-associates-russians-campaign-transition/index.html
Citera
2018-12-10, 18:01
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
At least 16 Trump associates had contacts with Russians during campaign or transition
Vilket inte är ett brott.
Citera
2018-12-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vilket inte är ett brott.

Amerikaner vill nog själva bestämma över sitt eget val, jag tror många amerikaner inte uppskattar rysk "hjälp" i valet.
Citera
2018-12-10, 18:11
Medlem
Citat:
Låt oss ta en titt på vilka Mueller har utrett eller åtalat.

George Papadopoulos (White Hat)
Åtalad för att ha ljugit för FBI, ett struntbrott.
Fick 14 dagars fängelse, ett struntstraff.

Paul Manafort (Black Hat)
Åtalad och dömd för en mängd brott av korruptionskarraktär i en första rättegång av två.
Straff ej utdömd men kommer att spendera resten av sitt liv i fängelse.

Rick Gates (Black Hat)
Manaforts kompanjon åtalad för liknande brott, om än av mildare karaktär.
Samarbetade med Mueller och fick strafflindring (tror ej fängelse).

Michael Flynn (White Hat)
Åtalad för att ha ljugit för FBI trots att FBI ej anser att han har ljugit, ett struntbrott.
Straff ej utdömd men förväntas få ett struntstraff eller helt frikännas (jag tror han frikänns).

13 Ryska medborgare och tre företag*
Kommer aldrig att kunna dömas för brott. Spel för galleriet.

Richard Pinedo (Black Hat?)
Erkänt identitestsstöld i samband med Rysslandsutredningen.
6 mån fängelse i utbyte mot information (läs: bevis mot Black Hats)

Alex van der Zwaan (Black Hat?)
Åtalad för att ha ljugit för FBI. Angav Gates [och Manafort]
30 dagars fängelse, ett struntstraff.

Konstantin Kilimnik (Black Hat)
Affärspartner med Gates och Manafort åtalad för att ha hotat vittnen i Manaforts mål.
Väntar på rättegång. Vid fällande dom kommer straffet bli långt.

12 ryska underrättelseofficerare*
Anklagade för att ha hjälpt till att hacka DNC's epostserver, ett brott som vi vet är påhittat eftersom informationen läcktes av Seth Rich, som sedan mördades.

Michael Cohen (White Hat)
Erkänt att ha ljugit för kongressen i utbyte mot full federal immunitet.
Ej dömd för något brott men förväntas få lågt eller inget straff.

* Min bestämda uppfattning är att anklagelserna gjordes för att måla en bild av att Robert Mueller utreder Trump, vilket han inte gör. Skulle inte förvåna mig om varken individerna eller företagen existerar.

Jag har argumenterat för att dom White Hats som anklagas/fälls för brott gör så av egen vilja för att kunna tvätta information dom besitter. Denna information kan sedan användas som bevis i domstol mot Black Hats.

Papadopoulos skiljer sig möjligen mot övriga White Hats då han utpressades av FBI (av Black Hats) innan Trump blev president. Straffet han fick är en svit av detta och får anses vara mer av symbolisk karaktär. Därmed oklart om han använts för att tvätta information.

Manafort är den enda som har åkt dit rejält, troligtvis för livet. Kilimnik står anklagad för ett mycket allvarligt brott och lär få spendera en väsentlig tid i fängelse.

White Hats: Ett fängelsestraff på 14 dagar, varar 12 avtjänades.
Black Hats: En individ får spendera resten av sitt liv i fängelse. En förväntas få ett långt straff. Två har avtjänat 6 månaders fängelsestraff + villkorlig dom – i utbyte mot att dom angav andra Black Hats (Manafort och Gates).

Mönstret som jag har beskrivit i tråden sedan första början är rätt tydlig.

Varför har de fått så låga straff kan man fråga sig. Plea Deal innebär att de golat ner andra. Dina vita och svarta hattar hittar du bara på allt eftersom beroende på hur utredningen fortlöper.

Läste du överhuvudtaget Muellers Cohenmemo jag länkade? Han sjunger ut som en stucken gris. Precis som dom andra juvelerna.

Manafort, chef för Trumpkampanjen, och Gates, också en kampanjarbetare, är alltså black hats. Sedan när då? Eller har de alltid varit det? Mycket förvirrande detta.
Citera
2018-12-10, 20:12
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Amerikaner vill nog själva bestämma över sitt eget val, jag tror många amerikaner inte uppskattar rysk "hjälp" i valet.

Vad är hjälpen då? Vad har dom fått? Assange har ju för fan rakt ut sagt att han fick mailen från en läcka på DNC. Allt är en politisk häxjakt, jämför med Benghazi och Clintons email inga indictments eller någonting(än så länge...), "collusion" är inte ens ett juridiskt brott!

Mueller kommer inte kunna bevisa ett dyft och Trump kommer framförallt sitta helt safe, han de funnits något hade han redan varit rökt. Det viktigaste man ska ta med sig är dock att det inte spelar någon roll för Q hur det går med Mueller, ingenting kommer gå att stoppa i dagsläget ändå. Naturligtvis kommer Mueller rampas upp så här på målsträckan, det har vi sett senaste veckorna, men det spelar ingen roll! Lägg ut korten nu så det roliga kan börja!
Citera
2018-12-10, 20:19
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Låt oss ta en titt på vilka Mueller har utrett eller åtalat.

George Papadopoulos (White Hat)
Åtalad för att ha ljugit för FBI, ett struntbrott.
Fick 14 dagars fängelse, ett struntstraff.

Paul Manafort (Black Hat)
Åtalad och dömd för en mängd brott av korruptionskarraktär i en första rättegång av två.
Straff ej utdömd men kommer att spendera resten av sitt liv i fängelse.

Rick Gates (Black Hat)
Manaforts kompanjon åtalad för liknande brott, om än av mildare karaktär.
Samarbetade med Mueller och fick strafflindring (tror ej fängelse).

Michael Flynn (White Hat)
Åtalad för att ha ljugit för FBI trots att FBI ej anser att han har ljugit, ett struntbrott.
Straff ej utdömd men förväntas få ett struntstraff eller helt frikännas (jag tror han frikänns).

13 Ryska medborgare och tre företag*
Kommer aldrig att kunna dömas för brott. Spel för galleriet.

Richard Pinedo (Black Hat?)
Erkänt identitestsstöld i samband med Rysslandsutredningen.
6 mån fängelse i utbyte mot information (läs: bevis mot Black Hats)

Alex van der Zwaan (Black Hat?)
Åtalad för att ha ljugit för FBI. Angav Gates [och Manafort]
30 dagars fängelse, ett struntstraff.

Konstantin Kilimnik (Black Hat)
Affärspartner med Gates och Manafort åtalad för att ha hotat vittnen i Manaforts mål.
Väntar på rättegång. Vid fällande dom kommer straffet bli långt.

12 ryska underrättelseofficerare*
Anklagade för att ha hjälpt till att hacka DNC's epostserver, ett brott som vi vet är påhittat eftersom informationen läcktes av Seth Rich, som sedan mördades.

Michael Cohen (White Hat)
Erkänt att ha ljugit för kongressen i utbyte mot full federal immunitet.
Ej dömd för något brott men förväntas få lågt eller inget straff.

* Min bestämda uppfattning är att anklagelserna gjordes för att måla en bild av att Robert Mueller utreder Trump, vilket han inte gör. Skulle inte förvåna mig om varken individerna eller företagen existerar.

Jag har argumenterat för att dom White Hats som anklagas/fälls för brott gör så av egen vilja för att kunna tvätta information dom besitter. Denna information kan sedan användas som bevis i domstol mot Black Hats.

Papadopoulos skiljer sig möjligen mot övriga White Hats då han utpressades av FBI (av Black Hats) innan Trump blev president. Straffet han fick är en svit av detta och får anses vara mer av symbolisk karaktär. Därmed oklart om han använts för att tvätta information.

Manafort är den enda som har åkt dit rejält, troligtvis för livet. Kilimnik står anklagad för ett mycket allvarligt brott och lär få spendera en väsentlig tid i fängelse.

White Hats: Ett fängelsestraff på 14 dagar, varar 12 avtjänades.
Black Hats: En individ får spendera resten av sitt liv i fängelse. En förväntas få ett långt straff. Två har avtjänat 6 månaders fängelsestraff + villkorlig dom – i utbyte mot att dom angav andra Black Hats (Manafort och Gates).

Mönstret som jag har beskrivit i tråden sedan första början är rätt tydlig.

Varför sullar du så in i helvete? Du är oerhört svår att tycka om. Finns ingen som matar trollen mer än du heller.

Vi vet redan att Flynn berättat allt, vi vet att Huber har 470 man på Clinton, vi vet att Spygate kommer rullas upp. Vi kan bevisa i princip 90% av hela Q-narrativet och du väljer att fokusera på det enda som är osäkert, Mueller. Det spelar inte ens någon roll huruvida Mueller är svart, vit eller ceris!

Jag tror Mueller bara försöker få till några skalpar så att utredningen inte ska se helt jävla utvecklingsstörd ut skicka in den sista rapporten och invänta resterande bomber.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-12-10 kl. 20:39.
Citera
2018-12-10, 21:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Vi vet redan att Flynn berättat allt, vi vet att Huber har 470 man på Clinton, vi vet att Spygate kommer rullas upp. Vi kan bevisa i princip 90% av hela Q-narrativet och du väljer att fokusera på det enda som är osäkert, Mueller. Det spelar inte ens någon roll huruvida Mueller är svart, vit eller ceris!
Gnäller du på mig för att jag fösöker analysera det som vi inte vet? Det är ett märkligt beteende. Är det för att du själv inte är intelligent nog att kunna göra egna analyser? Du har nämligen vid upprepade tillfällen presenterat felaktiga analyser i tråden, vilket jag med nöje har poängterat. Istället för att attackera mig, attackera mina åsikter.

Citat:
Jag tror Mueller bara försöker få till några skalpar så att utredningen inte ska se helt jävla utvecklingsstörd ut skicka in den sista rapporten och invänta resterande bomber.
Du tror med andra ord fortfarande att Mueller är Black Hat, under kontroll av Deep State? Trump måste vara världens största idiot som utnämner en individ som är så korrupt man kan vara – eller så ingår det i planen.

Du tror på det första, jag har tydligt argumenterat för det andra. Framtiden kommer att utvisa att jag har rätt – igen – och att du har fel – igen.

Citat:
Varför sullar du så in i helvete? Du är oerhört svår att tycka om.
Säger den enda användaren i tråden som lyckas göra sig ovän med alla andra i tråden.

Vi växlade några privata meddelanden för några månader sedan där du anklagade mig för att ha haft åsikter i denna tråd som jag bestämt förnekade. Jag förnekade dom så bestämt att jag gav dig ett löfte; citera inläggen där jag skrivit det du påstår och jag lovar att aldrig mer skriva ett inlägg på Flashback. Ironiskt nog handlade ett av dom om Mueller:
Citat:
Citat:
Mueller var ju en white-hat konstaterade du exempelvis för länge sen
Länka till inlägget jag påstådde att Mueller var white-hat. Om du kan göra det lovar jag att aldrig mer skriva ett inlägg på Flashback.
Du svarade aldrig.
Citera
2018-12-10, 22:11
Medlem
Fittahoras avatar
Högsta Domstolen avslog en begäran från Louisiana och Kansas att resurser från Medicaid inte skall gå till Planned Parenthood. Två "konservativa" domare röstade mot begäran: John Roberts och Brett Kavanaugh.

Att Deep State Roberts röstar för att ekonomiska resurser skall tas från Medicaid (sjukvård för fattiga och utsatta) för att ges till en organisation med minst sagt tveksam agenda, förvånar ingen. Det förvånar inte heller mig att Kavanaugh också röstade med Roberts.

Att Brett Kavanaugh är Deep State har han tydligt visat bl a att som domare försvara Obamacare som konstitutionell.
Citera
2018-12-10, 22:29
Medlem
BushwickBills avatar
Varför matar du trollet?

Citat:
Gnäller du på mig för att jag fösöker analysera det som vi inte vet? Det är ett märkligt beteende. Är det för att du själv inte är intelligent nog att kunna göra egna analyser? Du har nämligen vid upprepade tillfällen presenterat felaktiga analyser i tråden, vilket jag med nöje har poängterat. Istället för att attackera mig, attackera mina åsikter.

Jag gnäller på dig för du framför dig som barnrumpa med noll ödmjukhet, stjäl från anon, famefaggar och matar troll på en helt ny nivå. Det enda du gör är kopierar från Qmap.

Citat:
Du tror med andra ord fortfarande att Mueller är Black Hat, under kontroll av Deep State? Trump måste vara världens största idiot som utnämner en individ som är så korrupt man kan vara – eller så ingår det i planen.

Du tror på det första, jag har tydligt argumenterat för det andra. Framtiden kommer att utvisa att jag har rätt – igen – och att du har fel – igen.

För det första har du fel, det var Rosenstein som valde Mueller efter att Session blev tvingad att recusa sig själv från utredningen. Trump mötte Mueller dagen innan han blev chef över SC, vad som sas där vet absolut ingen mer än Mueller och Trump.

Till skillnad från dig så tror jag inte verkligheten är så barnslig att man kan säga att ”black hats” är ondskan själv och ”white hats” är oskyldiga avbilder av gud. Några sådana människor har aldrig existerar din jöns och därför blir din terminologi barnsligt pladder.

Jag tror Mueller är fast i ett skruvstäd, han vet att bomberna kommer snart och han vet hur högt de smäller, han vet att han måste åtala de han kan även om han aldrig kommer åt Trump.

Citat:
Säger den enda användaren i tråden som lyckas göra sig ovän med alla andra i tråden.

Du lider av en narcissistisk störning, du är inte alla.

Citat:
Vi växlade några privata meddelanden för några månader sedan där du anklagade mig för att ha haft åsikter i denna tråd som jag bestämt förnekade. Jag förnekade dom så bestämt att jag gav dig ett löfte; citera inläggen där jag skrivit det du påstår och jag lovar att aldrig mer skriva ett inlägg på Flashback. Ironiskt nog handlade ett av dom om Mueller:

Du svarade aldrig.

Vad mer anklagade jag dig för menar du?

Visst, du har sagt ”grey hat” vilket alltså betyder att allt han gör är en direkt order från Trump enligt dig? Så om DTjr åker dit för mened så har alltså Trump beordrat det?
Citera
2018-12-10, 22:43
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Högsta Domstolen avslog en begäran från Louisiana och Kansas att resurser från Medicaid inte skall gå till Planned Parenthood. Två "konservativa" domare röstade mot begäran: John Roberts och Brett Kavanaugh.

Att Deep State Roberts röstar för att ekonomiska resurser skall tas från Medicaid (sjukvård för fattiga och utsatta) för att ges till en organisation med minst sagt tveksam agenda, förvånar ingen. Det förvånar inte heller mig att Kavanaugh också röstade med Roberts.

Att Brett Kavanaugh är Deep State har han tydligt visat bl a att som domare försvara Obamacare som konstitutionell.

Konstigt att Brett Kavanaugh är
Deep State eftersom Trump nominerade honom. Enligt ditt tidigare inlägg var ju Trump den största idioten någonsin om han nominerade Mueller fast det var en ”black hat”. Varför ens nominera Kavanaugh och varför trycka igenom honom i sådana fall. Hur ska man fånga Bush menar du?
Citera
2018-12-10, 22:47
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Jag skulle gärna vilja höra trådens besökares åsikter om det BushwickBill's tar upp. Troll gör sig icke besvär.

Skynda skynda, en garanterad plats signaturen om ni inte håller med! Evig berömmelse på spel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in