2019-01-22, 18:51
Medlem
Millediablos avatar
Tack för det fullödiga svaret! Glömde helt bort det eminenta cuetracker.
147:e 147:än gjordes idag av Gilbert mot McGuire i champinjonsligan, en smula antiklimax.
http://www.snooker.org/res/index.asp?template=21&event=773
Senast redigerad av Millediablo 2019-01-22 kl. 18:55.
Citera
2019-01-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
147:e 147:än gjordes idag av Gilbert mot McGuire i champinjonsligan, en smula antiklimax.
Antiklimax är helt rätt ord. Inga åskådare, 500 pund i högstaseriebonus. Det kallar jag festligt!

Trevligt för Gilbert ändå, han skulle egentligen inte ha spelat i denna grupp utan ersatte Brecel som drog sig ur.
Citera
2019-01-23, 01:26
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Om vi ska följa det måste vi nog fastställa vad som är en blek VM-turnering för Williams?

Ja, det är en relevant fråga naturligtvis. Ett blekt VM för mig är om Williams inte tar sig förbi andra omgången. Förlorar han i första är det riktigt uselt. En kvartsfinal är kanske godkänt medan en semifinal eller bättre är en positiv överraskning för mig.

Williams blev världsmästare i elfte timmen av sin karriär och bör rimligtvis vara på nedgång. Det känns ju kanske lite märkligt att säga att jag blev överraskad av att han vann World Open. En turneringsseger för en regerande världsmästare borde vara förväntat. Jag har dock alltid uppfattat honom som en humörspelare. Jag hoppas att han håller i sitt spel så att han visar god klass som regerande världsmästare. I VM var han verkligen het och spelade sannolikt sin bästa snooker någonsin.
Citera
2019-01-23, 01:29
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Antiklimax är helt rätt ord. Inga åskådare, 500 pund i högstaseriebonus. Det kallar jag festligt!

Trevligt för Gilbert ändå, han skulle egentligen inte ha spelat i denna grupp utan ersatte Brecel som drog sig ur.

Grattis Gilbert, men vad fan, det historiska 147:e maximumbreaket i en skittävling? Dessutom i en förlustmatch. Urk! Me not like!
Senast redigerad av TilleyHat 2019-01-23 kl. 01:35.
Citera
2019-01-23, 03:10
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Grattis Gilbert, men vad fan, det historiska 147:e maximumbreaket i en skittävling? Dessutom i en förlustmatch. Urk! Me not like!
Verkligen oväntat, det var David Gilberts andra maximum i karriären. Den första drog han i säsongen 2014-2015, hoppas Maguire kramade om honom riktigt hårt!
Citera
2019-01-23, 10:53
Medlem
liddens avatar
Antiklimax var ordet, hade varit mycket bättre med stående ovationer. Framet på youtube.
Citera
2019-01-23, 16:51
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Antiklimax var ordet, hade varit mycket bättre med stående ovationer. Framet på youtube.
Tack för den! Snyggt frame ffa den sista röda med krattan. Schysst att han fick hoppa in som vikarie då någon blev sjuk Kommentatorn (Youtube) lät som Steve Davies, rätt kul om det var så då han i så fall pratade om sig själv i tredje person, när han upplyste om att den första 147:an gjordes av just herr Davies 1982.
Citera
2019-01-23, 17:09
Medlem
Citat:
Tack för den! Snyggt frame ffa den sista röda med krattan. Schysst att han fick hoppa in som vikarie då någon blev sjuk Kommentatorn (Youtube) lät som Steve Davies, rätt kul om det var så då han i så fall pratade om sig själv i tredje person, när han upplyste om att den första 147:an gjordes av just herr Davies 1982.
Det är väl David Hendon som kommenterar? Jag tycker inte hans röst är särskilt lik Davis. Steve låter som att han precis ätit pepparkakor eller något annat gott.
Citera
2019-01-23, 21:35
Medlem
Citat:

För några år sedan trodde jag att det var Steve Davis som kommenterade en match. Jag skrev om det i en kommentar på en Snooker-blogg. Det var David Hendons blogg och han tackade för att ha blivit jämförd med Davis om än bara röstmässigt.

Både Davis och Hendon har ett positivt, optimistiskt sätt att tala. Jag antar att det är det som gör dem så lätta att förväxla.
Citera
2019-01-23, 22:07
Medlem
Millediablos avatar
Jag har kottar i öronen
Citera
2019-01-29, 18:15
Medlem
Millediablos avatar
Dags fär tyska mästerturneringen imorgon 14 hundra så går världsmästaren Mark J Williams ut mot kinesen Zhou Yuelong i Berlin. Det hade varit kul att åka och titta men utan biljetter är det väl kört?
I frånvaron av Mark Allen och Ronnie O'Sullivan så är det stor risk att Judd Trump eller möjligen Neil Robertson tar hem denna turnering.

Jag måste börja planera bättre, vill hemskt gärna se lite proffssnooker live snart. Vart spelar inte så stor roll men avstår helst dom absolut största turneringarna samt alltför långväga sådana. Tips på sådana mottages gärna.
Citera
2019-01-29, 20:11
Medlem
Citat:
Dags fär tyska mästerturneringen imorgon 14 hundra så går världsmästaren Mark J Williams ut mot kinesen Zhou Yuelong i Berlin. Det hade varit kul att åka och titta men utan biljetter är det väl kört?
I frånvaron av Mark Allen och Ronnie O'Sullivan så är det stor risk att Judd Trump eller möjligen Neil Robertson tar hem denna turnering.

Jag måste börja planera bättre, vill hemskt gärna se lite proffssnooker live snart. Vart spelar inte så stor roll men avstår helst dom absolut största turneringarna samt alltför långväga sådana. Tips på sådana mottages gärna.
http://tickets.snookerstars.de/index.php/german-masters.html

Det ser ut att finnas biljetter kvar till Masters i Berlin som jag förstår det. (Hittade till den sidan från World Snookers sida, jag har ingen mer information än så.)

____

Blir intressant att se om Trump är på tårna redan nu i Berlin, eller om han har firat Masterssegern för hårt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in