2018-12-31, 05:00
Medlem
Millediablos avatar
10 profetiors öde........

1. Hellre i Tyskland eller senare då Masters bara innefattar 16 spelare.
2. Ganska hög chans, om man kan prata om sånt i snooker. Jag tror på Trump.
3. Konstigt vore det annars.
4. Kyren visst, Ding knappast.
5. Bara frugan vet
6. Alan är tillräckligt bra för att slippa, Ken behöver visa mer av det spel som han hade mot Ronnie i UK.
7. Nej Ali (grin-olle) Carter vinner inget.
8. Jo, Mark Allen, Ronnie O'Sullivan, Kyren Williams gör det.
9. Klart möjligt, fattas mycket fokus och motivation där som det ser ut.
10. 50/50 på den.
Senast redigerad av Millediablo 2018-12-31 kl. 05:02.
Citera
2019-01-01, 01:19
Medlem
TilleyHats avatar
Jag önskar gott nytt år till alla er som brukar skriva här och ser fram emot ett härligt snookerår 2019!
Citera
2019-01-01, 19:20
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag önskar gott nytt år till alla er som brukar skriva här och ser fram emot ett härligt snookerår 2019!
Tack detsamma, lite abstinens har jag iaf efter att ha sett mycket snooker hela hösten/vintern.
Citera
2019-01-04, 08:36
Medlem
Millediablos avatar
Neil Robertson sopar hem grupp A Championship League, gör också karriärens 600:de hundraserie.
Grupp B verkar avgöras ikväll.

Konstigt när snooker.org kallar grupperna för one, two, three, four, när dom i schemat kallas A, B osv. Hur spelas turneringen, vinnaren verkar ju ha spelat klart och en del skyfflas in i nästa grupp? Vad är turneringens andemening?

Edit hittade lite
The Championship League is an invitation event. The format of the event comprises a series of groups, with the winner of each group going into the final Winners Group. The tournament is not televised and there is no space for spectators, but it is streamed online. In 2018 it was won by John Higgins. Gäääsp!
Senast redigerad av Millediablo 2019-01-04 kl. 08:39.
Citera
2019-01-04, 13:07
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Neil Robertson sopar hem grupp A Championship League, gör också karriärens 600:de hundraserie.
Grupp B verkar avgöras ikväll.

Konstigt när snooker.org kallar grupperna för one, two, three, four, när dom i schemat kallas A, B osv. Hur spelas turneringen, vinnaren verkar ju ha spelat klart och en del skyfflas in i nästa grupp? Vad är turneringens andemening?

Edit hittade lite
The Championship League is an invitation event. The format of the event comprises a series of groups, with the winner of each group going into the final Winners Group. The tournament is not televised and there is no space for spectators, but it is streamed online. In 2018 it was won by John Higgins. Gäääsp!

En totalt ointressant jippotävling, dessutom icke-rankinggrundande (tack och lov i och för sig!). Enda lockbetet är väl att de tjänar några pund och har chans att kvalificera sig till Champion of Champions.
Citera
2019-01-04, 21:33
Medlem
Jo, Championship Leauge är lite märklig. Vissa menar att det bara är för spelbolagen som gör pengar på att folk spelar på dessa korta, oförutsägbara matcher.

Lisowski vann precis grupp 2 efter finalseger med 3-0 mot Brecel. Det är inte så svårt att förstå varför spelarna deltar, betald matchträning inför Masters är inte alls tokigt. Om jag räknat rätt så har Lisowski spelat in 10700 pund på fyra dagar. Robertson spelade in 6800 när han vann första gruppen.
Citera
2019-01-04, 21:50
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jo, Championship Leauge är lite märklig. Vissa menar att det bara är för spelbolagen som gör pengar på att folk spelar på dessa korta, oförutsägbara matcher.

Lisowski vann precis grupp 2 efter finalseger med 3-0 mot Brecel. Det är inte så svårt att förstå varför spelarna deltar, betald matchträning inför Masters är inte alls tokigt. Om jag räknat rätt så har Lisowski spelat in 10700 pund på fyra dagar. Robertson spelade in 6800 när han vann första gruppen.
Hyfsad timpenning, nästa gång som dom ringer ska jag inte slänga på luren
Citera
2019-01-11, 21:21
Medlem
Snart är det dags för snooker igen efter juluppehållet, Masters börjar redan nu på söndag!

____

https://www.wpbsa.com/wpbsa-disciplinary-hearing-finding/
https://www.wpbsa.com/wp-content/uploads/2019/01/John-_Jones-Decision-redacted.pdf

David John har medgett att han fixat resultatet i två matcher, så honom lär vi aldrig se på proffstouren igen.

Det blir betydligt mer intressant att se vad Jamie Jones får för straff. John har i förhör uppgett att Jones varit med och arrangerat matchfixningen i ett av fallen. Dock är det enda utredningen lyckats bevisa att Jones vetat om en av Johns uppgjorda matcher utan att rapportera, vilket Jones också har erkänt. När man läser dokumentet känns det spontant som att Jones kan ha varit mer delaktig än han medger, men det är nog omöjligt att bevisa.

Straffen meddelas senare.
Citera
2019-01-12, 21:10
Medlem
(FB) Snooker - Masters 2019, 13-20 januari - Alexandra Palace, London, England
Citera
2019-01-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Lite i backspegeln, gjordes det inte avsevärt färre höga serier från semi och framåt? Blev hålen tajtare efter omklädningen i fredags eller var det bara mer svårspelat med tanke på motstånd?

Överlag så tycker jag Masters hittills varit årets "sämsta" (dåligt ordval) turnering när det kommer till hundraserier. Förvisso var antalet matcher och deltagare färre än i UK men med tanke på att det var grädden på moset (saknade några asiater) så kändes många matcher väldigt bollsnåla.

För visst har 2018/19 års säsong levererat ovanligt mycket tungt spel från många spelare?
Min upplevelse är att det ofta blir färre höga serier mot slutet av turneringar när det ska avgöras. Som sagt bara en upplevelse.

Cuetracker har statistik på det du funderar över. Jag har sökt upp statistiken frame/century där Masters hamnar tvåa för säsongen på 5,83 frames/century. Champion of Champions var rätt extrem i höstas med endast 3,84 frames/century.

Det går inte att jämföra Masters med rankingturneringar där 128 spelare deltar. International Championship i höstas som hade sanslöst många hundraserier hamnar tex. på 7,37 frames/century, men de sämre spelarna har ju dragit ned det snittet rejält.

Vi kan konstatera att den senaste Mastersturneringen som hade så här "dålig" centuryfrekvens var Masters 2014. Med tanke på känslan att säsongen i övrigt har bjudit på många höga serier så var säkert därför Masters något blekare på den fronten i år. (Precis som du tycker.)

Du kan ju leka runt själv på Cuetracker om du är intresserad:

2018-19:
https://cuetracker.net/statistics/centuries/tournament-frames-per-century-rate/season

All-time
https://cuetracker.net/statistics/centuries/tournament-frames-per-century-rate/all-time?status=professional&categories=ranking,non-ranking,invitational
Citera
2019-01-22, 13:11
Medlem
TilleyHats avatar
Torsk på mina två första profetior för 2019. Nåja, det är inget jag gråter blod över. Spänningen nu är väl närmast om jag lyckas med bedriften att få noll rätt.

I avvaktan på nästa rankingtävling German Masters fortsätter Championship League idag och de närmaste dagarna med grupp fem och sex. Lite antiklimax vore det nog om vi fick maximum 147 i den tävlingen. Kan spelarna ha den goda smaken att vänta till i alla fall German Masters eller någon annan större rankingtävling, tack!
Citera
2019-01-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Torsk på mina två första profetior för 2019. Nåja, det är inget jag gråter blod över. Spänningen nu är väl närmast om jag lyckas med bedriften att få noll rätt.
Om vi ska följa det måste vi nog fastställa vad som är en blek VM-turnering för Williams?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in