2019-01-29, 21:16
Medlem
Millediablos avatar
Tack ska kolla, flyg för tusenlappen till Tegel t.o.r fre-mån, dags att ringa runt till polarna och checka hotell.
Citera
2019-01-31, 13:48
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Såg lite på German Masters igår, Judd Trump mot kinesen Li, Kinesen tuggade tuggummi, är det verkligen ok?
Citera
2019-01-31, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Såg lite på German Masters igår, Judd Trump mot kinesen Li, Kinesen tuggade tuggummi, är det verkligen ok?
Någon kommenterade samma sak på ett helt annat ställe. Jag har då aldrig hört att det skulle vara förbjudet, men det är åtminstone ganska ovanligt.
Citera
2019-02-01, 16:18
Medlem
liddens avatar
Knepig situation från gårdagens match mellan Higgins och Yuan. Döms foul så är det omspel på svart i avgörande frame.
Citera
2019-02-02, 00:12
Medlem
liddens avatar
Ena semifinalen i Tyskland spelas mellan Duane Jones och David Gilbert. Jones slog ut Ding, Gilbert slog ut Selby och Robertson på samma dag. Den andra semifinalen har mer väntade namn med Kyren Wilson och Stephen Maguire.
Citera
2019-02-02, 00:53
Medlem
TilleyHats avatar
Intressant lineup i semifinalerna. Alla lägre rankade spelare i kvartsfinalerna vann sina matcher alltså. Anmärkningsvärt är att Duane Jones fortfarande har chans att kvala in till World Grand Prix. Han behöver dock vinna German Masters vilket kanske inte är så troligt, men han är i semifinal och har gett sig själv chansen. Min storfavorit till titeln är Kyren Wilson som går från klarhet till klarhet. Jag har ju tippat att han går till VM-final så det är bra att han visar god form.
Citera
2019-02-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Knepig situation från gårdagens match mellan Higgins och Yuan. Döms foul så är det omspel på svart i avgörande frame.
En mycket kuriös situation. Slarvigt av Yuan att inte ta bort krattan från bordet, men Higgins har ju hunnit skaka hand med både honom och domaren innan det blir foul. Egentligen inte särskilt kontroversiellt med tanke på matchens betydelse, jag är helt säker på att Higgins inte bryr sig nämnvärt om det där.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Ena semifinalen i Tyskland spelas mellan Duane Jones och David Gilbert. Jones slog ut Ding, Gilbert slog ut Selby och Robertson på samma dag. Den andra semifinalen har mer väntade namn med Kyren Wilson och Stephen Maguire.

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Intressant lineup i semifinalerna. Alla lägre rankade spelare i kvartsfinalerna vann sina matcher alltså. Anmärkningsvärt är att Duane Jones fortfarande har chans att kvala in till World Grand Prix. Han behöver dock vinna German Masters vilket kanske inte är så troligt, men han är i semifinal och har gett sig själv chansen. Min storfavorit till titeln är Kyren Wilson som går från klarhet till klarhet. Jag har ju tippat att han går till VM-final så det är bra att han visar god form.
Ja, det såg långt in i turneringen ut som att det bara skulle bli storfräsare i semifinal, men detta blev kanske mer intressant på ett sätt. Wilson-Maguire kan nog bli en riktigt högklassig match, men jag förväntar mig att eftermiddagens semifinal blir en nervig historia.

Gilbert har inte åstadkommit några underverk sedan den förfärliga genomklappningen mot Williams i World Open-finalen i somras, det är klart man skulle unna honom en ny chans. Samtidigt ska det bli intressant att se vad Duane Jones har att komma med, verkligen en spelare jag inte har någon koll på.
Citera
2019-02-02, 14:52
Medlem
Extraströmmen från German Masters med engelsk kommentering har verkligen varit märklig denna vecka. Inget arenaljud, endast kommentatorerna som låter som om de är i en burk.

Hade ju inte spelat någon roll i en kinesisk turnering, men lite trist när det är så god stämning i Berlin.
Citera
2019-02-02, 14:54
Medlem
TilleyHats avatar
Higgins bryr sig nog inte överhuvudtaget. Sijuan kanske är mer störd över missen, även om han vann.

Vad gäller Gilbert så tror jag att hans största bidrag till snookerhistorien kommer att vara det 147:e maximumet i historien. Vad är det som skulle kunna vara större om man pratar om maximum? Möjligen en 147-serie i VM-finalens avgörande frame.
Citera
2019-02-02, 15:01
Medlem
Citat:
Higgins bryr sig nog inte överhuvudtaget. Sijuan kanske är mer störd över missen, även om han vann.

Vad gäller Gilbert så tror jag att hans största bidrag till snookerhistorien kommer att vara det 147:e maximumet i historien. Vad är det som skulle kunna vara större om man pratar om maximum? Möjligen en 147-serie i VM-finalens avgörande frame.
Slår någon O'Sullivans 5:20-maximum (på TV) så är det nog större. 5:20 är ofattbart kvickt.
Citera
2019-02-02, 16:01
Medlem
Citat:

En 155:a?
Citera
2019-02-02, 16:25
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
En 155:a?

Haha, det skulle vara det i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera