2019-01-17, 09:46
Medlem
Beatriceaurores avatar
Så här står det t ex i koranens sura 4 vers 59:

"Dem, som förneka våra tecken, skola vi förvisso steka i eld.
Så ofta deras hud varder genomstekt, skola vi ge dem en annan i stället, så att de må smaka straffet; Gud är förvisso väldig och vis."

(Översättaren K.V. Zetterstéen har valt att kalla Allah "Gud".)

Detta ska alltså vi "otrogna" som "förnekar islams "tecken" utsättas för. Gullig gud den där påhittade guden.

Hur vill du rättrogne kommentera den här koranversen? (Det finns mängder av grymma hotelser i sagoboken.)
2019-01-17, 11:13
Medlem
Beatriceaurores avatar
Här ett annat litet axplock ur koranen

Sura nr 8 verserna 12 – 14:
”Och när din Herre meddelade änglarna denna uppenbarelse: Jag är med eder, styrken alltså dem som tro! Jag skall injaga skräck i deras hjärtan som äro otrogna, halshuggen dem och huggen av dem alla fingrarna.
Och detta därför att de trotsade Gud och hans apostel (dvs Muhammed min anm.), ty om någon trotsar Gud och hans apostel så är Gud förvisso sträng i att straffa.
Så är det. Så smaken nu därpå! De otrogna väntar förvisso eldens pina.

Hur vill du, bäste rättrogne, kommentera detta?
2019-01-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Shia kallas även tolv-imams-sekten. De tillskriver sina imamer gudomliga egenskaper som att dom vet framtiden och att de har kontroll över skapelsen. De tror också att den sista imamen ligger gömd i en grotta och väntar på att komma fram.
Detta är shirk och kufr och tar en ut ur religionen.

Skrev inte jag just att de dyrkar bland annat Ali? Det är du som behöver läsa på. Du refererar till wikipedia. Du kanske ska använda andra källor om du vill lära dig rätt.

tolvorna är en av många sekter inom shia. precis som det finns många sekter inom sunni.

vänligen visa belägg för att tolvorna dyrkar Ali. källor, du vet?
2019-01-17, 11:39
Medlem
Beatriceaurores avatar
Sura 8 vers 37: ”Och de som äro otrogna skola församlas i helvetet.

”Sura nr 8 vers 7:
”Än när Gud lovade eder den ena av de båda skarorna (av motståndarnas besegrade armé, min anm.) att den skulle bliva eder och i önskaden att den obeväpnade måtte tillfalla eder men Gud ville bekräfta sanningen med sina ord och utrota de otrogna till sista man.”

Så här håller koranen på, sura (=kapitel) efter sura.
Islam är en fruktansvärd villfarelse, en fullständigt gräslig religion.
2019-01-17, 11:58
Medlem
Beatriceaurores avatar
Sura 5 vers 37:

"Deras lön, som bekämpa Gud (alltså Allah, min anm.) och hans apostel (Mohammed, min anm.)och anstifta ofärd på jorden (just här åsyftas "Israels barn," dvs judarna, min anm.)varder blott att de korsfästas , eller att deras händer och fötter avhuggas korsvis, eller att de förvisas ur landet. Detta varder deras skam i detta livet, och i det tillkommande väntar dem ett förskräckligt straff."

Så ska man alltså behandla medmänniskor som inte blint lyder den store Allah.
Islam, fredens och fridens fina religion ...
2019-01-17, 14:21
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
frågan var inte till mig men jag kan hjälpa till att svara.

Shia är absoult ingen inriktning inom Islam. Det är en helt felaktig föreställning många har.

Islam är monoteistisk, vilket innebär att man bara dyrkar Allah (arabiska för Gud-en).
Allah förbjuder att man sätter någon vid hans sida, dyrkar eller tillber någon annan än Allah. Allah säger i Koranen att gör man detta (dyrkar andra än Allah) så lämnar man religionen.

Kolla på youtube hur shia ropar ya Ali, ya Hussein istället för att prisa Allah. Shia är också gravdyrkare.
Om man läser koranen ser man klart och tydligt att shia inte tillhör Islam.

Shia dyrkar andra än Allah och de hävdar att Koranen inte är den sannan Koranen. De dyrkar profetens (saw) familj, bland annat Ali och de följer sitt prästerskap istället för Koranen och profetens (saw) sunnah.
De dyrkar också sina tolv imamer som de har gett gudomliga egenskaper.

Missförståndet att muslimer får ljuga hur som helst kommer ifrån shia som inte är muslimer trots att de kallar sig så.
Shia gör taqqiya, vilket innebär att ljuga. Allah har förbjudit lögn, annat än om man är hotad till livet och behöver rädda sig själv.
Taqqiya är en grundstomme i shias religion pga att de menar att vid vissa tillfällen använde Ali taqqiya. Men detta kan man läsa själv om ifall man vill veta mer ingående.

Shiismen är en omvandling av Islam till de gamla persiska prästerskapsreligionen och influenser av zoroastrism, elddyrkan.

Wahabbism är Salafism.
Ordet Wahhabism kommer ifrån att man tagit mannen Muhammed ibn abdul Wahhabs namn. Muhammed ibn abdul Wahhab hjälpte till att återupprätta det ursprungliga Islam i Saudiarabien när kung Saud tog makten. På den tiden fanns mycket villfarelse och bida (nya påhitt i religionen, vilket inte hör till Islam så som den ursprungligen uppenbarades).

Wahhabist är nånting som otroende och innovatörer säger i ett försök att kränka dom som följer Koranen, profetens sunnah och sunnahn av de rätt vägledda kaliferna.

Det ni syftar på när ni säger Wahhabism är egentligen Salafism.
Wahhab är ett av Guds namn så att använda det på ett negativt och kränkande sätt som man ofta gör i media är också ett sätt att tala illa om Gud.

Salafism betyder att följa profeten (saw) och hans följeslagare.

ISIS och andra upproriska grupper har ingenting med Salafism att göra (trots att många vilseledare skriver detta på nätet och i media, jag såg att det till och med står på wikipedia).
Det finns i Islam en sekt som heter Khawaridj som brukar komma upp då och då i tiden. Denna sekt varnade profeten (saw) för. Khawaridj kännetecken är att dom tillåter uppror mot sina ledare och makthavare.
Dessa är inte salafister eftersom profeten (saw) förbjöd uppror mot ledare.
Khawaridj förklarar andra muslimer kuffar pga mindre synder som att röka cigaretter eller dricka alkohol.

Muslimska brödraskapet är grunden för dagens Khawaridj-rörelser som ISIS, Al qaida, Bukuharam mfl.
Muslimska brödraskapet bygger mycket på frimureri och har principer som Målet helgar medlen.

Så alla andra har fel tolkning men du har rätt tolkning? Det låter typiskt för religiösa.

Skulle du kalla anhängare till de olika sekterna Kufr?
2019-01-17, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så alla andra har fel tolkning men du har rätt tolkning? Det låter typiskt för religiösa.

Skulle du kalla anhängare till de olika sekterna Kufr?
Allah har beskrivit för oss den rätta vägen.

Shirk, avgudadyrkan gör att man lämnar religionen. Det är inget jag bestämmer utan är upp till var och en att låta bli.
2019-01-17, 15:50
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Allah har beskrivit för oss den rätta vägen.
Nejdå, det är vidskepelse.

Citat:
Shirk, avgudadyrkan gör att man lämnar religionen. Det är inget jag bestämmer utan är upp till var och en att låta bli.
Så du vill framställa dig som tolerant, men det är du som definierar vad som är avgudadyrkan och dömer? För mig låter det ändå som att du utför takfir.
2019-01-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så du vill framställa dig som tolerant, men det är du som definierar vad som är avgudadyrkan och dömer? För mig låter det ändå som att du utför takfir.

Allah är den som både definierar och dömer.

Vad som låter i dina öron är inget jag kan rå för.
2019-01-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Aisha var 9år när pedohammed trängde in i henne.
Hur fan kan man vilja tillbedja något sånt?
Du är ett äckelpäckel som kommer att få brinna i avgrunden, tillsammans med andra arabdjur.

Nu har ju förvisso Aishas förehavanden med Muhammed dryftats många gånger på detta forum. Aisha och Muhammed ingick äktenskap, inte samlag. Det är rätt trångsynt att tro att äktenskapet per automatik inleds med samlag för att Kristendoemns äktenskap gör det.
2019-01-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Så här står det t ex i koranens sura 4 vers 59:

"Dem, som förneka våra tecken, skola vi förvisso steka i eld.
Så ofta deras hud varder genomstekt, skola vi ge dem en annan i stället, så att de må smaka straffet; Gud är förvisso väldig och vis."

(Översättaren K.V. Zetterstéen har valt att kalla Allah "Gud".)

Detta ska alltså vi "otrogna" som "förnekar islams "tecken" utsättas för. Gullig gud den där påhittade guden.

Hur vill du rättrogne kommentera den här koranversen? (Det finns mängder av grymma hotelser i sagoboken.)

Då ska vi se vad Surat 4 Al-Nisa' vers 4:59 verkligen säger.

"Troende! Lyd Gud och lyd Sändebudet och dem bland er åt vilka myndighet och ansvar anförtrotts; och om ni råkar i tvist om något, överlåt då avgörandet åt Gud och Sändebudet, om ni tror på Gud och den Yttersta dagen. Detta är bäst och det [gynnar] en riktig och lycklig utgång."

"O you who have believed, obey Allah and obey the Messenger and those in authority among you. And if you disagree over anything, refer it to Allah and the Messenger, if you should believe in Allah and the Last Day. That is the best [way] and best in result."

Hoppsan!
Är Herr Zetterstéen så dålig på arabiska eller engelska att han totalt felöversätter budskapet i versen? Kan det vara så att du inte riktigt har kollat upp din källa?

Då tar vi tittar på vad din vers verkligen heter; Surat 4 Al Nia' ver 4:56
"Vi skall låta dem som påstår att Våra budskap är lögn brinna i denna eld - i den takt som deras hud förbränns, skall Vi ersätta den med ny hud, så att de får pröva straffet helt och fullt. Gud är allsmäktig, vis."

"Indeed, those who disbelieve in Our verses - We will drive them into a Fire. Every time their skins are roasted through We will replace them with other skins so they may taste the punishment. Indeed, Allah is ever Exalted in Might and Wise."

Intet heller den versen har det buskap som du vill få fram. Läs texten några gånger och analysera vad budskapet säger. Versens budskap är inte om att ha ihjäl lögnare, utan tukta dem i eld. Därav ger man dem en ny hud.

Vad är det för fel med denna tukt? Ska vi kanske jämföra den med vad Luther med all sin glöd påbjuder?
2019-01-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Här ett annat litet axplock ur koranen

Sura nr 8 verserna 12 – 14:
”Och när din Herre meddelade änglarna denna uppenbarelse: Jag är med eder, styrken alltså dem som tro! Jag skall injaga skräck i deras hjärtan som äro otrogna, halshuggen dem och huggen av dem alla fingrarna.
Och detta därför att de trotsade Gud och hans apostel (dvs Muhammed min anm.), ty om någon trotsar Gud och hans apostel så är Gud förvisso sträng i att straffa.
Så är det. Så smaken nu därpå! De otrogna väntar förvisso eldens pina.

Hur vill du, bäste rättrogne, kommentera detta?

Vad vill du egentligen komma med dessa citat? Självklart straffar "Gud" de "otrogna" med att hamna hos deras form av helvete. Det har vi även haft i både Fornnordisk mytologi och Kristendom.

Är du verkligen säker på att du har rätt verser nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in