2019-01-16, 23:15
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Passet ligger i påsen med hans tillhörigheter på häktet så logistiskt vore det mycket enkelt att bara beslagta det.

Visst, om åklagaren tror det finns nåt med bevisvärde i hans tillhörigheter så är det nog enkelt att beslagta det.

Men åklagaren är inte intresserad av hans pass, eller att hjälpa Bosse. För åklagarens del får nog Bosse gärna värma sängen i häktet hela vägen fram till rättegången.

Så det är upp till Bosse att transportera passet från häktet till domstolen. Det verkar gå att ansöka om att en bekant kan hämta ut saker åt en, men advokaten tyckte tydligen inte att det var rätt väg. Kanske också för att Bosse ska kunna checka in på ett hotell som du skrev.
Citera
2019-01-16, 23:44
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Enbart 1% av befolkningen är bögar.
Behöver jag fortsätta?
Allt finns naturligtvis som fakta, en normalbegåvad person kan komma fram till exakt samma slutsater som mig.

Bosse har även ett rykte om sig att vara bög, han har även ett rykte om sig att kladda på småpojkar. Detta har det ryktats om i många decennier, nu sitter han i finkan för barnsex. Hans skuld till detta känns självklar även om han varit en mysfarbror i rutan.

Att män har samlag med andra män, i stjärten, är sjukt och fruktansvärt. Går det ens att argumentera emot det?
Tycker personligen inte att Bosse förtjänar några sympatier, men ni bögälskare vill verkligen göra allt för att skydda honom.

Jag vill kräkas.

Dream on, 1% är bögar?! du vet mycket väl att var 5:e man är homosexuell. Jag måste säga att du verkar vara väldigt välinformerad om hur homosexuella har sex med varandra. Jag visste inte att alla män gillade analt, men jag säger inte emot, du verkar som sagt veta mycket mer om manlig kärlek än oss andra.

Min uppfattning är att det verkar vara de som är högljuddast och säger att bögar är så hemska, det är dem som brukar vara sk smygbögar. Nu förstår jag varför du är så frustrerad, du får helt enkelt lätta på trycket om man säger så

Nu verkar det som att Bosse får komma ut ur kurran i väntan på rättegång iallafall. Jag hoppas verkligen att de inte lämnar honom ensam på något hotell, han kanske tar sig själv av daga innan rättegången, och det skulle bli lite antiklimax faktiskt.
Citera
2019-01-17, 00:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Dream on, 1% är bögar?! du vet mycket väl att var 5:e man är homosexuell. Jag måste säga att du verkar vara väldigt välinformerad om hur homosexuella har sex med varandra. Jag visste inte att alla män gillade analt, men jag säger inte emot, du verkar som sagt veta mycket mer om manlig kärlek än oss andra.

Min uppfattning är att det verkar vara de som är högljuddast och säger att bögar är så hemska, det är dem som brukar vara sk smygbögar. Nu förstår jag varför du är så frustrerad, du får helt enkelt lätta på trycket om man säger så

Nu verkar det som att Bosse får komma ut ur kurran i väntan på rättegång iallafall. Jag hoppas verkligen att de inte lämnar honom ensam på något hotell, han kanske tar sig själv av daga innan rättegången, och det skulle bli lite antiklimax faktiskt.
Nej du, ingen som seriöst undersökt saken har någonsin hävdat att 20% av alla män är bögar. Kinsey-rapporten kom fram till 10% på sin tid men Kinsey har sedan länge beslagits med forskningsfusk med avsikten att driva upp siffran (det har spekulerats i att han gjorde det för att normalisera sin egen bi-/homosexualitet (detta var på 1950-talet) men det kan kvitta här). 5% är toppnotering inom seriösa studier, 2,5% är troligare. Så ungefär ser läget ut.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-01-17 kl. 00:07.
Citera
2019-01-17, 00:10
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hur hans sexuella preferenser ser ut är nog inte mycket att tvivla på. Att däremot inte kunna hantera sina böjelser tyder på bristande omdöme. I det här fallet tror jag det handlar om begynnande demens. Tragiskt ..

Instämmer !
Som tur är verkar det inte kommit in fler anklagelser iaf ?
Stämmer historien skall han ju straffas men hur straffar man en dement 85 åring ?
Eller kan han rent av varit väldigt onykter ?
Citera
2019-01-17, 00:20
Medlem
Osceolas avatar
Snygga farbror Bosse har haft det för bra i livet. Tjänat mycket pengar och därför kunnat hålla sig
med unga snygga pojkar i lönndom.

Men sedan fick han diverse sjukdomar, hans lungor förfrös i Sovjet där han var kommentator...

Ingen ung snygging vill ha han längre, nu en gammal gubbe!

Ska man tycka synd om gubbjäveln eller??
Citera
2019-01-17, 00:48
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Vi vet väl inte vad han har för släkt och vänner. Bara för att han inte har varit gift och inga barn har kan han ju ha en stor släkt. Och beträffande vänner har vi ingen aning om vilka han har eller inte har.

Han har själv anfört via sin första advokat i samband med häktningsförhandlingen att han saknar släkt och vänner i USA som kan hjälpa honom. Dessutom sa han också att han inte har någon i Sverige som han kan kontakta som kan hjälpa honom med borgenssumman.
Citera
2019-01-17, 00:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Instämmer !
Som tur är verkar det inte kommit in fler anklagelser iaf ?
Stämmer historien skall han ju straffas men hur straffar man en dement 85 åring ?
Eller kan han rent av varit väldigt onykter ?

Jag tillhör nog dom som brukar efterfråga högre straff på dom flesta brott. Men i det här fallet så skulle det inte störa mig om dom bara skickade hem gamlingen.

Jag har sett relativt nära anhöriga försvinna bort i dimmorna och där dom första tidiga symtomen var just bristande omdöme. Sprit tror jag inte har varit inblandad här.
Citera
2019-01-17, 00:57
Medlem
Han får ju inte välja mellan 100 000 dollar i borgen och fotboja, så som många tror.
När han BETALAT borgen så får han en fotboja, för att inte kunna sticka.
Passet säger han vid det första mötet med domaren att polisen redan tagit, när han greps.

https://youtu.be/qbWg4wOARDg
1 timme och 27 minuter in i videon.
Citera
2019-01-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711

Men åklagaren är inte intresserad av hans pass...

Jo, åklagaren vill att passet beslagtas.
Det sägs vid den första häktningsframställan.
Men hans första advokat säger att passet beslagtogs när han greps.

1 timme och 27 minuter in.
Senast redigerad av mybell12 2019-01-17 kl. 01:05.
Citera
2019-01-17, 02:09
Medlem
Citat:
Fejknews. Finns det ingen gräns för hur dåligt svensk massmedia rapporterar?

Du är duktig du! 👍Snyggt grävt.
Håller med dig fullständigt om svenska medier.
Skamlöst dåliga.

Det enda jag inte hade hört var att Bosse hade 12 timmar på sig att lämna in passet efter borgen.
Advokaten säger i den första framställan att polisen tog passet från Bosse, och domaren säger att om så inte var fallet så skulle Bosse/advokaten lämna in det.

Har också märkt att browardclerk.org ligger nere/är seg ganska ofta...
Senast redigerad av mybell12 2019-01-17 kl. 02:12.
Citera
2019-01-17, 02:14
Medlem
Citat:
Torsdag 3 januari, vittnesmål från 13-årig pojke:
Han hängde i en klätterställning när farbror Bosse kom fram och skulle "hjälpa till". Bosse grep tag i benen, och förde sina händer längre och längre upp längs ben och lår. När Bosses händer närmade sig skrevet blev det obehagligt, och pojken hoppade ner och gick bort en bit för att komma undan.

Bosse följde efter och skulle "hjälpa till" med situps. Samma visa här, Bosse grep tag i fötterna och började röra pojken allt längre upp, tills han nådde skrevet där han smekte honom fram och tillbaka över penisen. Pojken hoppade upp och sprang bort från Bosse. Pojken och hans familj anmälde detta hos polisen två dagar senare. Han berättade då att han aldrig pratat med Bosse tidigare, men sett honom många gånger i parken.

Fredag 4 januari, vittnesmål från två lite äldre tonåringar:
Farbror Bosse kom fram till dem och frågade om deras träning. Han försökte grabba tag i T-shirten på en av dem för att "se musklerna". De lyckades värja sig, men tyckte det var så anmärkningsvärt att de ringde polisen, som kom till parken och förhörde Bosse.

Efter att även den 13-årige pojken och hans familj har polisanmält Bosse blir han förhörd och häktad.

Bosses version: Nekar bara till själva tafsandet.

Snyggt jobbat!
Citera
2019-01-17, 02:14
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybell12
Du är duktig du! 👍Snyggt grävt.
Håller med dig fullständigt om svenska medier.
Skamlöst dåliga.

Det enda jag inte hade hört var att Bosse hade 12 timmar på sig att lämna in passet efter borgen.
Advokaten säger i den första framställan att polisen tog passet från Bosse, och domaren säger att om så inte var fallet så skulle Bosse/advokaten lämna in det.

Har också märkt att browardclerk.org ligger nere/är seg ganska ofta...

Nu blev det bekräftat att domaren är folkvald så pöbelvälde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in