2019-01-15, 22:48
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Troligen en minoritet som vill fly julen av det skälet.

Inte såå ovanligt ändå.
Fast det finns såklart fler skäl att folk flyr julen och åker iväg.
Citera
2019-01-15, 22:53
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Frågan är då hur han rent praktiskt har betalat denna retainer fee? Jag menar, han sitter ju inne och har knappast tillgång till bank-ID och dator med internetuppkoppling.

Han kan ha tillgang till sitt bank id och man ar tillaten att transferera pengar till att betala sin advokat aven nar man sitter i arresten. Det ar ocksa mojligt att han har ett kreditkort som han kan betala sin retainer med. En retainer ar ofta en sakerhet som skall hallas pa samma niva. Man betalar sedan fortlopande advokatkostnader utanfor denna retainer. Man far tillbaka retainern nar caset avslutats.
Citera
2019-01-15, 22:57
Bannlyst
English (svensk översättning följer):

Can this case really be fair and reliable, if people are only speculating in a horrible way about the 85 year old man, and NOT about the 13 year old boy?
I mean, they are both SUSPECTED perpetrators in this case, since FALSE ACCUSATION is also a crime. And 13 year old boys can also commit crimes.

And why should you be more careful with the 13 year old boy, than with the 85 year old man, if you DON'T yet know which one of them is the victim and which one of them is the perpetrator?

In my opinion you should be equally careful with both of them, and leave or send all speculations to the involved justice, instead of publishing them on the internet or in other media.
Otherwise you make it okay to also publish horrible speculations about the 13 year old boy, to balance this case.

And also, I think that it is unfair if society is more forgiving towards 13 year old boys, than towards 85 year old men.

Swedish:

Kan det här fallet verkligen bli rättvist och pålitligt, om människor bara spekulerar på ett hemskt sätt om den 85-åriga mannen, och INTE om den 13-årige pojken?
Jag menar, de är ju båda MISSTÄNKTA gärningsmän i det här fallet, eftersom FALSK ANKLAGELSE också är ett brott. Och 13-åriga pojkar kan också begå brott.

Och varför ska man vara mer försiktig med den 13-årige pojken, än med den 85-årige mannen, om man ännu INTE vet vem av dem som är offret och vem av dem som är gärningsmannen?

Enligt min åsikt så ska man vara lika försiktig med dem båda, och överlämna eller skicka alla spekulationer till det involverade rättsväsendet (svensk polis går bra), istället för att publicera dem på internet eller i annan media.
Annars gör ni det okej att även publicera hemska spekulationer om den 13-årige pojken, för att balansera det här fallet.

Och en sak till, jag tycker att det är orättvist om samhället är mer förlåtande mot 13-åriga pojkar, än mot 85-åriga män.
Senast redigerad av a987 2019-01-15 kl. 23:25.
Citera
2019-01-15, 23:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ingen aning om vad de kostar men är inte detta Bosses tredje advokat i ordningen? Först fick han en offentlig försvarare, se bytte han till en annan, och nu den tredje efter mötet med kvinnorna från svenska konsulatet. Varför detta bytande av advokater hela tiden?

Har det möjligen kommit fram nya uppgifter i utredningen som visar att Bosse sitter ännu mer i klistret än vad som tidigare varit känt?

Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Inget ovanligt alls. Public defenders (offentliga försvarare) är ofta inga höjdare. Skulle tippa på att en bra försvarsadvokat kostar $350-500/h i Florida.

Bra frågor och synpunkter!

Tänk på att Bosse är svensk, alltså är han utomlands. Blir Bosse (eller någon annan) arresterad/häktad/åtalad i USA, blir man först (som tilltalad) oftast frågad om vilken advokat man vill ha. Och i första "nödläget" så är det rätt naturligt (och "smart") att Bosse väljer en "public defender".

(En jämförelse vid olycksfall kanske skulle vara, när man blir överkörd på gatan att man låter ambulansen köra en till första bästa (kanske allmänna sjukhus) för att rädda livet/akut situation, och man därefter väljer läkare strax efteråt för mer avancerad läkarvård).

Nu vet jag inte vilken svensk advokat Bosse har här i Sverige, men det låter rätt plausibelt att han först och främst tar en "public defender", därefter byter advokat. -Inget konstigt alls, vid lite eftertanke. Svensk advokat kan oftast inte jobba som advokat i USA, by the way..

(Även amerikanska kändisar tar först en "public defender" om de inte kan nå sin vanliga advokat. "Public defender" ska väl snarast ses som typ livbåtar på passagerarfärjor eller något i den stilen.. Ska rädda en från omedelbar "drunkning". Eller kan också ses som "första hjälpen").

Så att Bosse bytt advokat, är inget knepigt alls.
Citera
2019-01-16, 01:27
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag älskar inte människor, så det kan du stryka. Jag gör inte skillnad på heterosexuella eller homosexuella, eftersom de är människor älskar jag varken den ena eller den andra.

Jag har dock en svag punkt, jag avskyr lågintelligenta homofober och rasister... Jag orkar inte förklara mer för dig, då du tydligen sitter på mycket mer info om Bosses förehavanden än oss andra och vi inte kan mäta oss med din visdom.

Jag väntar på info från de officiella kanalerna då jag tror att de poliser och åklagare som sköter utredningen har förhört både MGM och BO. Jag har hyfsat förtroende för dem och de gör säkert sitt jobb bättre än oss här inne.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Så man är "fisförnäm" om man påpekar för dig att det inte finns en enda seriös och vettig källa i hela världen som stödjer ditt vrickade påstående att alla bögar också är pedofiler?! Det är ungefär lika klyftigt och sant att påstå att "alla som kommer från Dalarna är snattare".

Bara för att din galna teori förmodligen stämmer när det gäller Bosse Hansson så betyder inte det att du kan sätta ett automatiskt likhetstecken mellan bögar och pedofili för alla andra här på jorden.

När det gäller att skämma ut sig så är du helt ohotad etta med dina världsfrånvända påståenden. Det blir nog konspirationsforumet nästa för din bögteori, den passar bra någonstans mellan "Jorden är platt" och "Lisbeth Palme sköt Olof pga spelskulder".

Er attityd kring bögar kan enkelt sammanfattas med vad en konservativ krönikör skrev om sådana som er, ni tillhör ”Den goda ondskan”.
Tror absolut inte att ni är några fruktansvärda personer, bara att ni är naiva och dåligt pålästa med kort livserfarenhet. Ni är en produkt av ett sjukt samhälle som ni är lärda att försvara.

Att sitta och försvara Bosse med näbbar och klor är inte bara konstigt, med allt som har framkommit, utan det ger en tydlig bild av hur judar har infiltrerat vårat samhälle.
Ni tänker absolut inte utan maler bara på kring ”människors lika värde” och ”handhjärta”.

Att det sedan finns verkliga fakta som stöder mina påståenden blundar ni totalt för, eftersom jag är en så hemsk person.
Att Bosse bögar omkring med små negrer hör inte ens till diskussionen om man frågar er. Själv tycker jag att han är ett utmärkt exempel på en homofil.

Cirka hälften av alla övergrepp på barn begås av homosexuella män.
Det är 3000% större risk att förövaren är bög när det gäller pedofili.
Enbart 1% av befolkningen är bögar.
Behöver jag fortsätta?
Allt finns naturligtvis som fakta, en normalbegåvad person kan komma fram till exakt samma slutsater som mig.

Bosse har även ett rykte om sig att vara bög, han har även ett rykte om sig att kladda på småpojkar. Detta har det ryktats om i många decennier, nu sitter han i finkan för barnsex. Hans skuld till detta känns självklar även om han varit en mysfarbror i rutan.

Att män har samlag med andra män, i stjärten, är sjukt och fruktansvärt. Går det ens att argumentera emot det?
Tycker personligen inte att Bosse förtjänar några sympatier, men ni bögälskare vill verkligen göra allt för att skydda honom.

Jag vill kräkas.
Citera
2019-01-16, 05:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Frågan var kanske mer hur en svensk utan släkt och vänner och medel i USA betalar ett förskottsarvode till en advokat som inte lyfter på motorhuven förrän han har sett X antal dollar på bankkontot, speciellt med tanke på att han sitter inne, gissningsvis utan tillgång till sina egna konton? En praktisk fråga alltså.
Dom har ju redan kollat och Bo har 2,5 mille i besparingar så det lär inte vara några problem.
Citera
2019-01-16, 09:55
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dom har ju redan kollat och Bo har 2,5 mille i besparingar så det lär inte vara några problem.

Om du tänker på filmsnutten när BH står inför domaren så argumenterar väl advokaten snarare att borgen bör vara låg eller ingen alls eftersom BH saknar tillgångar utöver sin pensionsinkomst på motsvarande cirka 3.000 dollar i månaden.
Citera
2019-01-16, 12:31
Medlem
ForzaLeons avatar
Följt denna tråd och rätt intressant att de flesta redan stämplat Bosse Hansson som skyldig.
De som har skrivit och haft en annan åsikt har mer eller mindre blivit idiotförklarade.

Ja jag är då en idiot för jag anser att chansen är rätt stor att det har överdrivits en hel del i vad
Bosse har egentligen gjort där i parken. Sorry! Jag är inte helt övertygad vad som egentligen har skett.
De flesta verkar mer eller mindre anse att Bosse har slickat pojkarna i skrevet i hur de skriver här.

Vet de t ex vem Bosse är och har kanske även själv berättat att han en känd svensk sportkommentator.

Handlar det här om $$$$$$ och att de ser chansen om en uppgörelse?
Senast redigerad av ForzaLeon 2019-01-16 kl. 12:36.
Citera
2019-01-16, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Er attityd kring bögar kan enkelt sammanfattas med vad en konservativ krönikör skrev om sådana som er, ni tillhör ”Den goda ondskan”.
Tror absolut inte att ni är några fruktansvärda personer, bara att ni är naiva och dåligt pålästa med kort livserfarenhet. Ni är en produkt av ett sjukt samhälle som ni är lärda att försvara.

Att sitta och försvara Bosse med näbbar och klor är inte bara konstigt, med allt som har framkommit, utan det ger en tydlig bild av hur judar har infiltrerat vårat samhälle.
Ni tänker absolut inte utan maler bara på kring ”människors lika värde” och ”handhjärta”.

Att det sedan finns verkliga fakta som stöder mina påståenden blundar ni totalt för, eftersom jag är en så hemsk person.
Att Bosse bögar omkring med små negrer hör inte ens till diskussionen om man frågar er. Själv tycker jag att han är ett utmärkt exempel på en homofil.

Cirka hälften av alla övergrepp på barn begås av homosexuella män.
Det är 3000% större risk att förövaren är bög när det gäller pedofili.
Enbart 1% av befolkningen är bögar.
Behöver jag fortsätta?
Allt finns naturligtvis som fakta, en normalbegåvad person kan komma fram till exakt samma slutsater som mig.

Bosse har även ett rykte om sig att vara bög, han har även ett rykte om sig att kladda på småpojkar. Detta har det ryktats om i många decennier, nu sitter han i finkan för barnsex. Hans skuld till detta känns självklar även om han varit en mysfarbror i rutan.

Att män har samlag med andra män, i stjärten, är sjukt och fruktansvärt. Går det ens att argumentera emot det?
Tycker personligen inte att Bosse förtjänar några sympatier, men ni bögälskare vill verkligen göra allt för att skydda honom.

Jag vill kräkas.

Swedish (english translation follows):

Jag litar bara (delvis) på de som faktiskt har bevittnat brott, och på domar baserade på dessa vittnen.
Har du bevittnat Bosse begå brott?
Om INTE, då är det DU som är den fruktansvärde, när du sprider rykten om Bosse, som om de är sanningen.

English:

I only trust (partly) they who actually has witnessed crimes, and verdicts based on those witnesses.
Have you witnessed Bosse commit crimes?
If NOT, then it is YOU who is the terrible, when you spread rumors about Bosse, as if they are the truth.
Senast redigerad av a987 2019-01-16 kl. 13:01.
Citera
2019-01-16, 13:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Följt denna tråd och rätt intressant att de flesta redan stämplat Bosse Hansson som skyldig.
De som har skrivit och haft en annan åsikt har mer eller mindre blivit idiotförklarade.

Ja jag är då en idiot för jag anser att chansen är rätt stor att det har överdrivits en hel del i vad
Bosse har egentligen gjort där i parken. Sorry! Jag är inte helt övertygad vad som egentligen har skett.
De flesta verkar mer eller mindre anse att Bosse har slickat pojkarna i skrevet i hur de skriver här.

Vet de t ex vem Bosse är och har kanske även själv berättat att han en känd svensk sportkommentator.

Det tror inte jag, men det som stöder din teori är att det var ungar från en djupt kristen familj. Vad gjorde de på en samlingsplats för bögar?
Samtidigt har jag mycket svårt att tro att en 13-åring har koll på att Bosse var en känd sportkommentator för flera decennier sedan, han skulle knappast kunna räkna upp en känd amerikansk dito.
Citera
2019-01-16, 15:18
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Frågan var kanske mer hur en svensk utan släkt och vänner och medel i USA betalar ett förskottsarvode till en advokat som inte lyfter på motorhuven förrän han har sett X antal dollar på bankkontot, speciellt med tanke på att han sitter inne, gissningsvis utan tillgång till sina egna konton? En praktisk fråga alltså.
Vi vet väl inte vad han har för släkt och vänner. Bara för att han inte har varit gift och inga barn har kan han ju ha en stor släkt. Och beträffande vänner har vi ingen aning om vilka han har eller inte har.
Citera
2019-01-16, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det tror inte jag, men det som stöder din teori är att det var ungar från en djupt kristen familj. Vad gjorde de på en samlingsplats för bögar?
Samtidigt har jag mycket svårt att tro att en 13-åring har koll på att Bosse var en känd sportkommentator för flera decennier sedan, han skulle knappast kunna räkna upp en känd amerikansk dito.

Swedish (english translation follows):

Jag tror att om man kan lita på rättsväsendet i den där staden, då tänker de på att det kan finnas människor i staden, som vill smutskasta eller utpressa bögar och/eller vita rasistiska män.
Men jag vet INTE.

English:

I think that if you can trust the justice in that town, then they will consider that there might be people in the town, that wants to smear or blackmail fags and/or white racist men.
But I don't know.
Senast redigerad av a987 2019-01-16 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in