Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparmynt
Ja, om allt vill säg väl. Livet kan ha många vägskäl och inget garanterar hälsan. Tror dock att hon överlever mig, hehe...
Hon har dragit en hel del barnlass också i längre perioder.
Har dock svårt för att köpa argument som bygger på det där "kivande syskon"-förhållandet. Vem blir stött av att ens familjepartner dra hem massa stålar!?
Han: "- Fick en löneförhöjning på 15 000!! Nu kan vi köpa huset i Madrid älskling!"
Hon: "- Ditt svin! Patriarkala jävla manssvin... VI SES I RÄTTEGÅNGEN FÖR JAG BARNEN FRÅN DIG!!! Hör inte av dig vi tar i på hotell."
Jag fattar ärligt talat inte hur folk tolkar statistik men utan faktiskta referensramar - erfarenhet - så kan jag förstå att en del tror mer än de vet och lätt fladdrar iväg i floskler.
Sådan är man ju själv... när man saknar erfarenheter på kritiska punkter. Är ju inte så att jag kan/borde snacka om krigspplevelser, som om jag vet vad jag snackar - eller påstå att jag vet krigsoffers bästa eller hur deras liv borde se ut.
Jag kan inte utläsa om du höll med eller inte. Anser du inte det rimligt att hennes ekonomi tillfaller dig också om hon jobbar och du är hemma?
Sålänge det är ett överenskommet arrangemang givetvis. Kan ju inte vara så för att en vill vara hemma av bekvämligheter.
Men jag håller med, förstår inte heller tjafset partners emellan. Dock rätt bra om man är gift om man ska ha arrangemanget "en hemma och en jobbar."
Annars kan det ju verkligen bli problematiskt för den som varit hemma i många år och blir lämnad av partnern och alla ekonomiska resurser tillfaller partnern.
Är vi inne på att samhället ska betala via skatten är vi inne på nånting annat betydligt mer komplicerat. Jag är generellt inte av åsikten att skattepengar ska finansiera annat än sjukvård, skola, förskola, äldrevården, polis, fängelse och annat liknande som är absolut samhällsuppbärande. Där ingår även minimumbidrag till fattiga samt hemlösa.
Övriga underliga bidrag och annat skit folk kan få lättare än de byter strumpor bör avskaffas asap. Samt otaliga tramsiga projekt som ger noll.