2018-08-04, 03:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför ska jag betala för dina beslut? Det ska jag tammefan inte göra! Du kan dra åt helvete och försörja dig själv! Betala själv!

Fan vad du har hängt upp dig på det. Jag har inte skrivit en enda gång att du ska betala för mina beslut, jag skrev att det är så systemet fungerar (och en massa annat).

Ta nu och nyktra till och ta dig sen i röven.
Citera
2018-08-04, 03:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fan vad du har hängt upp dig på det. Jag har inte skrivit en enda gång att du ska betala för mina beslut, jag skrev att det är så systemet fungerar (och en massa annat).

Ta nu och nyktra till och ta dig sen i röven.

När du skriver "att systemet fungerar så" menar du givetvis att jag och alla andra män ska betala för kvinnors personligt fattade beslut. Vad fan har det med jämställdhet att göra?
Citera
2018-08-04, 04:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
När du skriver "att systemet fungerar så" menar du givetvis att jag och alla andra män ska betala för kvinnors personligt fattade beslut. Vad fan har det med jämställdhet att göra?

Ok vi börjar om.

Vill du ge exempel på kvinnodominerade lågavlönade yrken? Bara så jag vet vad vi pratar om.

Och förslag på mer högavlönade yrken de borde skaffa sig istället? (för att på så vis kunna beskattas högre summor menar jag).

Jag förstår att du är för sambeskattning eftersom du tänker rösta höger. Ska den vara frivillig som i Irland eller ska den fungera så som i Sverige förr?

Eller ska kvinnor (och män antar jag) beskattas med tex 50% när/om de skaffar barn?

Hur vill du lösa detta?
Senast redigerad av Jenny9 2018-08-04 kl. 04:03.
Citera
2018-08-04, 04:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ok vi börjar om.

Vill du ge exempel på kvinnodominerade lågavlönade yrken? Bara så jag vet vad vi pratar om.

Och förslag på mer högavlönade yrken de borde skaffa sig istället? (för att på så vis kunna beskattas högre summor menar jag).

Jag förstår att du är för sambeskattning eftersom du tänker rösta höger. Ska den vara frivillig som i Irland eller ska den fungera så som i Sverige förr?

Eller ska kvinnor (och män antar jag) beskattas med tex 50% när/om de skaffar barn?

Hur vill du lösa detta?

Vem försöker du förnedra intellektuellt? Dig själv eller mig? Du vet själv vilka yrken som är låg eller högbetalda.

Platt skatt på 20% för alla oavsett kön och inkomst vore helt okey. Ett skattesystem ska vara enkelt och lättbegripligt.
Citera
2018-08-04, 04:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vem försöker du förnedra intellektuellt? Dig själv eller mig? Du vet själv vilka yrken som är låg eller högbetalda.

Platt skatt på 20% för alla oavsett kön och inkomst vore helt okey. Ett skattesystem ska vara enkelt och lättbegripligt.

Jag ville bara pejla av läget så vi ungefär menar samma. Men du är väldigt känslig och överspänd hela tiden så det är svårt att diskutera med dig.

Ahh ok och då hade du slutat klaga på att kvinnor och "deras" barn kostar mycket pengar?
Senast redigerad av Jenny9 2018-08-04 kl. 04:34.
Citera
2018-08-04, 04:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag ville bara pejla av läget så vi ungefär menar samma. Men du är väldigt känslig och överspänd hela tiden så det är svårt att diskutera med dig.

Ahh ok och då hade du slutat klaga på att kvinnor och "deras" barn kostar mycket pengar?

Som sagt, ni kvinnor är subventionerade med 4 MKR under er livstid, och ändå har ni mage att gnälla på män. Skämmes tammefan!
Citera
2018-08-04, 05:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Som sagt, ni kvinnor är subventionerade med 4 MKR under er livstid, och ändå har ni mage att gnälla på män. Skämmes tammefan!

Det är ju just det jag inte har gjort! Män kostar samhället otroliga summor pengar. Det enda jag gjort är att konstatera att det är så systemet fungerar och lugnt och anständigt betalat in min skatt.

Det är du som gnäller.

Håller med om att skatten kunde vara lägre, vi har ett väldigt högt skattetryck på oss i Sverige. Många system skulle kunna göras billigare, men det är för off topic att diskutera i detalj här.
Citera
2018-08-04, 08:22
Medlem
Citat:
Svenska kvinnor föder ju så få barn att det knappt kan regenerera befolkningen. Ynkligt.

Så när dina argument tar slut så ägnar du dig åt trams och off topic? Noterat!
Trams? Nej, jag försökte bara nå en nivå där du kunde förstå, tydligen misslyckades jag, eftersom det jag skrev var helt on topic.
Citera
2018-08-04, 08:49
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Är det det som är haken.
Att det finns kvinnor som gnäller på män?
Citera
2018-08-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Är det det som är haken.
Att det finns kvinnor som gnäller på män?
Tydligen....
Har personligen möt på väldigt få kvinnor som gnäller.
Det är inte en fråga om män vs kvinnor utan om helt olika samhällsystem.
Vill vi inte ha någon skillnad mellan kvinnor och män när det gäller pengar som vi får tillbaka så måste vi införa en rad lagar som begränsar våran frihet som att par inte får välja själva hur mycket föräldraledighet de ska ta ut och att man måste va hemma lika mycket med barnen osv.
Blir svårt då kvinnor och män helt enkelt är olika.

Eller så inför vi ett samhälle med större personliga friheter där man får stå för sin egen skit i högre grad.
Citera
2018-08-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Tydligen....
Har personligen möt på väldigt få kvinnor som gnäller.
Det är inte en fråga om män vs kvinnor utan om helt olika samhällsystem.
Vill vi inte ha någon skillnad mellan kvinnor och män när det gäller pengar som vi får tillbaka så måste vi införa en rad lagar som begränsar våran frihet som att par inte får välja själva hur mycket föräldraledighet de ska ta ut och att man måste va hemma lika mycket med barnen osv.
Blir svårt då kvinnor och män helt enkelt är olika.

Eller så inför vi ett samhälle med större personliga friheter där man får stå för sin egen skit i högre grad.

Har det varit "svårt" för män ta ut 25% av föräldraledigheten tror du? en "omöjlig" uppgift för män generellt?

I övrigt har du självklart helt rätt...ska vi ha samma ekonomi mellan grupperna män/ kvinnor måste
1. män göra exakt lika mycket obetalt arbete som kvinnor, dvs vara hemma med barn, ta ut deltid när detta behövs, vara hemma med sjuka barn, sluta arbeta övertid etc.
2. Trad. kvinnliga arbeten måste jämställas lönemässigt med motsvarande trad. manliga arbeten.
3. Bete sig lika...dvs män måst sluta kosta samhället i kriminalitet, trafikolyckor, våld m.m.

Då kan vi börja se likheter i samhället mellan skatt, kostnader, obetalt arbete etc.
Citera
2018-08-04, 09:52
Medlem
maxatdunders avatar
Kvinnor är lediga längre än män och får flera månader av staten, män jobbar mer och tjänar mer, punkt slut.

PS Sverige är det land med högst längd ledighet pga föräldraskap, som återigen kvinnorna leder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in