Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag kan inte utläsa om du höll med eller inte. Anser du inte det rimligt att hennes ekonomi tillfaller dig också om hon jobbar och du är hemma?
Sålänge det är ett överenskommet arrangemang givetvis. Kan ju inte vara så för att en vill vara hemma av bekvämligheter.
Jo, det anser jag allt, men den ekonomin går inte att räkna med lika pålitligt som sin egen.
Citat:
Men jag håller med, förstår inte heller tjafset partners emellan. Dock rätt bra om man är gift om man ska ha arrangemanget "en hemma och en jobbar."
Annars kan det ju verkligen bli problematiskt för den som varit hemma i många år och blir lämnad av partnern och alla ekonomiska resurser tillfaller partnern.
Jepp, och ett gott exempel på systemfel.
Citat:
Är vi inne på att samhället ska betala via skatten är vi inne på nånting annat betydligt mer komplicerat. Jag är generellt inte av åsikten att skattepengar ska finansiera annat än sjukvård, skola, förskola, äldrevården, polis, fängelse och annat liknande som är absolut samhällsuppbärande. Där ingår även minimumbidrag till fattiga samt hemlösa.
Övriga underliga bidrag och annat skit folk kan få lättare än de byter strumpor bör avskaffas asap.
Japp, håller med men jag anser även att det är en samhällsbärande faktor liksom kultur (men icke popkultur utan jag menar att bevara historien, exempelvis K-märka byggnader och upprätta nationalparker/skydda ikonisk natur.).
Det sistnämnda för gemenskap och kontakt. Kontakt som med vårt eget förflutna men även för utomstående kontakt med Svensk kultur
Citat:
Samt otaliga tramsiga projekt som ger noll.
Ja.