2019-01-11, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Nej, för åldrarna 15-30 finns det groteskt mycket fler män än kvinnor, har för mig cirka 22% fler. Det gör att även om att dejtar "objektivt" (alla dejtar likvärdiga partners), ingen dejtar en tjej (eller kille, även om det sker automatiskt iom "objektivt dejtande) som är lägre än en 3a på 10 skalan, så blir förvisso 30 av 100 tjejer utan, men också 50/120 killar, dvs 50 killar per 100 tjejer. Som jag förstått det närmar vi oss alltså smärtgränsen för hur många män som kan existera utan partnerskap i ett samhälle utan att väpnat inbördeskrig bryter ut på sikt. Det är allvarligt, speciellt om samma personer blir låsta i att tillhöra denna skara som aldrig får ligga.
Fast det är inte vanligt att man träffar 1 person under hela sin livsstil.
Om det är så svårt att träffa kvinnor, hur lyckades den där Anders träffa 24 kvinnor samtidigt?

Det är fortfarande så att män kan ragga det anses naturligt och kvinnor står och väntar, endast fåtal psykopatbrudar raggar upp män.

I åldern under 20 måste det vara väldigt enkelt för killar att hitta tjejer, om de försöker, för 90% av killarna har andra intressen, så som datorer eller sport.
De har även kvinnliga klasskamrater de träffar naturligt och många tjejer vill h en kille men so sgt killarna har andra intressen.
Citera
2019-01-11, 20:40
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Fast det är inte vanligt att man träffar 1 person under hela sin livsstil.
Om det är så svårt att träffa kvinnor, hur lyckades den där Anders träffa 24 kvinnor samtidigt?

Det är fortfarande så att män kan ragga det anses naturligt och kvinnor står och väntar, endast fåtal psykopatbrudar raggar upp män.

I åldern under 20 måste det vara väldigt enkelt för killar att hitta tjejer, om de försöker, för 90% av killarna har andra intressen, så som datorer eller sport.
De har även kvinnliga klasskamrater de träffar naturligt och många tjejer vill h en kille men so sgt killarna har andra intressen.

Har man svårt med tjejer spelar det ingen roll om det finns tjejer på uni eller i dansklassen.
Citera
2019-01-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Har man svårt med tjejer spelar det ingen roll om det finns tjejer på uni eller i dansklassen.
Men då får man väl jobba på det och försöka ta kontakt.
Ska folk undvika söka jobb för de fick nej på första?
Citera
2019-01-13, 23:32
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:

Nej, men det kan vara bra mycket svårare än så. Har viss erfarenhet då jag dansat mycket, varit genuint intresserad av dans och musik samt ser rätt ok/bra ut men var ändå oskuld. Nu gjorde jag ju det inte för tjejer, jag var genuint intresserad. Är fortfarande inte säker på varför mer än att jag är introvert.

Jobb har jag alltid fixat enkelt, inte ett aspigt svar utan vissa saker är lättare än andra.
Citera
2019-01-14, 01:53
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Skillnaden ligger i de som gör allt det för att få en chans på kvinnor, och de som gör det för att de vill och är intresserade av det för egen del. Som en tjejkompis sa, det är skillnad på killarna som går en danskurs för att de vill träffa kvinnor, och killarna som går en danskurs för att de gillar att dansa. Gissa vilka killar som fick ragg..

Jag skulle nog säga att du är på god väg, fan så mycket längre fram än gemene incel. Är du hyggligt social och har en schysst personlighet? Brinner du för något i ditt liv? Kan du prata med kvinnor utan att det går för dig i kalsongerna eller att du håller monologer? Är du intresserad av din omvärld?

Du glömmer bort att det handlar om att "brinna" för rätt säker. Tror du på allvar att en passionerad fågelskådare, exempelvis, attraherar kvinnor?
Citera
2019-01-14, 11:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Okej, men om man får nobben av samtliga tjejer i klassen eller på danskursen då?
Problemet med dig är att 80% av alla killar är totalt osynliga för dig. Du tror att det bara är för en vanlig kille att "ta kontakt" så löser det sig. Det tror du eftersom du baserar det på de attraktiva killarna du har sett i ditt liv, dvs de enda killarna du har sett. Ja, om DOM tar kontakt så kan de få tjejer, absolut. Men för majoriteten av killar, dvs de som du inte ens registrerat på din radar under hela ditt liv, kommer kontaktförsök endast att leda till diss efter diss efter diss efter diss efter diss. Några vet det och försöker inte alls för att slippa utsätta sig för förnedringen. Många försöker och får sitt redan låga självförtroende sänkt ännu mer. Vissa gör allt som står i deras makt men de är så långt ifrån vad som anses attraktivt idag från början att de aldrig kommer nå dit oavsett hur mycket jobb de lägger ner eller hur många de kontaktar.

Jag må vara något av ett extremfall trots att jag faktiskt ser bättre ut än de flesta som har problem med tjejer, men kan ändå ta mig själv som ett exempel. Fram till jag var 23 var jag passiv. Vågade inte ta kontakt med tjejer i något sammanhang, vågade inte ens registrera mig på en dejtingsida. Hade aldrig rört vid en tjej i mitt liv. Var dock inget annat fel på mig än att jag var sjukligt blyg. Anyway, reggade mig på dejtingsidor tillslut när jag var 23, kontaktade säkert tusentals tjejer under 3 år. Fick kanske 5 dejter som inte ledde nån vart.

När jag var 26 bestämde jag mig för att våga kontakta tjejer IRL istället då jag trodde det kanske skulle ge bättre resultat. Så mellan jag var 26 - 30 gick jag ut ofta, både dagtid och kvällstid och gick säkerligen fram till en bra bit över 1000 tjejer, samtidigt som jag fortsatte vara aktiv online och under dessa år säkert kontaktade minst 3000 tusen tjejer online. Resultatet blev runt 70 dejter, de allra flest från nätet, där SAMTLIGA slutade med att jag antingen blev unmatchad/borttagen efteråt eller fick höra att det "inte klickade, men du var trevlig". Jag dök alltid upp i tid, hel och ren, ställde frågor, var trevlig, svarade utförligt, skämtade lite osv. Analyserade alltid efteråt, vad gick fel, vad kan jag göra bättre nästa gång etc etc.

Blev heller inga ligg eller nåt från krogen under dessa år. Idag är jag snart 32, totalt nedbruten och har ingen lust att försöka mer. Ägnar istället fritiden åt tv-spel och internet. Planerar att besöka bordeller utomlands inom en snar framtid.

Hur mycket anser du att man ska försöka?
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-01-14 kl. 11:54.
Citera
2019-01-14, 12:46
Medlem
Spaceman81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Okej, men om man får nobben av samtliga tjejer i klassen eller på danskursen då?
Problemet med dig är att 80% av alla killar är totalt osynliga för dig. Du tror att det bara är för en vanlig kille att "ta kontakt" så löser det sig. Det tror du eftersom du baserar det på de attraktiva killarna du har sett i ditt liv, dvs de enda killarna du har sett. Ja, om DOM tar kontakt så kan de få tjejer, absolut. Men för majoriteten av killar, dvs de som du inte ens registrerat på din radar under hela ditt liv, kommer kontaktförsök endast att leda till diss efter diss efter diss efter diss efter diss. Några vet det och försöker inte alls för att slippa utsätta sig för förnedringen. Många försöker och får sitt redan låga självförtroende sänkt ännu mer. Vissa gör allt som står i deras makt men de är så långt ifrån vad som anses attraktivt idag från början att de aldrig kommer nå dit oavsett hur mycket jobb de lägger ner eller hur många de kontaktar.

Jag må vara något av ett extremfall trots att jag faktiskt ser bättre ut än de flesta som har problem med tjejer, men kan ändå ta mig själv som ett exempel. Fram till jag var 23 var jag passiv. Vågade inte ta kontakt med tjejer i något sammanhang, vågade inte ens registrera mig på en dejtingsida. Hade aldrig rört vid en tjej i mitt liv. Var dock inget annat fel på mig än att jag var sjukligt blyg. Anyway, reggade mig på dejtingsidor tillslut när jag var 23, kontaktade säkert tusentals tjejer under 3 år. Fick kanske 5 dejter som inte ledde nån vart.

När jag var 26 bestämde jag mig för att våga kontakta tjejer IRL istället då jag trodde det kanske skulle ge bättre resultat. Så mellan jag var 26 - 30 gick jag ut ofta, både dagtid och kvällstid och gick säkerligen fram till en bra bit över 1000 tjejer, samtidigt som jag fortsatte vara aktiv online och under dessa år säkert kontaktade minst 3000 tusen tjejer online. Resultatet blev runt 70 dejter, de allra flest från nätet, där SAMTLIGA slutade med att jag antingen blev unmatchad/borttagen efteråt eller fick höra att det "inte klickade, men du var trevlig". Jag dök alltid upp i tid, hel och ren, ställde frågor, var trevlig, svarade utförligt, skämtade lite osv. Analyserade alltid efteråt, vad gick fel, vad kan jag göra bättre nästa gång etc etc.

Blev heller inga ligg eller nåt från krogen under dessa år. Idag är jag snart 32, totalt nedbruten och har ingen lust att försöka mer. Ägnar istället fritiden åt tv-spel och internet. Planerar att besöka bordeller utomlands inom en snar framtid.

Detta är bara en teori, men jag tror att du helt enkelt försöker för mycket. Antingen kan man ragga eller så kan man inte. Med ditt utfall så hade jag nog övervägt att byta taktik. Tjejer ser desperation på långt håll och det är sällan attraktivt. Alla tjejer är inte bekväma med att bli "uppraggade" heller. Vi som inte kan ragga får helt enkelt vänta på slumpen. Om vi bara sitter hemma och spelar tevespel så är dock sannolikheten att vi träffar någon i princip obefintlig. Något intresse har du väl. Gå med i nån förening eller nåt. Gör det utan intentionen att ragga, försök istället bara att vara social. Du kanske inte träffar någon direkt där. Men du blir kanske bekant med nån som du börjar umgås med privat och som har en syrra, kompis eller liknande. Kärleken kommer när du minst anar det sägs det ju, och det stämmer nog. Det är väl sällan tjejer svarar: "Han raggade upp mig på ..." på frågan: -Hur träffades ni?
Om man utökar sitt sociala nätverk och lär känna fler människor så stöter man nog på sin kärlek förr eller senare.
Citera
2019-01-14, 13:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaceman81
Detta är bara en teori, men jag tror att du helt enkelt försöker för mycket. Antingen kan man ragga eller så kan man inte. Med ditt utfall så hade jag nog övervägt att byta taktik. Tjejer ser desperation på långt håll och det är sällan attraktivt. Alla tjejer är inte bekväma med att bli "uppraggade" heller. Vi som inte kan ragga får helt enkelt vänta på slumpen. Om vi bara sitter hemma och spelar tevespel så är dock sannolikheten att vi träffar någon i princip obefintlig. Något intresse har du väl. Gå med i nån förening eller nåt. Gör det utan intentionen att ragga, försök istället bara att vara social. Du kanske inte träffar någon direkt där. Men du blir kanske bekant med nån som du börjar umgås med privat och som har en syrra, kompis eller liknande. Kärleken kommer när du minst anar det sägs det ju, och det stämmer nog. Det är väl sällan tjejer svarar: "Han raggade upp mig på ..." på frågan: -Hur träffades ni?
Om man utökar sitt sociala nätverk och lär känna fler människor så stöter man nog på sin kärlek förr eller senare.

Har pluggat flera år på universitet, varit med i diverse sammanhang där. Spelade fotboll i många år och var duktig. Har varit på flera olika arbetsplatser, kvällskurser, andra sociala event. Det är först nu sista halvåret jag ägnat mig mest åt tv-spel. Så det här med att "kärleken kommer när man minst anar det" sker endast för människor som med dagens krav kan attrahera det motsatta könet. Det spelar ingen roll hur många sociala sammanhang, hur många danskurser eller annat som såna som jag är med på. Det kommer inte komma nån kärlek. Och då ser ändå jag rätt bra ut enligt många. Finns med andra ord många som har ännu mer hopplöst läge. Det krävs en major jävla overhaul av hela ens personlighet när man är i min situation, något som är sanslöst svårt att gå i land med. Det räcker inte att gå med i något socialt sammanhang och försöka vara social eller "ta kontakt" som mahuang föreslår för att få en flickvän. Som sagt, försökt allt detta i många år, inga resultat.

Känner några i liknande situation. En som är nåt år äldre än jag som jag brukade gå ut med mycket förut. Han har bra ekonomi, är hur trevlig och social som helst, är inte det minsta intresserad av engångsligg utan vill inget hellre än att träffa en flickvän och på sikt skaffa hus och barn. Helt vanlig svensk kille. Dessutom begåvad vad gäller musik och konst. Låter som drömkillen för alla dessa kvinnor som "endast söker seriöst och fuckboys kan dra", men nepp, han har knappt haft en dejt på 8 år. Och när han väl haft det får han också höra "det klickade inte riktigt men du var jättetrevlig". Han är precis som jag inte den dominanta alfatypen med tatueringar så det pirrar väl helt enkelt inte till mellan benen hos kvinnorna utan de får väl helt enkelt avverka några fuckboys till i väntan på den perfekta mannen.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-01-14 kl. 13:51.
Citera
2019-01-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Ja då har du iallafall försökt.
Du har även lyckats fixa dejter, och blivit bättre på det.
Varför de sa att det inte klickade vet jag inte, skulle vara bra om du tog kontakt med dem och fråg om de kunde svara ärligt varför det inte klickade och vd du kanske kunde gjort annorlunda för tt det skulle klickat.
Även om du är hel och ren så kanske du har dålig andedräkt.
Det borde finnas någon tjänst där folk kan köpa en testdejt och få tips och råd vad de kan förbättra.

Många träffas på jobbet eller kurs, där de redan lärt känna varann.

Jag tycker ändå att du klarar första steget att få till en dejt, det är inte dåligt det. Undrar vad som händer på dejten, är du romantisk och lyhörd och ändå inte lyckat tända gnistan.

Jag själv skulle nog inte tycka om en okänd kille på 1 dejt, jag skulle nog behöv träffas iallafall 2 gånger minst.
Citera
2019-01-14, 16:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja då har du iallafall försökt.
Du har även lyckats fixa dejter, och blivit bättre på det.
Varför de sa att det inte klickade vet jag inte, skulle vara bra om du tog kontakt med dem och fråg om de kunde svara ärligt varför det inte klickade och vd du kanske kunde gjort annorlunda för tt det skulle klickat.
Även om du är hel och ren så kanske du har dålig andedräkt.
Det borde finnas någon tjänst där folk kan köpa en testdejt och få tips och råd vad de kan förbättra.

Många träffas på jobbet eller kurs, där de redan lärt känna varann.

Jag tycker ändå att du klarar första steget att få till en dejt, det är inte dåligt det. Undrar vad som händer på dejten, är du romantisk och lyhörd och ändå inte lyckat tända gnistan.

Jag själv skulle nog inte tycka om en okänd kille på 1 dejt, jag skulle nog behöv träffas iallafall 2 gånger minst.

Har nog inte blivit bättre. Brukar fråga varför de inte ville ses igen men får sällan nåt konkret. "Fanns inget du kunnat göra annorlunda, den rätta kemin fanns bara inte" eller liknande brukar vara svaret. Jag har koll på andedräkten, det är inget fel på den. Det finns prostituerade som erbjuder testdejter med feedback men det är dyrt och jag vet nu dessutom vad problemet är så det är rätt lönlöst. Jag är inte en dominant alfa med odrägligt bra självförtroende utan rätt så lugn och introvert. Detta är oattraktiva egenskaper idag och de går inte att ändra bara sådär till nästa dejt, eller ens alls. Har träffat många olika typer av tjejer, allt från introverta till extremt extroverta. Men alla säger samma sak: "Det klickade inte". Alla tjejer jag mött bestämmer sig på 1:a dejten att de inte vill gå på en andra.

Hur som helst, poängen var att det inte bara är att ta kontakt med massa tjejer och vara på för att lyckas. Många män är aktiva i att försöka hitta någon och inte passiva som du anser. Men en anledning till att män kanske upplevs mer passiva idag än förut kan vara att det är så ofantligt mycket svårare att lyckas idag så många ger tillslut upp efter åratal av försök eller sätter inte ens igång för man ser hur svårt det är för andra. Jag hade en enorm drivkraft i flera år och många skulle säkert gett upp tidigare än vad jag gjorde men tillslut tappade även jag orken och insåg att det är hopplöst. Kommer nog inte utsätta mig för förnedringen att gå på en dejt igen. Får man höra att man inte duger tillräckligt många gånger blir det till slut en sanning som är väldigt svår att argumentera emot. I alla fall om det sker i 100% av fallen. Och med dagens kräsna tjejer som alla har läst 50 shades of grey och växt upp med instagram så är detta en verklighet de allra flesta killar som ger sig in i dejtingvärlden kommer få uppleva. Tycker extra synd om de sena 90-talisterna och 00-talisterna. Den generationen är fullständigt körd.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-01-14 kl. 17:04.
Citera
2019-01-14, 19:36
Medlem
Det skulle vara intressant att veta hur många män i Sverige 20-30 som är oskuld idag jämfört med för 20 år sedan faktiskt. Eller finns det?
Citera
2019-01-14, 20:18
Medlem
Spaceman81s avatar
I nån undersökning som visserligen lär vara lite gammal idag har jag för mig att jag läste att runt 1 % av alla män som är 30 år fyllda oskulder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in