Citat:
Ursprungligen postat av
mahuang
Men då får man väl jobba på det och försöka ta kontakt.
Ska folk undvika söka jobb för de fick nej på första?
Okej, men om man får nobben av samtliga tjejer i klassen eller på danskursen då?
Problemet med dig är att 80% av alla killar är totalt osynliga för dig. Du tror att det bara är för en vanlig kille att "ta kontakt" så löser det sig. Det tror du eftersom du baserar det på de attraktiva killarna du har sett i ditt liv, dvs de enda killarna du har sett. Ja, om DOM tar kontakt så kan de få tjejer, absolut. Men för majoriteten av killar, dvs de som du inte ens registrerat på din radar under hela ditt liv, kommer kontaktförsök endast att leda till diss efter diss efter diss efter diss efter diss. Några vet det och försöker inte alls för att slippa utsätta sig för förnedringen. Många försöker och får sitt redan låga självförtroende sänkt ännu mer. Vissa gör allt som står i deras makt men de är så långt ifrån vad som anses attraktivt idag från början att de aldrig kommer nå dit oavsett hur mycket jobb de lägger ner eller hur många de kontaktar.
Jag må vara något av ett extremfall trots att jag faktiskt ser bättre ut än de flesta som har problem med tjejer, men kan ändå ta mig själv som ett exempel. Fram till jag var 23 var jag passiv. Vågade inte ta kontakt med tjejer i något sammanhang, vågade inte ens registrera mig på en dejtingsida. Hade aldrig rört vid en tjej i mitt liv. Var dock inget annat fel på mig än att jag var sjukligt blyg. Anyway, reggade mig på dejtingsidor tillslut när jag var 23, kontaktade säkert tusentals tjejer under 3 år. Fick kanske 5 dejter som inte ledde nån vart.
När jag var 26 bestämde jag mig för att våga kontakta tjejer IRL istället då jag trodde det kanske skulle ge bättre resultat. Så mellan jag var 26 - 30 gick jag ut ofta, både dagtid och kvällstid och gick säkerligen fram till en bra bit över 1000 tjejer, samtidigt som jag fortsatte vara aktiv online och under dessa år säkert kontaktade minst 3000 tusen tjejer online. Resultatet blev runt 70 dejter, de allra flest från nätet, där SAMTLIGA slutade med att jag antingen blev unmatchad/borttagen efteråt eller fick höra att det "inte klickade, men du var trevlig". Jag dök alltid upp i tid, hel och ren, ställde frågor, var trevlig, svarade utförligt, skämtade lite osv. Analyserade alltid efteråt, vad gick fel, vad kan jag göra bättre nästa gång etc etc.
Blev heller inga ligg eller nåt från krogen under dessa år. Idag är jag snart 32, totalt nedbruten och har ingen lust att försöka mer. Ägnar istället fritiden åt tv-spel och internet. Planerar att besöka bordeller utomlands inom en snar framtid.
Hur mycket anser du att man ska försöka?