Citat:
Ursprungligen postat av
LordLancaster
”Vem bryr sig om den här losermatchen, att Salah bajsade in 1-0 på straff mot Brighton var ju mycket intressantare.”
Tack för dina synpunkter och din ovärderliga insikt att Spurs knappast kan vinna ligan. Innan matchen låg oddsen för det på ca 23,00 så din nedlåtande inblick var verkligen unik där.
Alla som inte har näsan tjugo meter upp i Klopps röv såg en mycket underhållande och spännande match. Spurs borde nästan ha vunnit efter alla sina målchanser. Eldprovet nätt och jämnt avklarat för Ole.
Pogba är äntligen den spelare han ska vara för United. En spelare att bygga ett lag kring.
Jag gillar streckstriderna oavsett mitt lags tabellposition.
Oavsett vinnare i matchen skulle båda lagen fortfarande vara 6/8/9 poäng bakom den plats de jagar. Seger för Tottenham och deras topp4 var ganska klar samt liten chans på titeln, förlust och topp4 borde ändå lösa sig. Seger för United och de håller topp4 vid liv, förlust och det hade varit 9p upp till Chelsea.
Klart matchen var viktig för båda lagen men oavsett utfall borde det ändå bli som det såg ut före match - Spurs blir 3-4, United får tufft att fixa 4e. Det kunde varit ett tajtare race som ökat insatserna i matchen, och därmed blivit mer pepp och nerv.
Men det är klart, att jag råkar hålla på Liverpool, då är väl allt jag säger per association fel...
Matchen som sådan tycker jag Spurs förtjänade minst en pinne men när de Gea är så här bra måste man ge honom noll chanser att rädda. Spurs avslut var okej, men inte superbra. Var väl Alli som slarvade bort bästa läget? Borde passat till Son eller avslutat bättre.
Riktigt trist att se maskningen på slutet. Effektiv tid sista 15 nu, tack. Jag vet att alla lag gör det så inget specifikt mot United. Det sabbar sporten och är djupt osportsligt att det ska löna sig.
Blir intressant att se hur Spurs klarar sig framöver. Är skadan på Sissoko 4-6v, vem ska då kliva in bredvid Winks? Wanyama Dier borta och Dembele på väg till Kina? Nu drar Son till Asien, ska Lamela ersätta?
Uniteds spelschema ser ganska överkomligt ut fram till PSG. Arsenal borta i FA-cupen förvisso men dels är Arsenal i tveksam form, dels är frågan hur mycket lagen satsar på cupen. Oles smekmånad kanske håller i sig till dess, ska det bli 9 raka segrar eller något sånt?