Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
Ja, ska man utse en topp 5 är det väl i stort sett de namnen som bör nämnas. Mycket United nu men jag tycker att van der Sar hör hemma där också.
Utan inbördes ordning: Schmeichel, Seaman, van der Sar, de Gea & Čech. Kanske Martyn och någon till som eventuellt kan tänkas vara aktuell i diskussionen?
Tycker också van der Sar ska in dit. Satan vad bra han var (tyvärr) för United. Tog allt han skulle och typ tavelfri, som jag minns det. En jätte. Hemsk att möta.
Cech typ den enda från Chelseas gyllene generation jag faktiskt gillar. Ja, Lampard är väl svår att ogilla också. Men annars gott om douchebags i det laget: Drogba, Ashley Cole, John Terry mfl. Han hade gärna fått vara backup i Liverpool en säsong före skorna hamnar på hyllan, förmodligen bättre än Mignolet trots att han börjar vara till åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Alexander-Arnold skadad i ungefär en månad. Börjar bli tunt i backlinjen nu för Liverpool. Matip och Gomez ska åtminstone vara på väg tillbaka. Milner eller möjligtvis Camacho som högerback i helgen?
Editor: Tottenham har också problem. Kane ska vara borta till i början av mars.
Beslutet att släppa Clyne på lån framstår som än mer huvudlöst. Trent är kanon men fortfarande ung och ojämn. Clyne är grym defensivt men kanske inte samma hot offensivt. Tycker han gjort det bra det lilla han fått spela. Att Klopp ser Clyne som fjärdealternativet på högerbacken är skitskumt (efter Gomez och Milner). Gomez gör sig bäst i mitten och Milner gör det väl OK, men jag föredrar honom på mittfältet. Nu lär det bli Milner som högerback i några veckor. Jag har full förståelse för att Clyne ville dra, om han nu är fit så är han bland ligans bättre högerbackar.
Men du har rätt - det kunde varit värre, vi kunde haft det som spurs.

Kane skadad och Son borde vara andravalet som striker men han missar också ett gäng matcher nu pga asiatiska. Llorente kvar. Mittfältet ska de släppa Dembele till Kina vad jag förstår, Sissoko dragit ljumsken (4-6v?), Wanyama borta på obestämd tid. Dier är väl på väg tillbaka iofs. Men det är ingen vågad gissning att tro att Spurs kommer få svårt att gå rent framöver, inte helt lätt spelschema heller.