Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Vet inte om ni sett det men straffen fulham fick mot oldham, med VAR är helt bisarr.
https://www.youtube.com/watch?v=Hk4LMv1qs1Y 3.45 in i videon.
Det är kontakt, ett försök att vinna boll som missar boll och träffar fot. Om det sen är tillräckligt för straff går att debattera om, men helt bisarrt att de får den tycker jag inte det är.
Ett bra exempel på en situation när VAR inte hjälper. Efter 276 repriser i olika vinklar kan folk bråka om det är straff eller inte i en vecka. Domaren måste ta beslut på en halv minut. Det är inte svartvitt. VAR kommer vara jättebra när det är solklart. När det är tveksamt kommer det bara skapa bekymmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
Då kvittar det att man råkar sticka upp i toppen när klubben helt saknar klass i övrigt. Ett gäng amatörer.
Luffarklubb

Exakt vad tillför ett sånt här inlägg? Jag är inte Spurs på något sätt. Men jag är grymt imponerad av de framsteg klubben gjort de senaste åren. Från ett Newcastle light med jojo-tendenser har de lyckats etablera sig i topp4 med den minsta lönebudgeten och minsta transferbudgeten. De spelar en rolig, offensiv fotboll, utvecklar sina spelare och hakar på i toppen trots sämsta förutsättningar. Eriksen, Son, Alli, Alderweireld, Lloris var alla lovande men frågetecken när de kom, nu tillhör de ligans bästa spelare. Vore jag spurs hade jag varit stolt över vad klubben gjort.