2019-01-13, 18:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Tråden är ju fylld med vandringssägner om Bosses liv uppblandat med homofobiska utsvävningar. Mycket till väsentlighet finns dock inte.

Funderar på hur de hittade honom på hotellet och att det, enligt uppgift, skedde några dagar efter den påstådda händelsen. Det finns ju ett tänkt scenario att det skulle kunna handla om att sätta dit honom och få skadestånd. Bosse har aldrig tidigare varit straffad. Det finns ingen som klivit fram och anklagat honom någonsin, trots att »skvaller-Sverige« har utsett honom till riksbög. På en och samma dag ska han då plötsligt ha gett sig i kast med att ofreda underåriga fler än en gång på detta, enligt påstående, synnerligen osmarta sätt.
Citera
2019-01-13, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tråden är ju fylld med vandringssägner om Bosses liv uppblandat med homofobiska utsvävningar. Mycket till väsentlighet finns dock inte.

Funderar på hur de hittade honom på hotellet och att det, enligt uppgift, skedde några dagar efter den påstådda händelsen. Det finns ju ett tänkt scenario att det skulle kunna handla om att sätta dit honom och få skadestånd. Bosse har aldrig tidigare varit straffad. Det finns ingen som klivit fram och anklagat honom någonsin, trots att »skvaller-Sverige« har utsett honom till riksbög. På en och samma dag ska han då plötsligt ha gett sig i kast med att ofreda underåriga fler än en gång på detta, enligt påstående, synnerligen osmarta sätt.

ja mina bekanta i usa aktar sig alltid för svarta da usa e helt segregerat och manga vita vet att umgänge med svarta ger problem. kan varit sa att den svarta pojken berättade för modern om mötte med den gamla svenske mannen och modern da sag en chans att fa pengar av en förmodat välbeställd gammal vit man.
Citera
2019-01-13, 18:59
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om det är motellet som länkats tidigare kan man undra litegrann. Det är långt till beachen, det finns ingen pool. Lägenheterna har skuggade balkonger och ingen terrass eller trädgård att sitta i.
Jag kan ha sett fel iofs, stället kanske har inomhuspool och annat kul.
Nja, såg väl lite deppigt ut men är säkert en kostnadsfråga. Ställen nära beachen lär kosta betydligt mer.

En annan sak. Ställer mig undrande till det hat som Bosse får utstå av vissa idioter. Att en del människor på allvar kan dra slutsatsen att han är en farlig återfallspedofil endast på basis av att han misstänkts ha tafsat på en 13-årig pojke. Vi har inte facit ännu. Vi vet heller inte om Bosse är sjuk eller inte. Sedan är det väl en jävla skillnad att tafsa utanför byxan på en tonårig pojke jämfört med att analknulla ett barn. Ser folk inga nyanser? Är det rimligt att önska livet ur en 85 årig man som vissa skriver alt. skrika livstids fängelse utan att ha facit? Rimligt vore väl med böter och utvisning om han döms. Tur att det inte WT-pöbeln som dömer i detta landet iaf. Tappar hoppet om mänskligheten när man läser vissa inlägg...
Senast redigerad av riskybizzy 2019-01-13 kl. 19:11.
Citera
2019-01-13, 19:07
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Så mycket skitsnack i denna tråd om BH. Ingenstans mer än i folks vridna fantasier är det så att BH sprungit runt och tafsat på småpojkar eller onanerat inför dem eller liknande. Det hade kommit fram på officiella vägar och inte via en kompis kompis grannes hundfrisörs dotters pojkväns bilmekanikers faster.

Vad som är sant i dett afall kan jag lite om då mina svärföräldrar är i Florida just nu och föjer detta på plats. Pojken som anmälde BH gjorde det flera dagar efter händelsen. Det är en färgad kille som kommer från en strängt troende familj. Det är bl.a. det som gör att åklagaren tror på pojkens berättelse. Pojken har berättat för sin uncle (vet ej på vilken sida) samma som han sade till polisen och det används av åklagaren som bevis för att hans historia är sann medan försvaret troligen kommer ta det som att han blivit coachad.

BH kommer att kunna betala borgen och får troligen befinna sig i USA fram till rättegång. Med tanke på att han är utlänning och gammal så tror man enligt nyheterna i området att det kommer bli en Pleabargain. Där BH erkänner sig skyldig, registreras som Sex offender i Florida och ev. får återreseförbud. Men att han kommer hem.
Man behöver inte vara skyldig för att man ska ta en pleabargain men BH slipper vara i USA många år och kanske dö där pga sin dåliga hälsa och han slipper troligen fängelse.

Ingen kameraövervakning ska ebligt nyhterna i området ha fångat händelsen, vilket båda sidor nog tycker är synd.

Pojkarna som var 16 år var i en känd park för homosexuell raggning och här kan BH fått fel signaler men det kome rinte bli rättsfall då inget brott begåtts.

Hur vet du att pojken var neger?

Nu är många parker kända för homosexuell raggning men det brukar hända på natten. Man är inte bög bara för att man går till bragebacken i Slottskogen eller befinner sig i Humlegården.
Citera
2019-01-13, 19:25
Medlem
Citat:

Du är visst lite dåligt påläst herrn? Incidenterna skedde inte samma dag. Det börjar bli lite löjligt med dina ihärdiga försök att misstänkliggöra utredningen och bagatellisera incidenterna, vad är din agenda här eg? Det vore fint om du istället för att gå till personangrepp liksom tidigare nu endast fokuserar på att svara på frågan, tack på förhand.
Citera
2019-01-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ja mina bekanta i usa aktar sig alltid för svarta da usa e helt segregerat och manga vita vet att umgänge med svarta ger problem. kan varit sa att den svarta pojken berättade för modern om mötte med den gamla svenske mannen och modern da sag en chans att fa pengar av en förmodat välbeställd gammal vit man.
Med tanke på de två oberoende anmälningarna med någon dags mellanrum så verkar det ytterst orimligt. Det är inte lätt för barn att anmäla liknande övergrepp, dvs det finns ett stort mörkertal gällande anmälda sexövergrepp. Jag tycker det är låg moral att misstänkliggöra brottsoffer. Det är upp till rättsväsendet att avgöra skuldfrågan.
Citera
2019-01-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Men att välja USA, är han med i något pedofilnätverk tro? Det finns liksom pedofilvänligare länder i Världen, typ Kambodja eller Filippinerna.
Mannen är 85 år, Kambodja?
Citera
2019-01-13, 19:41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Nja, såg väl lite deppigt ut men är säkert en kostnadsfråga. Ställen nära beachen lär kosta betydligt mer.

En annan sak. Ställer mig undrande till det hat som Bosse får utstå av vissa idioter. Att en del människor på allvar kan dra slutsatsen att han är en farlig återfallspedofil endast på basis av att han misstänkts ha tafsat på en 13-årig pojke. Vi har inte facit ännu. Vi vet heller inte om Bosse är sjuk eller inte. Sedan är det väl en jävla skillnad att tafsa utanför byxan på en tonårig pojke jämfört med att analknulla ett barn. Ser folk inga nyanser? Är det rimligt att önska livet ur en 85 årig man som vissa skriver alt. skrika livstids fängelse utan att ha facit? Rimligt vore väl med böter och utvisning om han döms. Tur att det inte WT-pöbeln som dömer i detta landet iaf. Tappar hoppet om mänskligheten när man läser vissa inlägg...

Det ena är väl ändå tänkt att leda till det andra?
Och även om nu Bosse skulle enbart vara en fjantig thi hihihi, att man tallar inte folk på könet även om att det förekommer ganska friskt här i Sverige mot grabbar lite så kul men utrikes så är sådant beteende väldigt illa sett och med all rätt.

Det är inte av händelse bara så att ungdom drabbas av klåfingriga vuxna.

Vi får väl se vad dem i USA får ihop på Bosse. Han sitter inte där han sitter för ingenting utan att naturligtvis så finns det mer som Bosse vägrar att erkänna.

Bosse kommer ur en kultur där han av hävd står över.
I USA så kan dom sina saker, han är satt på att bli mjuk i bettet, att ge vacker tass och det är aldrig försent, det är Bosse själv som avgör hur länge som det ska fortgå.
Citera
2019-01-13, 19:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Du är visst lite dåligt påläst herrn? Incidenterna skedde inte samma dag. Det börjar bli lite löjligt med dina ihärdiga försök att misstänkliggöra utredningen och bagatellisera incidenterna, vad är din agenda här eg? Det vore fint om du istället för att gå till personangrepp liksom tidigare nu endast fokuserar på att svara på frågan, tack på förhand.

Förändrar ingenting i det jag skrev egentligen. Att det då påstås hänt någon dag senare gör det i så fall ännu mer sannolikt att det är ett försök att dra nytta av situationen.

Någon agenda har jag inte, men mitt syfte är att inte stirra sig blind på att det måste vara på ett visst sätt för att man lever i föreställningen att Bosse är bög och att man hatar bögar.

Rättssystemet har ju uppenbara brister på flera sätt. Det som nu kommer i dagen med att man gärna kohandlar med misstänkta för att få dem att erkänna ett lindrigare brott borde ju inte ens tilltala homofoberna.
Citera
2019-01-13, 19:56
Medlem
Citat:
Förändrar ingenting i det jag skrev egentligen. Att det då påstås hänt någon dag senare gör det i så fall ännu mer sannolikt att det är ett försök att dra nytta av situationen.

Någon agenda har jag inte, men mitt syfte är att inte stirra sig blind på att det måste vara på ett visst sätt för att man lever i föreställningen att Bosse är bög och att man hatar bögar.

Rättssystemet har ju uppenbara brister på flera sätt. Det som nu kommer i dagen med att man gärna kohandlar med misstänkta för att få dem att erkänna ett lindrigare brott borde ju inte ens tilltala homofoberna.
Det förstnämnda trotsar all logik, hur menar du att de olika anmälarna skulle känna till den andres anmälan? Orimligt.

Vad gäller rättsväsendet så kan jag tvärtom tycka att det är positivt att en GM som erkänner och samarbetar i utredningen kan få mildring av straffpåföljden (gäller dock ej grövre brott). Strafflindring vid utredningsmedverkan finns som bekant även i Sverige.
Senast redigerad av vaniljpuddingen 2019-01-13 kl. 20:00. Anledning: Edit
Citera
2019-01-13, 20:02
Medlem
Citat:
Om det är motellet som länkats tidigare kan man undra litegrann. Det är långt till beachen, det finns ingen pool. Lägenheterna har skuggade balkonger och ingen terrass eller trädgård att sitta i.

Oavsett pool eller inte, det ligger defentivt off side för en längre vistelse. Det ser dock ganska Ok ut jämfört med många andra motel som finns i USA.

Sen kanske priset har betydelse om BH nu skulle vara over there i en hel månad. Då får man kompromissa med läget och beachen är kanske inte det som BH vill ha. För endags utflykter så ligger det bra till, nära till highway och interstate bla.
Citera
2019-01-13, 20:06
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:

Tycker också det är lite märkligt. Varför flyga ända till Florida varje år för att bo i en förort någonstans, långt ifrån stranden. Ser inte ut att finnas pool, bar, eller restaurang där heller.

https://www.staystudio6.com/en/motels.6027.html

Antar att priset är avgörande. 30 dagar i det billigaste rummet går på drygt 3.000 USD. Sen tillkommer iofs mat, bilhyra (*), bensin, nöjen, och flygresa t.o.r. Ja, det blir ju en slant trots alls. Borde ju bli billigare att åka till Kanarieöarna om det bara är klimatet man är ute efter.

(*) Förmodar att Bosse hyrde bil eftersom hans första tanke när han greps var om han hade kört på något med bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in