2019-01-13, 20:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Det förstnämnda trotsar all logik, hur menar du att de olika anmälarna skulle känna till den andres anmälan? Orimligt.

Tänk lite lateralt. Om det finns bakomliggande faktorer så vet de ju om detta. Det är för mycket oklart vad som hänt i det andra fallet, vad som föranlett anmälan och hur den har inlämnats.

Citat:
Vad gäller rättsväsendet så kan jag tvärtom tycka att det är positivt att en GM som erkänner och samarbetar i utredningen kan få mildring av straffpåföljden (gäller dock ej grövre brott). Strafflindring vid utredningsmedverkan finns som bekant även i Sverige.

Det är ju inte positivt om de sätter i system att försöka få misstänkta att gå med på lindrigare straff i stället för att utreda grundligare. På något sätt använder de systemets långsamhet som ett påtryckningsmedel för att slippa undan.
Citera
2019-01-13, 20:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
(*) Förmodar att Bosse hyrde bil eftersom hans första tanke när han greps var om han hade kört på något med bilen.

Det är väl princip regel att hyra bil när man är i USA.
Citera
2019-01-13, 20:20
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är väl princip regel att hyra bil när man är i USA.

Haha, ja det har du iofs rätt i
Citera
2019-01-13, 20:20
Medlem
Citat:
Tycker också det är lite märkligt. Varför flyga ända till Florida varje år för att bo i en förort någonstans, långt ifrån stranden. Ser inte ut att finnas pool, bar, eller restaurang där heller.

https://www.staystudio6.com/en/motels.6027.html

Antar att priset är avgörande. 30 dagar i det billigaste rummet går på drygt 3.000 USD. Sen tillkommer iofs mat, bilhyra (*), bensin, nöjen, och flygresa t.o.r. Ja, det blir ju en slant trots alls. Borde ju bli billigare att åka till Kanarieöarna om det bara är klimatet man är ute efter.

(*) Förmodar att Bosse hyrde bil eftersom hans första tanke när han greps var om han hade kört på något med bilen.
Om jag har förstått saken rätt så brukar BH vistas i USA en del av året och har även tidigare bott på samma hotell. Han kanske är en vanemänniska? Vid 85 års ålder så kanske man inte tänker out of the box wild and crazy?
Jag har förstått att han har en lungsjukdom som gör att varmare klimat kan bli besvärligt och Spanien så här års är lite väl kallt så Florida känns väl inte direkt orimligt? I’d take it!
Citera
2019-01-13, 20:22
Medlem
Citat:
Tänk lite lateralt. Om det finns bakomliggande faktorer så vet de ju om detta. Det är för mycket oklart vad som hänt i det andra fallet, vad som föranlett anmälan och hur den har inlämnats.

Det är ju inte positivt om de sätter i system att försöka få misstänkta att gå med på lindrigare straff i stället för att utreda grundligare. På något sätt använder de systemets långsamhet som ett påtryckningsmedel för att slippa undan.
Jag tycker du har ett märkligt sätt att resonera, lets agree to disagree.
Citera
2019-01-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Längre bak i tråden nånstans står att det pågår en insamling till BH-borgen i någon grupp på Facebook.

Jag har dock inte lyckats hitta den gruppen.

Nån annan som hittat donationstråden, tycker nog att vi skall hjälpa till med borgen
Citera
2019-01-13, 20:41
Medlem
Citat:
Tråden är ju fylld med vandringssägner om Bosses liv uppblandat med homofobiska utsvävningar. Mycket till väsentlighet finns dock inte.

Funderar på hur de hittade honom på hotellet och att det, enligt uppgift, skedde några dagar efter den påstådda händelsen. Det finns ju ett tänkt scenario att det skulle kunna handla om att sätta dit honom och få skadestånd. Bosse har aldrig tidigare varit straffad. Det finns ingen som klivit fram och anklagat honom någonsin, trots att »skvaller-Sverige« har utsett honom till riksbög. På en och samma dag ska han då plötsligt ha gett sig i kast med att ofreda underåriga fler än en gång på detta, enligt påstående, synnerligen osmarta sätt.

Det är ju horibelt att låsa in en misstänkt som kommit emot byxan på nån som är 13, han måste ju få borgen betalt, vi måste supporta Bosse för fasen.
Citera
2019-01-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Nån annan som hittat donationstråden, tycker nog att vi skall hjälpa till med borgen
Men herregud, tror folk på allvar att BH inte har några egna resurser? Reward bad behaviour? Hoppas detta är ngn form av dåligt skämt annars tappar jag hoppet om mänskligheten lite, det finns bättre behövande för donationer..
Citera
2019-01-13, 20:48
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Tycker också det är lite märkligt. Varför flyga ända till Florida varje år för att bo i en förort någonstans, långt ifrån stranden. Ser inte ut att finnas pool, bar, eller restaurang där heller.

https://www.staystudio6.com/en/motels.6027.html

Antar att priset är avgörande. 30 dagar i det billigaste rummet går på drygt 3.000 USD. Sen tillkommer iofs mat, bilhyra (*), bensin, nöjen, och flygresa t.o.r. Ja, det blir ju en slant trots alls. Borde ju bli billigare att åka till Kanarieöarna om det bara är klimatet man är ute efter.

Citat:
Om jag har förstått saken rätt så brukar BH vistas i USA en del av året och har även tidigare bott på samma hotell. Han kanske är en vanemänniska? Vid 85 års ålder så kanske man inte tänker out of the box wild and crazy?
Jag har förstått att han har en lungsjukdom som gör att varmare klimat kan bli besvärligt och Spanien så här års är lite väl kallt så Florida känns väl inte direkt orimligt? I’d take it!
Inget viktigt, men jag vill bara tillägga att bor han där veckor i sträck, och t o m återkommande vinter efter vinter bör han ha en mycket bättre deal än ordinarie dygnspris. Kanske en tredjedel av det?
Citera
2019-01-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Det är ju horibelt att låsa in en misstänkt som kommit emot byxan på nån som är 13, han måste ju få borgen betalt, vi måste supporta Bosse för fasen.
Innan du uttalar dig borde du läsa anmälan. Han strök fram och tillbaka över pojkens penis, är det normalt att antasta barn där du kommer ifrån?
Citera
2019-01-13, 20:53
Medlem
Min brors kusins avatar
Han är ju tydligen AIK:are. När han nu kommer hem, om han gör det, tror ni han kommer att fortsätta gå på deras matcher? Han kanske också ha någon speciell koppling till klubben, hedersmedlemskap eller nått liknade. Efter den här historien vill kanske AIK inte alls förknippas med BH och det är kanske ett väl så hårt straff i kombination med den allmänna skammen. Vad tror ni?
Citera
2019-01-13, 20:53
Medlem
Citat:
Mannen är 85 år, Kambodja?

Det hade ju passat perfekt, har du ens varit där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in