Citat:
Ursprungligen postat av
Luzern
herregud bosse ser helt förvirrad ut. stärker min teori om att bosse 85 ar gammal lider av demens eller liknande. skandal om de spärrar insjuka gamlingar i usa
Han ska ju följa lagarna som alla andra. Men visst känns det underligt för en person i min generation som vuxit upp med Bosse Hansson sittande med sitt prydliga yttre i Sportnytt och Sportspegeln att se honom stå där med lätt förvirrad uppsyn i fula fängelsekläder i klippet från borgensdomstolen.
Jag vet inte mer än nån annan om vad som hänt. Det har låtit i åratal i intervjuer som att BH snart kommer att dö av sin lungsjukdom. Men vid 85 - en ålder då mer än hälften av jämnåriga män redan är döda och många andra har hemtjänst eller sitter på vårdhem - så är han frisk nog att både åka ensam på semester till Florida och dessutom spatsera omkring i parker och söka kontakt med pojkar för att ge dem träningsråd (med den mest välvilliga tolkningen). Så jag skulle nog säga att han är vid ganska god hälsa för sin ålder.
Som alla andra lite äldre känner jag väl till ryktena om Bosse som gått åtminstone sen 80-talet. Om han verkligen var ihop med Lennart Swahn har jag ingen aning om - det finns många klassiska rykten om kändisar som inte har någon sanning - men det som hänt nu pekar väl ändå mot att han har vissa intressen av någon slags sexuell natur som riktar sig mot män. Eller mot pojkar i puberteten. Jag tänker ändå att om han hade varit en klassisk övergreppsperson så hade han väl valt att ha sina vintersemestrar i något asiatiskt land där det var lättare att få tag på prostituerade än i Florida. Tror som flera andra att det kan handla om att hög ålder får omdöme och impulskontroll att klicka. Det behöver inte vara samma sak som ren demens dock.
Gissningsvis blir det en uppgörelse inom några veckor eller månader (i värsta fall för honom), han får betala böter och får åka hem utan att kunna återvända fler gånger till USA. Hemmavid blir han väl ännu mer ensam den tid som återstår för honom. Tragiskt, samtidigt som beteendet ändå måste fördömas.