2019-01-11, 22:27
Medlem
Bladgulds avatar
Citat från dagen blogguppdatering.
”På vägen hem handlade vi lite grönsaker och frukt. Men när vi väl var hemma och kunde koppla utav, så blev Roberto som känt sig hängig i 2 dagar snabbt sämre. Hostan, snuvan och febern tilltog. Så jag pysslade om honom lite och efter middagen, tog vi en tidig kväll och la oss.”

Misstänker att Anna skämtar med oss Aprillo med sina ”utav” , hon vet att vi hänger upp oss på det eviga felanvändandet av ordet. Det känns ibland som hon testar (våra) gränserna för hur galet hon kan sträcka sin användning av ”utav” i en text. Anna myser och gnider sina händer, hon har laddat på ännu en salva av sin underhållseld i hennes krig mot de elaka ”hatarna”.

Det enda det får mig att tänka på är hennes bristfälliga utbildning. Måste vara få i hennes och min generation som inte ens har 9-årig grundskola på fötterna. Är väl bara de som på vår tid kallades ”värstingar” som har samma låga utbildningsnivå som Anna har, och de flesta av värstingarna har gått en för tidig död till mötes med anledning av det hårda liv de levt.

Men lever, det gör sannerligen AB! Hon lyckas förutom ”utav-provokationen” verkligen göra dramatik av makens hängighet i texten ovan, han blir snabbt sämre och Anna måste ge omvårdnad till sin mansbebis innan de gör en tidig kväll.
Dramatik, manflu, Annas hjälteinsats, hennes kärlek till maken är så stor så stor och kan bota allt! Slutet gott allting gott. Nu kan vi ta helg och slappna av!
Citera
2019-01-11, 22:38
Herregud..gubben hennes blev sjuk...alltså min man blir sjuk typ en gång vartannat år och då är han döende...skojar inte.
Men jag ger order om sängläge. Han är ju envis och kan få för sig att påbörja en renovering trots 47 grader feber...
Därför säger jag till honom, gå och lägg dig, ta ipren, godnatt.
Sen fortsätter resten av familjens liv.
Han är förkyld, behöver inte tas om hand.
Hon gör sån big deal av allt. Jag gjorde nyligen en stor bukoperation. Hade jag varit Anna hade jag krävt att få vara kvar på sjukhuset en vecka mot normala en natt. Min man var hemma över helgen och sen jobbade han som vanligt.
No big deal. Ingen är döende liksom.

Men när grabben viftar med snorren, rånar folk och beter sig illa....näää det var väl inte så farligt.
Snacka om att hela familjen är inlindad i bomull i ett parallellt universum gjort utav sockervadd
Citera
2019-01-12, 00:42
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cintamyf
Ja. Vi är alla motbevisade nu. Hon vann kampen mot väderkvarnarna.

Det uttrycket förstår inte Anna Book, det gör inte heller 90% av Flashbacks medlemmar. Riktigt roligt, nu googlas det febrilt hos familjen Book, namnet till trots har de inte läst en enda bok.
Senast redigerad av trottwell 2019-01-12 kl. 01:39.
Citera
2019-01-12, 02:42
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Tror det värsta som kunde hända Annas självinsikt var att hon gick och vann någon större tävling. Tyvärr gjorde hon det i och med Bigget Loser. Om det fanns lite ödmjukhet förut så försvann den där. Hon kommer mjölka den skiten resten av livet. Hon kommer sitta på ålderdomshemmet och berätta om sin "kamp" i tv-programmet för de andra pensionärerna. Anna är alltid bäst i Annas värld och där fick hon det svart på vitt.

Det var bra nära att hon vann Lets Dance också. Fast nära skjuter ingen hare.
Citera
2019-01-12, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det uttrycket förstår inte Anna Book, det gör inte heller 90% av Flashbacks medlemmar. Riktigt roligt, nu googlas det febrilt hos familjen Book, namnet till trots har de inte läst en enda bok.
Men känns ju skoj att få sprida lite kunskap i Book-huset :-)
Citera
2019-01-12, 03:56
Medlem
maniacs avatar
Är det någon som har läst hennes självbiografi, boken om Book, som gavs ut 2008?

Det måste vara outhärdligt att plöja en hel bok med hennes dravel. Jag klarar inte ens av att läsa ett helt blogginlägg som tunnan skriver.
Citera
2019-01-12, 09:13
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Men känns ju skoj att få sprida lite kunskap i Book-huset :-)
Vi kan väl fortsätta med kunskapsspridningen.
Tant Fyrkant använder ofta talesätt och ordspråk som hon inte har koll på.
Två av de senaste är:
Dra alla över en kant (kam)
Till styvene och sist (syvene)
Citera
2019-01-12, 09:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Tror det värsta som kunde hända Annas självinsikt var att hon gick och vann någon större tävling. Tyvärr gjorde hon det i och med Bigget Loser. Om det fanns lite ödmjukhet förut så försvann den där. Hon kommer mjölka den skiten resten av livet. Hon kommer sitta på ålderdomshemmet och berätta om sin "kamp" i tv-programmet för de andra pensionärerna. Anna är alltid bäst i Annas värld och där fick hon det svart på vitt.
Hon lyckes slå Loulou men t.ex. Runar som kom trea m.fl. visste man på förhand att de inte skulle ha en chans mot de två feta kvinnorna och La Camilla var för lat.
Citera
2019-01-12, 09:23
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Vi kan väl fortsätta med kunskapsspridningen.
Tant Fyrkant använder ofta talesätt och ordspråk som hon inte har koll på.
Två av de senaste är:
Dra alla över en kant (kam)
Till styvene och sist (syvene)
Det visar hennes brist på bildning. Vad har hon för utbildning, egentligen?
Citera
2019-01-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Touché!
Citera
2019-01-12, 11:34
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
Citat från dagen blogguppdatering.
”På vägen hem handlade vi lite grönsaker och frukt. Men när vi väl var hemma och kunde koppla utav, så blev Roberto som känt sig hängig i 2 dagar snabbt sämre. Hostan, snuvan och febern tilltog. Så jag pysslade om honom lite och efter middagen, tog vi en tidig kväll och la oss.”

Misstänker att Anna skämtar med oss Aprillo med sina ”utav” , hon vet att vi hänger upp oss på det eviga felanvändandet av ordet. Det känns ibland som hon testar (våra) gränserna för hur galet hon kan sträcka sin användning av ”utav” i en text. Anna myser och gnider sina händer, hon har laddat på ännu en salva av sin underhållseld i hennes krig mot de elaka ”hatarna”.

Det enda det får mig att tänka på är hennes bristfälliga utbildning. Måste vara få i hennes och min generation som inte ens har 9-årig grundskola på fötterna. Är väl bara de som på vår tid kallades ”värstingar” som har samma låga utbildningsnivå som Anna har, och de flesta av värstingarna har gått en för tidig död till mötes med anledning av det hårda liv de levt.

Men lever, det gör sannerligen AB! Hon lyckas förutom ”utav-provokationen” verkligen göra dramatik av makens hängighet i texten ovan, han blir snabbt sämre och Anna måste ge omvårdnad till sin mansbebis innan de gör en tidig kväll.
Dramatik, manflu, Annas hjälteinsats, hennes kärlek till maken är så stor så stor och kan bota allt! Slutet gott allting gott. Nu kan vi ta helg och slappna av!

Koppla utav😂 snacka om att förstöra det svenska språket. Och nej jag tror inte hon provocerar, hon är bara djupt okunnig. På alla plan. Anna, din feta jävla loser, sluta slakta det svenska språket. För min del får du även upphöra att existera.
Citera
2019-01-12, 12:23
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det visar hennes brist på bildning. Vad har hon för utbildning, egentligen?

Hon har inte ens gott ut grundskolan, hon hoppade av i åttan, sedan har hon gott i livets hårda skola.

Här kommer något nytt:

Anna Books vincirkel.

https://twitter.com/booksvin

Edit. Inte nytt, ytterligare ett misslyckande av Anna Book.
Senast redigerad av trottwell 2019-01-12 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in