2019-01-12, 01:01
Medlem
Pajosvs avatar
Det skulle vara intressant att veta vad som snurrar i Bosses huvud. Vad tänker han?

”Oh shit, vad har jag ställt till med.”
”Hur kunde jag vara så korkad.”
”Vad fan händer nu?”
”Kommer jag dö här i USA?”

”Vad kommer Arne Hegerfors tro om mig?”
”Vad ska Oldsberg tro om mig?”
”Kommer Christer Ulfbåge sluta att ringa mig.”
”Och Tommy Engström, vad tror han egentligen om mig, att jag gillar pojkar.”

Hur som helst, tragiskt är det, tankarna bör snurra ordentligt och oron?
Citera
2019-01-12, 01:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
1976 var ju även Teofilo stevenson enormt populär och Sugar Ray Leonard visades en hel del. Det var mer boxning å TV än något OS tidigare och att bosse skulle sagt det som påstods i inlägget är bara skitsnack.

Klart det är skitsnack. Bosse Hansson var kommentator på plats under detta OS, inte ankare i studion. Det var Kjell Andersson som ledde studiosändningen. Bosse gjorde ju under detta OS det berömda: Glans ligger sexa, i OS-finalen över 3000 meter hinder där Bosse var sidoreporter till Plex.

---

Vi får se hur den aktuella frågan utvecklar sig. Tippar på att han blir frikänd, trots det vridna cowboylandets ointresse att skilja agnarna från vetet så snabbt som möjligt. Troligen kommer medierna då inte längre att vara speciellt intresserade att följa upp de tidigare braskande rubrikerna.
Citera
2019-01-12, 01:28
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det skulle vara intressant att veta vad som snurrar i Bosses huvud. Vad tänker han?

”Oh shit, vad har jag ställt till med.”
”Hur kunde jag vara så korkad.”
”Vad fan händer nu?”
”Kommer jag dö här i USA?”

”Vad kommer Arne Hegerfors tro om mig?”
”Vad ska Oldsberg tro om mig?”
”Kommer Christer Ulfbåge sluta att ringa mig.”
”Och Tommy Engström, vad tror han egentligen om mig, att jag gillar pojkar.”

Hur som helst, tragiskt är det, tankarna bör snurra ordentligt och oron?
Rimliga funderingar du tar upp men Engstrand heter den inbitne apbergaren, inte Engström.
Citera
2019-01-12, 01:34
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Rimliga funderingar du tar upp men Engstrand heter den inbitne apbergaren, inte Engström.

Aj, då. Jag vet att han heter Engstrand, tryckte väl på fel tangenter helt enkelt.
Citera
2019-01-12, 01:41
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Klart det är skitsnack. Bosse Hansson var kommentator på plats under detta OS, inte ankare i studion. Det var Kjell Andersson som ledde studiosändningen. Bosse gjorde ju under detta OS det berömda: Glans ligger sexa, i OS-finalen över 3000 meter hinder där Bosse var sidoreporter till Plex.

---

Vi får se hur den aktuella frågan utvecklar sig. Tippar på att han blir frikänd, trots det vridna cowboylandets ointresse att skilja agnarna från vetet så snabbt som möjligt. Troligen kommer medierna då inte längre att vara speciellt intresserade att följa upp de tidigare braskande rubrikerna.
Ja det är väldigt vad dom är på hugget. Dom får tagga ner lite grand, låter som om Bosse skulle vara åtalad för mord eller liknande.
Citera
2019-01-12, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja Bosse böckling har varit ett hatobjekt för mig sen 1976. Äcklet var ankare i sporten som refererade OS. Många tittare ringde in och klagade på att de visade för lite boxning. Till sist fick rövryttaren nog och ballade ur i direktsändning och vrålade åt tittarna att det skulle jävlar inte bli mer boxning.

Det känns just nu jävligt bra att äcklet åkt fast i USA. Hoppas det kommer fram mer offer nu. Hans datorer bör ju undersökas noga......

Bosse refererade aldrig OS. Han kommenterade diverse sporter. Lär dig skillnad på äpplen och päron. I radio refereras det. I TV kommenteras det. Bosse Hansson slutade på Radiosporten 1969 när SVT2 började sina sändningar. Han anställdes då tillsammans med Arne Hegerfors och Mac Gänger.

Och varför drar du en ren lögn? Kjell Andersson var ankare 1976. Bosse kommenterade friidrott tillsammans med Sven Plex Petersson. Bosse kommenterade också när Carl Lewis fick sitt stora genombrott i OS i Los Angeles 1984. Sen släppte han friidrotten till Christer Ulfbåge och Jacob Hård.
Citera
2019-01-12, 02:18
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja det är väldigt vad dom är på hugget. Dom får tagga ner lite grand, låter som om Bosse skulle vara åtalad för mord eller liknande.

Visserligen är det ganska hårda tongångar, men samtidigt får man ju fundera på vad vi själva tycker när det kommer hit utlänningar och kladdar på svenska barn - dom vill vi gärna flå, kastrera och grilla över öppen eld, så varför skulle amerikanarna vara annorlunda...

Men jag gissar att han får villkorlig dom pga sin relativt höga ålder + att det inte verkar varit något gigantiskt övergrepp (ingen penetrering eller nakenhet). Däremot lär han nog få betala skadestånd till pojkarna + böter till delstaten så pass rejält att det dränerar hans pension resten av livet - det kan han gott ha den där äckliga pedofilfikusen. Egentligen har jag inget alls mot "vanliga" homosexuella människor, men de som står i garderoben hela livet och smyger tycker jag är suspekta (precis som nykterister).
Citera
2019-01-12, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag satt också och funderade på samma sak. Om han får ett straff och blir borta, finns det någon god man som betalar hyra, säger upp tidningen, omdirigerar post m.m? Någon kåkfarare här som har koll? Är mest nyfiken på hur det fungerar.
Allt sånt där får man greja själv. Fixa fullmakter o sånt åt släktingar som då kan betala räkningar.
Citera
2019-01-12, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Det har gått rykten sedan åttiotalet. Vilket har byggt på att han är en ensam man och därför borde han vara bög. Men till skillnad från andra kändisar som har haft rykten där det även finns historier om olika närmanden har det inte funnits sedan nu då han blir arresterad för att ha hjälpt en pojke att göra situps.
Jag vet att han och Lennart Swan var ett par ett tag
Citera
2019-01-12, 04:28
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Allt sånt där får man greja själv. Fixa fullmakter o sånt åt släktingar som då kan betala räkningar.
Om han har några släktingar kvar i livet? Gubben har inga barn och dessutom varit en ensamvarg. Bäst vore om han installerar sig i fängelset och glömmer allt annat. Nu är han på rätt plats.
Citera
2019-01-12, 06:23
Medlem
Har det hela inte blivit lite väl upphausat? Säger absolut inte att det han har gjort är ok(tycker att pedofili är väldigt illa) men det är ju som om han har mördat någon med den mediacirkus som håller på nu. Han har ju "bara" smekt någon tonåring på låret samt lyft upp en tröja.
Citera
2019-01-12, 08:23
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
OT: Jag kanske är en dålig referens men på de hotell jag bott på har namnet alltid framgått på räkningen. Dessutom en förutsättning för att få ut pengarna på reseräkningen.
Det är isf för att du uppgett alla vilket inte alls är krav. Detaljer i pm om så önskas, nu tillbaka till Bosse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in