2019-01-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillyFord
Tror du på det där själv?, homosexualitet är fortfarande belagt med skam och är till stor del socialt oacceptabelt, även om det nuförtiden är lagligt.

Vet du varför det fortfarande är socialt oacceptabelt för många? Det är p.g.a. sådana som du!!! Du kan inte se din egen del i att det fortfarande är så?

Gå och lägg dig!
Citera
2019-01-11, 23:12
Medlem
DyslexiKungens avatar
Nu när det har framkommit att Bosse är en ensam varg, vem betalar hans räkningar nu, när han är bortrest så länge? tanken slog mig.
Citera
2019-01-11, 23:13
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Menar du på allvar att bögar är pedofiler? I så fall bör du söka vård eller åtminstone minska din medicinering.
Nja då heter det väl att man är pederast va?
Citera
2019-01-11, 23:19
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Han var gammal, men inte ful i det där klippet du visade. Däremot talar jag en utpräglad Jönköpingsdialekt, så i mina öron låter han som en stöddig Stockholmare. Men du har rätt i att det inte är lika illa, som när Jerry Williams åmade sig.

Du har rätt, Jerry Williams är klart värre än Bo Hansson. Lyssna på fanskapet: https://youtu.be/XMuHZ7VCfPI

Fast så där låter nästan alla på tv.
Citera
2019-01-11, 23:22
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
I delstaten Ohio är dom inte nådiga mot pedofiler. Aktuellts reporter besökte Ohio 2007.

1) Dubbla straff.

2) Åka runt med en grön (i stället för vit) registreringsskylt för att varna allmänheten att det är en pedofil som kommer.

3) Varje dag åker polisen runt och knackar dörr för att se att den pedofildömde finns där dom säger sig bo. De här har redan förtjänat sina fängelsestraff.

4) Polisen har lagt upp namn, adress och brott på en offentlig sajt.

5) Inte bo närmare än 300 m från en plats där barn kan befinna sig. Dessutom måste pedofilerna anmäla sig hos polisen med jämna mellanrum. Vissa för resten av livet.

En sexförbrytare har själv försatt sig i den situationen. Nu får han hantera den, för den tid det gäller.
Vi får alla leva med de val vi gör, och de gör sådana val, säger John Rood vid Ohio-polisen.

Stödet för pedofillagarna är stort i hela USA. Men vissa människorättsaktivister menar ändå att lagarna är inhumana, dels att de slår blint.

-Det är ingen tvekan om att samhället har rätt att straffa dom som har sex med barn eller ungdomar.
Problemet är vilket straff som är tillräckligt? Kan man släppa någon fri och betrakta honom som en värdefull samhällsmedborgare igen?

Härom året visade Svt en sevärd dokumentär om just personer som begått övergrepp på barn. De var mer eller mindre samlade i ett litet samhälle och bodde i lite sämre hus. Har för mig att kvarteret var inhängnat.

De hade avtjänat sina brott och några hade fått arbete. Andra gick på kurser om sexualitet och liknande. Jag tror det var i samma dokumentär som de berättade att det fanns en app som visade var dömda pedofiler bodde.
Citera
2019-01-11, 23:25
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyFord
Tror du på det där själv?, homosexualitet är fortfarande belagt med skam och är till stor del socialt oacceptabelt, även om det nuförtiden är lagligt.
Det är kanske belagt med skam om man är född på 30-talet. Jag skäms lite grann över ditt resonemang, men inte gör den skammen att jag helt random tänder på barn. Jag förstår din oro, men en fullt normal människa blir inte pervers för att någon annan tycker att man är pervers. Om jag trycker frugan i prutten (perverst enl vissa) så går jag inte full berserk och våldtar barn, varken gossar eller flickebarn.

Om Bosse har givit sig på en gosse så är det för att han är pervers däremot, det samma hade gällt om det var ett flickebarn. Låt oss koncentrera oss på Bosses misstänkta brott.
Citera
2019-01-11, 23:25
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag undrar om Bosse har varit i San Fransisco, detta är ju ett paradis för lika sinnade Stockholmare.Han har ju rest ofta till USA
Citera
2019-01-11, 23:28
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Nu när det har framkommit att Bosse är en ensam varg, vem betalar hans räkningar nu, när han är bortrest så länge? tanken slog mig.
Jag satt också och funderade på samma sak. Om han får ett straff och blir borta, finns det någon god man som betalar hyra, säger upp tidningen, omdirigerar post m.m? Någon kåkfarare här som har koll? Är mest nyfiken på hur det fungerar.
Citera
2019-01-11, 23:34
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Härom året visade Svt en sevärd dokumentär om just personer som begått övergrepp på barn. De var mer eller mindre samlade i ett litet samhälle och bodde i lite sämre hus. Har för mig att kvarteret var inhängnat.

De hade avtjänat sina brott och några hade fått arbete. Andra gick på kurser om sexualitet och liknande. Jag tror det var i samma dokumentär som de berättade att det fanns en app som visade var dömda pedofiler bodde.
Var det den med Louis Theroux? Jag såg den med.

Där var det en boende som hade sin dotter och dotterdotter på besök regelbundet som han också kunde umgås med alldeles ensam, medan dottern var ute på annat, om jag minns rätt. Alla tyckte det var helt ok, till och med alla grannar (pedofiler) runt omkring. Inte helt seriöst kan det tyckas. Tror att han var någon slags "chef" så då var det säkert ingen som vågade opponera sig.
Citera
2019-01-11, 23:35
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag satt också och funderade på samma sak. Om han får ett straff och blir borta, finns det någon god man som betalar hyra, säger upp tidningen, omdirigerar post m.m? Någon kåkfarare här som har koll? Är mest nyfiken på hur det fungerar.
Ja hur funkar det där hemma sen, han skulle ju hem den 16 Januari, det blir ju knepigt för han nu att ordna allt där hemma, han är ju ändå 85 år.Vem hjälper honom, han kanske har någon där hemma som han måste kontakta och så.

Mvh
Citera
2019-01-11, 23:35
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag undrar om Bosse har varit i San Fransisco, detta är ju ett paradis för lika sinnade Stockholmare.Han har ju rest ofta till USA
Om nu Bosse är pedofil så lär det vara lika svårt att få ragg på den kusten också. Jag vet inte om pedofiler tänder på vuxna över huvud taget, är de allätare vad gäller åldern på deras sexpartner? Eller är det så att det är lurandet, eller maktpositionen mot offret som får igång dem? Kanske att det är förbjudet?

Om Bosse inte haft något sällskap som vi vet om, så kanske han BARA är intresserad av barn och ungdomar, och vuxna är helt ointressant.
Citera
2019-01-11, 23:36
Medlem
låt aset dö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här