2019-01-11, 11:39
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Inte enligt Expressen som pratat med honom i häktet.

https://www.expressen.se/nyheter/tv-stjarnan-inifran-haktet-det-ar-fruktansvart/

Är väl ingen som sitter med kontanter inne på kåken direkt. Är väl inte det som avses. Han kan ju pressas att göra överföringar via bank såklart.
Citera
2019-01-11, 11:42
Medlem
Vad säger Patrik Sjöberg om det hela? Har han märkt av det under intervjuer på 80-talet? Han borde ju ha känsliga tentakler för sånt här. Varför är han inte intervjuad i nån tidning nu i egenskap av expert, dessutom inom sporten, likt GW Persson.
Citera
2019-01-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Jag kan tänka mig ett alternativt scenario här:

Bosse begav sig till utegymmet i parken för att träna. I utegymmet finns även en ung pojke som ägnar sig åt träning. De börjar småprata om träning och sånt, och Bosse med sin mångåriga erfarenhet av träning ser att pojken gör vissa övningar helt fel och erbjuder sig att hjälpa till. Bosse ställer sig nära pojken och visar hur rörelsen bäst genomförs genom att lyfta pojkens ben upp och ner. Pojken uppfattar då detta som ett sexuellt närmande och springer därifrån.

Kanske låter som en rövarhistoria, men det är ju inte helt omöjligt. Eller?

Bosse, som vill alla väl, kanske bara ville hjälpa killen men har inte fattat att i dagens läge så tilltalar man inte ens främmande minderåriga. Ännu mindre vidrör dem.

Eller kanske inte...
Tror mycket väl du kan ha rätt.. Jag menar en så pass känd person hade ju inte kommit undan med detta agerande i Sverige heller.. Även om gubben är osocial och förhållandevis jävligt torr så borde ju någon av eventuella offer gjort en anmälan...
Citera
2019-01-11, 11:46
Medlem
everythingiss avatar
Ytterligare något som stärker mina misstankar att Bosse har någon störning som påverkar hans förmåga att känna känslor. Läs tidigare inlägg.
Citat:
Han säger att han inte kände sig rädd under tiden – mest kall.

– Jag kände mig lugn, jag har ju inte gjort något, så det måste lösa sig så småningom
Citera
2019-01-11, 11:50
Medlem
Fotboja lär vara skapligt osannolikt. Då krävs nog en fast adress att bo på. Tror inte Bosse får hyra ordnat boende så enkelt.

Och nära polare verkar det ont om.

Mysko att dra runt i parker och hjälpa unga pojkar med sittups och klämma på muskler.

Något är knas.
Citera
2019-01-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Är det verkligen sant?

Kan det inte vara så att han bara lever i celibat på grund av ointresse inom det området?
What? Det har varit känt sen 80-talet.
Citera
2019-01-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Varför är pöbeln så snabb med att hänga ut folk som pedofiler till höger och vänster? Rent logiskt så bör ungdomarna han "tallade" på ha varit könsmogna eftersom att de enligt historien tränade på utegym.

Pedofiler attraheras av prepubertala barn. Det är en sån extrem skillnad mot könsmogna idrottande unga pojkar och det är så jävla sjukt att folk blandar ihop äpplen och päron.
Att smeka en 13 åring på kuken, är man inte peddo då. Eller mpste dem vara 5-6 år,,
Citera
2019-01-11, 12:04
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jag har aldrig hört att han skulle hålla på med träning.
Jag fick för mig att han var en trist typ som satt hemma och samlade på frimärken.
Liiite knepigt att ett träningsintresse uppstår vid 85-års ålder.
Märkligt att åka till USA för att träna på ett utegym.

När jag reser utomlands så brukar jag ha siktet inställt på intressanta utflykter, historiska platser, monument, berömda nöjen eller helt enkelt lära känna staden, eller så.

Utegym?!
Antingen har han varit där så många gånger så att han är blasé och lika gärna kan gå till ett utegym, eller så hade han helt enkelt ett speciellt intresse som lockade honom till det där utegymmet.
Citera
2019-01-11, 12:40
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag förstår INTE hur man kan vilja att ens barn ska tro att deras liv är förstört, bara för att någon sjuk människa tafsar på dem, eller tom våldtar dem. Det alla föräldrar borde vilja, är väl att deras barn ska skaka av sig sådana händelser och gå vidare så snabbt som möjligt. Och ett sätt att tänka för att gå vidare, det är att den här människan, gärningsmannen, har en störning.

Olika människor hanterar händelser i livet olika.
Du är så ute och seglar i din fantasi om hur människor är att det är nästan så man kan tro att du tittar för mycket på vad just du vill se och sen blundar för resten av allt som finns att se.
Jag har jobbat med offer och jag har jobbat med förövare.
Kom gärna tillbaka när du förstår att det finns en koppling mellan hur människor blir som vuxna efter trauma som barn.
Och/eller när du ser hur den mest utåtriktade människan låser in sig för att den utsatts för övergrepp eller trauma.
Om du tror att det bara är att få vidare, så kanske du är sådan som person.
Men alla är inte som du, och med tanke på dina åsikter så Thank God.
Citera
2019-01-11, 12:51
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Du är så ute och seglar i din fantasi om hur människor är att det är nästan så man kan tro att du tittar för mycket på vad just du vill se och sen blundar för resten av allt som finns att se.
Kom gärna tillbaka när du förstår att det finns en koppling mellan hur människor blir som vuxna efter trauma som barn.
Och/eller när du ser hur den mest utåtriktade människan låser in sig för att den utsatts för övergrepp eller trauma.
Att utan våld eller hot bli tagen på kuken kommer inte att få ett barn att bli traumatised för livet. I det här fallet verkar händelseförloppet vara kort och inget hot om våld förekom antagligen. Alla kids är inte snowflakes, jag skulle tro att rättegång och förhör blir jobbigare än själva händelsen.

Självklart ska Bosse dömas för brottet, men jag tror att du överdriver traumat barnet har genomgått... men absolut, han KAN ha blivit jättetraumatiserad, men jag tror inte det.
Citera
2019-01-11, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L

De som mår mest dåligt av övergrepp, det är troligen de som blir överbeskyddade som barn. Och väldigt vanligt är också att offren är arga på sig själva för att de utsatte sig för onödiga risker. Och vad man än säger till dem, så kommer de fortsätta vara arga på sig själva för det. Hur löser du det?
Citera
2019-01-11, 12:55
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Han har ju jobbat på SVT. Bör inte SVT då betala hans rättegångskostnader precis som för flyktingsmugglarna?

Han kallade en svarting för svarting i radio, det är kört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in