2019-01-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vilka är fel? Om du lämnar namn så kan vi kontrollera.

Du säger att de figurerar i tråden, så... Kör!

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Hmm, ok
Så han är den tredje personen som blivit oskyldigt uthängd? Det skrevs om 2 andra också

Bara genom att klicka tillbaks några gånger. Jag ber dig att göra samma jobb själv nästa gång.
Du kan väl inte neka till att oskyldiga människor hängts ut i den här tråden?
Jag är ingen talesperson för de som hängts ut oskyldig och har inget ansvar att tillhandahålla dig information för att göra rätt för Er. Det är Ni som är aktiva i tråden som har det ansvaret.

Jag konstaterar endast vad resultatet av bristen på trovärdig info ifrån Er är, trovärdighet försvinner. Punkt.
Citera
2019-01-11, 19:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karusellen22
Bara genom att klicka tillbaks några gånger. Jag ber dig att göra samma jobb själv nästa gång.
Du kan väl inte neka till att oskyldiga människor hängts ut i den här tråden?
Vi tar det igen: VILKA OSKYLDIGA har blivit uthängda?
Citera
2019-01-11, 19:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Bara genom att klicka tillbaks några gånger.
Om du har något vettigt att säga, så kan du länka till det.

Exempel: (FB) Norrköping: 3 häktade misstänkt för ha sålt svar till högskoleprov mellan 2015-2018
Citera
2019-01-11, 19:54
Medlem
Citat:
Om du har något vettigt att säga, så kan du länka till det.

Ja du bevisar väl det jag försöker påpeka här, okritiska individer som gör allt för att slippa göra jobbet själv.

1. Igen, det är ditt ansvar som varit aktiv i tråden att leta fram de felaktigt uthängda på sidan.
Att kräva det av mig visar ju bara att du inte vill och att du är nöjd med hur det är.

2. Men för sakens skull så ger jag dig ett axplock nedan. Om du nu med detta redovisat för dig inte vill inse fakta så avslutar jag och du vår diskussion här. Mitt mål är inte att du ska bli övertygad utan det är att bara förmedla vad jag själv ser till alla de som läser tråden.
Felaktiga namn och personuppgifter på människor har publicerats vilket minskar trovärdigheten för tråden om inte den försvinner totalt. Jag säger detta i syfte att Ni som är aktiva blir mer kritiska och försiktiga med info som sprids för att om det ser ut som det gör i den här tråden så är allt ert hårda jobb av litet värde.

Citat:
Ursprungligen postat av ElMachoGrand
Fel av mig! Jag läste efternamnet fel. Han hette Kerim men den på KI hette Karim.
Personuppgifter på olika gavs ut i samband med den här namnförväxlingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Jag tänkte maila och rapportera om misstänkt fusk, heter Lovisa Hallberg eller Hellberg i efternamn? Jag har sett båda efternamn dyka upp i tråden.
Flera profiler har länkats till olika personer på Facebook och Insta

Citat:
Ursprungligen postat av AtTheSpeedOfLight
Tja, kaj här. Har mailat dem, är nog därför jag är med i mail-listan. De ville rekrytera mig som skrivare då jag fått 2.0 (offentliga uppgifter). Tror de försökte rekrytera unga personer på topplistan över resultat. Tackade nej.

Tvungen att stänga ner FB för att folk anklagar mig. Fusk är en jävligt seriös anklagelse för någon som går på högskola. Var snäll lägg ner häxjakt. I, alla fall på de som inte har någon mer direkt länk. Kan du typ ta bort mitt namn innan mina släktingar och klasskompisar börjar fråga om jag fuskat? Klart jag kan övertyga dem att jag inte har då jag skrivit riktigt bra på provet tre gånger (1.8; 1.9 och 2.0) Men fortfarande jobbigt.
K*j som gång på gång hängs ut trots att han skrivit öppet i tråden för att bevisa att han är oskyldig

Citat:
Ursprungligen postat av Tullius
Q*isar St*nikz*i i Borås tänkte sig 1,65 i resultat men verkar inte ha fullföljt. Q*isar kan gott skämmas ändå.

https://www.merinfo.se/person/Bor%C3%A5s/l

Verkar vara den här snubben:
https://www.facebook.com/q*isa

*=a
En person som insåg att vad den gjorde var fel och ångrade sig, dvs skrev inte provet. Vad har den här personen gjort sig skyldig till? Har den tagit någons plats? Fuskat? Nej, han/hon tänkte fel och ändrade sig, något som är vanligt i livet.
Senast redigerad av Karusellen22 2019-01-11 kl. 19:58.
Citera
2019-01-11, 19:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja du bevisar väl det jag försöker påpeka här, okritiska individer som gör allt för att slippa göra jobbet själv. .
Du har lite svårt att förstå?

HAR VI HÄR ANKLAGAT NÅGON SOM INTE FUSKAT?
Citera
2019-01-11, 20:00
Medlem
constants avatar
Citat:
JEn person som insåg att vad den gjorde var fel och ångrade sig, dvs skrev inte provet. Vad har den här personen gjort sig skyldig till? Har den tagit någons plats? Fuskat? Nej, han/hon tänkte fel och ändrade sig, något som är vanligt i livet.
Hur mycket har den personen betalat? För att inte fuska?
Citera
2019-01-11, 20:03
Medlem
Citat:
Då tar vi det igen: Finns det någon här som är utgiven med namn, som inte fuskat?

Citat:
Du har lite svårt att förstå?

HAR VI HÄR ANKLAGAT NÅGON SOM INTE FUSKAT?

Men herregud gubben! Du ställer olika frågor hela tiden! Läs dina inlägg.
Frågan jag svarade på var: Finns det någon utgiven som inte har fuskat? Det var DU som ställde den frågan och jag svarade på den.

Citat:
Ursprungligen postat av Tullius
Q*isar St*nikz*i i Borås tänkte sig 1,65 i resultat men verkar inte ha fullföljt. Q*isar kan gott skämmas ändå.

Nu när jag tagit fram FAKTA så ändrar du frågan till om "Ni anklagat någon som inte fuskat?"
Det är två olika frågor!

Men för sakens skull ja, K*j anklagas om och om igen i tråden för fusk! Han skriver ju det själv! Allt finns i mitt inlägg. Så gör oss alla en tjänst, håll dig till samma fråga och läs hela mitt inlägg.

Han skriver ju:
Tvungen att stänga ner FB för att folk anklagar mig. Fusk är en jävligt seriös anklagelse för någon som går på högskola. Var snäll lägg ner häxjakt. I, alla fall på de som inte har någon mer direkt länk. Kan du typ ta bort mitt namn innan mina släktingar och klasskompisar börjar fråga om jag fuskat?
Senast redigerad av Karusellen22 2019-01-11 kl. 20:41.
Citera
2019-01-12, 03:56
Medlem
Citat:
Men herregud gubben! Du ställer olika frågor hela tiden! Läs dina inlägg.
Frågan jag svarade på var: Finns det någon utgiven som inte har fuskat? Det var DU som ställde den frågan och jag svarade på den.

Nu när jag tagit fram FAKTA så ändrar du frågan till om "Ni anklagat någon som inte fuskat?"
Det är två olika frågor!

Men för sakens skull ja, K*j anklagas om och om igen i tråden för fusk! Han skriver ju det själv! Allt finns i mitt inlägg. Så gör oss alla en tjänst, håll dig till samma fråga och läs hela mitt inlägg.

Han skriver ju:
Tvungen att stänga ner FB för att folk anklagar mig. Fusk är en jävligt seriös anklagelse för någon som går på högskola. Var snäll lägg ner häxjakt. I, alla fall på de som inte har någon mer direkt länk. Kan du typ ta bort mitt namn innan mina släktingar och klasskompisar börjar fråga om jag fuskat?

Jag har läst samtliga inlägg som du publicerat på denna tråd och tyvärr måste jag hålla med dig på exakt alla dina argument. En vän till mig som jag av självklara stjäl inte tänker ge ut namnet på blev anklagad på denna tråd av likartade anledningar. Trist
Citera
2019-01-12, 04:01
Medlem
aa det svider ju att säga det själv, men jag råkade hänga ut en felaktig person av misstag vars namn för all tid kommer att finnas med i denna tråd. Hennes FB blev som följd länkad här. Jag har anmält mitt egna inlägg men inga korrigeringar har vidtagits än iaf.

Man kanske kan starta en ny tråd med pålitlig info?
Citera
2019-01-12, 09:17
Medlem
Vad hände egentligen?
- Några högmarknadsför fusk: får alcapone straff yrkade på ca tre MSEK i undanhållen skatt
- 23 listan, alla rejält överbevisade: de med bar gärning? , de med använda prov till att komma in?
- 51 excel listan = gammal kundlista: de som fuskat o påbörjat?, de som försöker spama tråden?, de som förväxlats och av misstag kommit i blåsväder

Dags för uppföljning? Skall jag publicera listorna igen så går vi igenom och rensar igenom samt stryker bort oskyldiga? Hörde det var ett djäkla rabalder bland läkarna på KI!
Citera
2019-01-12, 10:43
Medlem
De flesta uppgifterna är väl korrekta, är det inte en bättre idé att ta upp de individer som blivit felaktigt uthängda så de ev. kan få någon slags upprättelse?
Citera
2019-01-12, 11:44
Medlem
Citat:
Läs mitt inlägg och ställ inte frågor på något jag redan besvarat.
Det är varken mitt jobb eller ansvar att tillhandahålla dig med något som finns tillgängligt i tråden. Hade du verkligen varit någorlunda kritisk till information som presenteras för dig hade du på eget bevåg kollat upp det. Känns mer som om du inte vill inse det faktum att det jag skriver stämmer och vill skjuta ifrån dig ansvar till att kolla upp det på någon annan för att fortsätta leva i en "jag visste inte"-värld.

Orkar inte citera varje inlägg där du påstår att folk som inte fuskat blivit uthängda. Har väldigt svårt att nyreggade personer som endast skrivit i denna tråden kommer med objektiv fakta men fortsätt spamma du.

OM du hade ens lite hjärna och ork hade du läst tråden och fattat att K*j var medhjälpare till nätverket då han blev kontaktad men "neka till det" (som han själv också påstått i tråden). Constant ger dig gång på gång samma fråga vilket du inte kan besvara.

Alla de namnen du nämner har någon koppling till nätverket:
-Jobbar för dem
-Köpt fusket
-Köp men misslyckats på ett eller annat sätt
-etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in