2018-08-14, 22:29
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hans flinande är irriterande, han framstår som smått psykopatisk och som om det är en rolig grej som hänt som man inte behöver ta så allvarligt på.

Det fetade: Jag vill absolut inte försvara det han gjorde mot JB, men syskon i allmänhet kan bråka jävligt mycket och göra "störda saker" mot varandra utan att det betyder att man är kapabel till att mörda den andra. Barn favoriseras alltid i någon mån av ena föräldern, omedvetet eller medvetet, vilket också skapar grund för konflikt mellan syskon och som brukar ebba ut ju äldre man blir. Vad jag vill ha sagt är att med det som senare hände blir Burkes alla handlingar satta under lupp, men det kan lika gärna vara så att han slog ihjäl henne över en spontan skitgrej. Barn i den åldern förstår inte hur farligt ett slag eller en knuff kan vara. Dock så tror jag att han har djupgående psykiska problem. Han verkar väldigt konstig.

Verkligen inte. Hela gärningen var ju hatfylld. Sexuellt övergrepp t.ex. Han la en filt omkring henne. Det tyder på nån form av "bry sej" också. Hatkärlek.
Citera
2018-08-14, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Verkligen inte. Hela gärningen var ju hatfylld. Sexuellt övergrepp t.ex. Han la en filt omkring henne. Det tyder på nån form av "bry sej" också. Hatkärlek.

Men ingen vet ju egentligen vad som hände efter att hon var död eller vem som gjorde vad. De försökte ju arrangera det så att det skulle se ut som en utomstående pedofil hade gjort det.
Senast redigerad av GenesisP 2018-08-14 kl. 22:35.
Citera
2018-08-14, 22:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals

Enligt vår "guru" GW, tyder dylikt att mördaren skämdes/kände offret. Dvs inte ett så kallat "spaningsmord". Någon i hennes närhet har alltså tagit kål på henne.
Citera
2018-08-19, 22:14
Medlem
Queen-Obscences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hans flinande är irriterande, han framstår som smått psykopatisk och som om det är en rolig grej som hänt som man inte behöver ta så allvarligt på.

Det fetade: Jag vill absolut inte försvara det han gjorde mot JB, men syskon i allmänhet kan bråka jävligt mycket och göra "störda saker" mot varandra utan att det betyder att man är kapabel till att mörda den andra. Barn favoriseras alltid i någon mån av ena föräldern, omedvetet eller medvetet, vilket också skapar grund för konflikt mellan syskon och som brukar ebba ut ju äldre man blir. Vad jag vill ha sagt är att med det som senare hände blir Burkes alla handlingar satta under lupp, men det kan lika gärna vara så att han slog ihjäl henne över en spontan skitgrej. Barn i den åldern förstår inte hur farligt ett slag eller en knuff kan vara. Dock så tror jag att han har djupgående psykiska problem. Han verkar väldigt konstig.

Visst kan är säkert nervös men har en syster blivit dödad och man flinar så är det allvarligt fel på honom. De videos som finns med honom när han pratar med psykolog visar han heller inte något sätt att han varit med om något traumatiskt.

Det med osämja mellan syskon och favorisering har jag stenkoll på min lillebror vad mina föräldrars golden child medan jag var det svarta fåret. Vi slogs en del när vi var mindre men inte fan inte mot huvudet och med hårda föremål eftersom att man inte vill skada den andra. Dock verkar Burke ha varit psyko som barn också.
Varför hade dessutom Jonbenét onedbruten ananas i magen när det var Burke som hade det som sin kvällsnack? (hans fingeravtryck fanns på glaset intill) Jag tror att det scenariot när han ska hämnas för att hon stått åt sig en bit ananas är sannolik och att hon fått en smäll i huvudet av Burke som kommer springande efter med ficklampan. Han har ju som sagt slagit till henne med en golfklubba förut så han verkar inte alls ha koll på konsekvenserna av sina handlingar. Han mår säkert dåligt för det han gjort och jag tror knappast att ha gjorde det avsiktligt.
Senast redigerad av Queen-Obscence 2018-08-19 kl. 22:16.
Citera
2018-08-28, 16:21
Medlem
Queen-Obscences avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wEmG0G
Någon som försökt tysta honom?
Citera
2018-08-28, 18:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wEmG0G
Någon som försökt tysta honom?
Utdrag därifrån:

Citat:
Steven Pitt, känd psykiatriker, sköts till döds i torsdags, rapporterar TMZ

Steven Pitt är ett välkänt namn i USA och har jobbat med flera stora mordutredningar. Han var bland annat involverad i polisutredningen kring mordet på den då sexåriga skönhetsdrottningen JonBenet Ramsay.
Under åren har han även synts i en rad dokumentärer och tv-program där han gett sin syn på fallet.
Citat:
Enligt TMZ var Pitts teori att lösningen till flickans död fanns i det JonBenet ätit kort innan sin död. Hon ska ha fått i sig ananas. Men flickans mamma Patsy Ramsey hävdar att hon aldrig gett sin dotter någon frukt. Mammans fingeravtryck hittades dock på en fruktskål, vilket fått Pitt att tro att någon försöker mörklägga det som egentligen hänt.

Har knappast något med mordet på JonBenét att göra.
Har väl istället blivit osams med någon psykiskt instabil klient. Skjutningen ska ju ha föregåtts
av ett högljutt bråk. Nån som varit missnöjd med något utlåtande eller inte fått utskrivet
just den medicin man ville ha. Nån bensoberoende vettvilling kanske.
Citera
2019-01-06, 21:29
Medlem
Grandiosos avatar
JonBenet Ramsey’s brother settles $750M defamation suit with CBS

Citat:
The lawsuit said that Burke Ramsey’s reputation was ruined after a television series suggested he killed his 6-year-old sister more than two decades ago.

A spokesperson for producers of the TV program said in a statement that “an amicable resolution of their differences” has been reached.
https://nypost.com/2019/01/05/jonbenet-ramseys-brother-settles-750m-defamation-suit-with-cbs/
Citera
2019-01-07, 14:16
Medlem
Citat:
Mitt i julfirandet skakades invånarna i Boulder av fruktansvärda nyheter.
Sexåriga JonBenet Ramsey anmäldes försvunnen – och kort därpå hittades hon mördad i föräldrahemmets källare.
Än i dag är fallet olöst.

Webblänk: (tyvärr endast för premium-betalande)
https://www.expressen.se/premium/nyheter/gatan-jonbenet-ramsey-vem-mordade-den-6-ariga-flickan-/
Citera
2019-01-11, 18:57
Medlem
https://www.news.com.au/lifestyle/real-life/news-life/jonbenet-suspect-confesses-to-killing-the-beauty-pageant-princess-22-years-after-murder/news-story/7bd39eea0c10bcda13d514332a79b580 vad tror vi? Tidigare misstänkt erkänner i brev
Citera
2019-01-12, 09:11
Medlem
b00b00s avatar
”Nu erkänner den dömda pedofilen Gary Oliva mordet på den lilla skönhetsdrottningen.
”Det var en olyckshändelse”, skriver han i ett brev.”

https://www.expressen.se/nyheter/pedofil-erkanner-mordet-pa-skonhetsdrottningen/
Citera
2019-01-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
https://www.news.com.au/lifestyle/real-life/news-life/jonbenet-suspect-confesses-to-killing-the-beauty-pageant-princess-22-years-after-murder/news-story/7bd39eea0c10bcda13d514332a79b580 vad tror vi? Tidigare misstänkt erkänner i brev

Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
”Nu erkänner den dömda pedofilen Gary Oliva mordet på den lilla skönhetsdrottningen.
”Det var en olyckshändelse”, skriver han i ett brev.”

https://www.expressen.se/nyheter/pedofil-erkanner-mordet-pa-skonhetsdrottningen/
Min magkänsla säger att det är han och att det inte bara handlar om någon knäppis i jakt på uppmärksamhet utan en knäppis som pippar och mördar barn.
Citera
2019-01-22, 10:54
Medlem
Fastnade för detta fallet och läst hela dagen. Tycker brevet är för långt för udda för att vara skrivet av någon inuti huset aktuella kvällen som inte tillhörde familjen. 3 sidor med kryptisk text pratar om utländska element. Det håller inte. Skriva denna text sen gå ner i källaren i den mest avlägsna delen lämna flickan och sen försvinna. Otroligt tragiskt fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in