Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-26, 16:15
Medlem
Undrar om det var hon som fick skadeståndet för taffsandet? Vilket ska ha varit det som KFm skulle driva in.
Citera
2018-03-26, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag minns att den här Bergkvist åberopade självförsvar vid rättegången. Han menade att han hade rätt att skydda sin egendom helt enkelt. Fullständig, komplett galning. Precis som någon skrev i trådens inledning så ledde det till väsentligt höjda säkerhetsarrangemang på kontoren, trots att det ju faktiskt skedde ute på fältet.

Om han inte tyckte att han hade gjort något fel, så är det ju fullkomligt logiskt resonerat. För övrigt är det väl typiskt svenskt att ömka as som kronofogdar för att någon för en gångs skull ger dem vad de förtjäna. En engelsk kvinna jag hade kontakt med för några år sedan tyckte att mord på kronofogdar var jävligt rätt i största allmänhet.
Citera
2018-03-26, 23:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Om han inte tyckte att han hade gjort något fel, så är det ju fullkomligt logiskt resonerat. För övrigt är det väl typiskt svenskt att ömka as som kronofogdar för att någon för en gångs skull ger dem vad de förtjäna. En engelsk kvinna jag hade kontakt med för några år sedan tyckte att mord på kronofogdar var jävligt rätt i största allmänhet.

En närmast episk bump, men nej: Jag är inte intresserad att föra en diskussion utifrån din verklighetsuppfattning. Däremot ska jag spara ett fin flaska vin till den dag en asocial rättshaverist får en kula i skallen av polisen i självförsvar när han försöker "försvara" något som inte är eller inte längre är hans egendom.
Citera
2018-03-28, 16:27
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Fullt förståeligt att skjuta några av dessa statens indrivare. Åtminstone om man är lite koko.
Citat:
En närmast episk bump, men nej: Jag är inte intresserad att föra en diskussion utifrån din verklighetsuppfattning. Däremot ska jag spara ett fin flaska vin till den dag en asocial rättshaverist får en kula i skallen av polisen i självförsvar när han försöker "försvara" något som inte är eller inte längre är hans egendom.
Så kommer en tuffing! Som skall skjuta de asociala i huvudet.. Alltid gulligt när maktens
rövslickare skall ta till brösttoner.

Episkt.
Citera
2018-10-13, 01:16
Medlem
Zyxel04s avatar
Har själv en koppling till Värnamo och ett väldigt intressant fall som man hör talas om emellanåt. Har dock väldigt lite koll på detaljer och vad som skett, tråkigt att det inte finns mer detaljer även om det finns lite smått och gott här på flashback.
Citera
2019-01-08, 07:28
Medlem
Jag minns detta. Fogden skulle ta gården för en skuld på ynka 10 000kr. Fogden var själv och skulle göra utmätningen och blir skjuten. Efter detta åker dom alltid två när dom ska delge någon.
Citera
2019-01-08, 08:38
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Jag minns detta. Fogden skulle ta gården för en skuld på ynka 10 000kr. Fogden var själv och skulle göra utmätningen och blir skjuten. Efter detta åker dom alltid två när dom ska delge någon.
De var två st vid denna händelse också. Båda blev ihjälskjutna. Däremot vill jag minnas att man efter detta diskuterade om huruvida kronofogden skulle ha som regel att ha polis med sig vid framtida utmätningar, eller om de t o m skulle ha rätt att själva vara beväpnade.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2019-01-08 kl. 08:40.
Citera
2019-01-08, 22:35
Medlem
Ygg3s avatar
Citat:

Bland det mest efterblivna inlägg jag läst här på Flashback . Två människor förtjänar att dö för att de gör sitt jobb?
Att det inte är kul att ha kronofogden efter sig kan jag tänka mig , men hur skulle samhället se ut om folk helt enkelt kunde skita i att betala sina räkningar / skulder ?

Jag hatar all reklam som tränger sig in i folks huvuden överallt , har jag rätt att skjuta ihjäl folk som jobbar inom den branschen?

Sen skiter nog alla i vad din engelska brud tycker .
Citera
2019-01-09, 22:52
Bannlyst
Citat:
Jag minns att den här Bergkvist åberopade självförsvar vid rättegången. Han menade att han hade rätt att skydda sin egendom helt enkelt. Fullständig, komplett galning. Precis som någon skrev i trådens inledning så ledde det till väsentligt höjda säkerhetsarrangemang på kontoren, trots att det ju faktiskt skedde ute på fältet.

Hans son Magnus var lika rubbad. Riktig psykopat med väldigt kort stubin.
Sista jag hörde om sonen var många år sedan men han jobbade som väktare i Stockholms tunnelbana och skröt ofta hur han bankade på personer.

Som sagt, lika störd i huvudet som sin farsa.
Citera
2019-01-11, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ygg3
Bland det mest efterblivna inlägg jag läst här på Flashback . Två människor förtjänar att dö för att de gör sitt jobb?
Att det inte är kul att ha kronofogden efter sig kan jag tänka mig , men hur skulle samhället se ut om folk helt enkelt kunde skita i att betala sina räkningar / skulder ?

Jag hatar all reklam som tränger sig in i folks huvuden överallt , har jag rätt att skjuta ihjäl folk som jobbar inom den branschen?

Sen skiter nog alla i vad din engelska brud tycker .

Tja, i min värld har man ett val. Man kan välja att inte bli snut, lapplisa, plit, kronofogde, åklagare, domare eller andra som lever på att jävlas med folk. Reklammakare är dock inte ute efter att ödelägga ditt liv.
Citera
2019-01-12, 10:57
Medlem
Citat:
Tja, i min värld har man ett val. Man kan välja att inte bli snut, lapplisa, plit, kronofogde, åklagare, domare eller andra som lever på att jävlas med folk. Reklammakare är dock inte ute efter att ödelägga ditt liv.
Kan man inte välja att betala för sig i din värld då?
Jag har lämnat ett par uppdrag till kf för indrivning och är ganska tacksam för att de finns. Alla alternativ till indrivning som jag kan komma på är betydligt sämre av flera olika anledningar.

Kuriosa, för några få år sedan fanns det fortfarande hagelhål i dörrfodret på huset. Kanske ännu idag.
Citera
2019-01-23, 16:54
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Jag känner en person som har suttit inne ihop med tandläkaren, och absolut alla var rädda för honom.
Säker på det? Känner en kille som satt på rättspsyk i Vadstena med honom. Han ansåg att Yng*e var den enda vettiga snubben som satt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in