2019-01-25, 19:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Tja, i min värld har man ett val. Man kan välja att inte bli snut, lapplisa, plit, kronofogde, åklagare, domare eller andra som lever på att jävlas med folk. Reklammakare är dock inte ute efter att ödelägga ditt liv.
Så i din värld är det den starkaste som får rätt?

Inte att vi har ett allmänt rättsystem med lagar och regler som gäller alla oavsett hur stor eller liten du är?
Citera
2019-01-31, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Så i din värld är det den starkaste som får rätt?

Inte att vi har ett allmänt rättsystem med lagar och regler som gäller alla oavsett hur stor eller liten du är?

Det är den starkaste som har "rätt" i det system som råder nu. Skjuter man ihjäl en kronofogde så åker man ju antingen in eller blir skjuten själv. Åtminstone i Sverige är det i princip omöjligt att komma undan med att döda en tjänsteman.
Citera
2019-01-31, 16:40
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är den starkaste som har "rätt" i det system som råder nu. Skjuter man ihjäl en kronofogde så åker man ju antingen in eller blir skjuten själv. Åtminstone i Sverige är det i princip omöjligt att komma undan med att döda en tjänsteman.

Tack och lov för det.

Det visar att åtminstone något fortfarande fungerar i detta land.
Citera
2019-02-07, 10:21
Medlem
En son till honom satt i fängelse i Peru för att ha försökt smuggla narkotika. Sedan dömdes han för sexualbrott mot ett barn till sin dåvarande sambo här i Sverige
Citera
2020-04-28, 10:35
Medlem
Jag måste säga att det är anmärkningsvärt att det här tämligen spektakulära fallet inte har fått större uppmärksamhet på senare år, förutom några enstaka artiklar i lokaltidningar och en relativt kort tråd här på Flashback. Det känns som att det borde finnas stoff för att typ P3 Dokumentär skulle ta upp det eller kanske för ett avsnitt i I huvudet på en mördare. I vilket fall som helst upptäckte jag att gärningsmannen dog den 18:e april enligt Ratsit. Med tanke på åldern och att han bodde i Sörmland, kan man kanske hoppas på att det var coronan som gjorde en bra insats.
Citera
2020-04-28, 12:09
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Ett fotografi på GM Yngve Bergkvist: https://i.imgur.com/GuSxDWE.jpg
Citera
2020-04-28, 14:47
Medlem
UT64s avatar
Sammanträffande att han dog 2020-04-18, alltså härom veckan!

Från Ratsit;

Karl Yngve Mauritz registrerades som avliden 2020-04-18.
Publiceringen kommer att upphöra efter 3 månader.
19420502-XXXX
Citera
2020-04-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
En son till honom satt i fängelse i Peru för att ha försökt smuggla narkotika. Sedan dömdes han för sexualbrott mot ett barn till sin dåvarande sambo här i Sverige

Sonen eller tandläkaren?
Citera
2020-04-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Sonen eller tandläkaren?
Sonen.

Hans mamma och syster framträdde i GT och ville få ut han.
Han då hade en lägenhet i Biskopsgården
Citera
2020-04-28, 20:45
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Var sonen helsvensk eller var han delvis av ett annat ursprung? Tänker på en person nämligen.
Citera
2020-04-29, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Var sonen helsvensk eller var han delvis av ett annat ursprung? Tänker på en person nämligen.
Helsvensk. Och han sålde droger i Göteborg innan han åkte fast i Peru.

Sedan angående sexualbrottet så var det väl oklart som jag minns det att bekanta till han sa, ord mot ord typ. Så det kan ha varit så att sambon ville sätta fast han tror jag
Citera
2020-04-29, 19:29
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Helsvensk. Och han sålde droger i Göteborg innan han åkte fast i Peru.

Sedan angående sexualbrottet så var det väl oklart som jag minns det att bekanta till han sa, ord mot ord typ. Så det kan ha varit så att sambon ville sätta fast han tror jag

När inträffade dessa händelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in