2019-01-11, 11:05
Medlem
everythingiss avatar
Oavsett om Bosse är skyldig eller oskyldig enligt domstol, eller irl, så kommer han inte att lida särskilt mycket när han kommer hem. Jag tror inte att Bosse har den självinsikt.

Alla intervjuer jag sett med honom de senaste dagarna har fått mig att starkt misstänka att han har dålig kontakt med sina känslor, typ högfunktionell autism.

Kolla hans mimik och ögon i ett par intervjuer så kan ni bilda er en egen uppfattning. I Bosses huvud så är det nog alla andra som gjort konstiga saker, och han är den som gjort rätt.

Nej jag är inte läkare inom psykiatrin, men jag har haft mycket att göra med människor som har olika diagnoser, typ narcissism, perfect narcissism, psykopati, asperger, bipoläritet och schizofreni.

Jag förstår att jag kommer att få mothugg här men titta på några intervjuer innan ni uttalar er så får ni bilda er en egen uppfattning. Att titta in i Bosses ögon ger samma känsla som att titta in i en grizzlybjörns ögon.... Det saknas något, typ kall blick. Samma sak som att titta på Anders Eklund eller Christer Petterssons ögon.
Citera
2019-01-11, 11:16
Medlem
riskybizzys avatar
Såg att Bosse sagt att det finns svarta, latinos och vita där han sitter. Är nog smart av Bosse att liera sig med Aryan Brotherhood eller liknande gäng så han inte far illa.
Senast redigerad av riskybizzy 2019-01-11 kl. 11:21.
Citera
2019-01-11, 11:23
Medlem
Jag kan tänka mig ett alternativt scenario här:

Bosse begav sig till utegymmet i parken för att träna. I utegymmet finns även en ung pojke som ägnar sig åt träning. De börjar småprata om träning och sånt, och Bosse med sin mångåriga erfarenhet av träning ser att pojken gör vissa övningar helt fel och erbjuder sig att hjälpa till. Bosse ställer sig nära pojken och visar hur rörelsen bäst genomförs genom att lyfta pojkens ben upp och ner. Pojken uppfattar då detta som ett sexuellt närmande och springer därifrån.

Kanske låter som en rövarhistoria, men det är ju inte helt omöjligt. Eller?

Bosse, som vill alla väl, kanske bara ville hjälpa killen men har inte fattat att i dagens läge så tilltalar man inte ens främmande minderåriga. Ännu mindre vidrör dem.

Eller kanske inte...
Citera
2019-01-11, 11:24
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Såg att Bosse sagt att det finns svarta, latinos och vita. Är nog smart av Bosse att liera sig med Aryan Brotherhood eller liknande gäng så han inte far illa.
Vad man kunde urskilja i tidningen så verkar det som att han sitter med sexualbrottslingar, vilket jag antar är sant, det är väl så man gör i Sverige också? Det brukar ju inte fungera så bra med pervon och vanliga "hederliga" fångar blandat då sexualbrottslingar, särskilt peddon, brukar bli illa åtgångna i kurran.
Citera
2019-01-11, 11:27
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Såg att Bosse sagt att det finns svarta, latinos och vita där han sitter. Är nog smart av Bosse att liera sig med Aryan Brotherhood eller liknande gäng så han inte far illa.

Du har nog sett för mycket på Blood in, Blood out eller något. Gubben är ju mellan 80 och döden. Han kommer nog lämnas ifred. Han har varken pengar, kontakter och utgör inte något som helst hot mot någon.
Citera
2019-01-11, 11:30
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Du har nog sett för mycket på Blood in, Blood out eller något. Gubben är ju mellan 80 och döden. Han kommer nog lämnas ifred. Han har varken pengar, kontakter och utgör inte något som helst hot mot någon.
Pengar har han säkert. Men sitter han verkligen häktad? Han har ju fotboja enligt AB.
Citera
2019-01-11, 11:33
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:

Nja, Bosse säger ju själv att det är precis som på film. Varför skulle svarta och vita helt plötsligt umgås friktionsfritt just i det fängelse som Bosse sitter i? Nej, han gör bäst i att hålla sig till den vita gruppen. Bosse har nog inga större problem med detta med tanke på hans uttalande om "svartingar". Ev. behövs en "shank" för att kunna värja sig också...
Citera
2019-01-11, 11:34
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Pengar har han säkert. Men sitter han verkligen häktad? Han har ju fotboja enligt AB.

Inte enligt Expressen som pratat med honom i häktet.

https://www.expressen.se/nyheter/tv-stjarnan-inifran-haktet-det-ar-fruktansvart/

Citat:
CORAL SPRINGS. Den svenske tv-profilen sitter häktad i Florida, misstänkt för att ha antastat en 13-åring – något han nekar till.

Han säger att han inte får prata om detaljer i utredningen, men inifrån häktet berättar han nu för Expressen om det som hände efteråt: gripandet och tillvaron i betongbunkern där han sitter.

– Jag fick inte med mig något av mina saker. Jag är fullständigt utan allting. Det är ruskigt att inte ens kunna borsta tänderna, säger han.
Citera
2019-01-11, 11:35
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Jag kan tänka mig ett alternativt scenario här:

Bosse begav sig till utegymmet i parken för att träna. I utegymmet finns även en ung pojke som ägnar sig åt träning. De börjar småprata om träning och sånt, och Bosse med sin mångåriga erfarenhet av träning ser att pojken gör vissa övningar helt fel och erbjuder sig att hjälpa till. Bosse ställer sig nära pojken och visar hur rörelsen bäst genomförs genom att lyfta pojkens ben upp och ner. Pojken uppfattar då detta som ett sexuellt närmande och springer därifrån.

Kanske låter som en rövarhistoria, men det är ju inte helt omöjligt. Eller?

Bosse, som vill alla väl, kanske bara ville hjälpa killen men har inte fattat att i dagens läge så tilltalar man inte ens främmande minderåriga. Ännu mindre vidrör dem.

Eller kanske inte...
Jag tror att det är så det kommer att framställas i rätten. Det KAN ju dessutom vara Sant, även om det troligen inte är det. Jag antar att Bosse såg till att det inte fanns några vittnen till händelsen, vilket gör att ord står mot ord.

Man får hoppas att det fanns kameraövervakning i parken, men jag antar att det finns starkt motstånd mot integritetskränkande åtgärder i USA också, det lär ju finnas södermalmshippies over there med. Det är ju såååå kränkande med storebror som skyddar dig via övervakning.
Citera
2019-01-11, 11:36
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Händelsen blir inte mindre skrämmande för hans offer oavsett hans mentala hälsa.

Jag avser inte att vara ursäktande kring de brott han eventuellt gjort sig skyldig till men inte fan hade det som beskrivits i tråden lämnat några dom helst ärr på mig om jag blev utsatt för det i tonåren.

Det hade bara varit en sån där sak som man berättat för polarna som hade svarat "euuh fy fan vilket äckel, du skulle ha nitat honom." Vore en helt annan sak om det förekommit våld eller hot.

I vilket fall så är det ju klart olämpligt och jag klandrar inte rättsväsendet för att de tar det på allvar. Det skickar fina signaler, till skillnad från hur det fungerar i Sverige. Men jag tycker inte vi ska relativisera detta att vara någon form av pedofilivåldtäkt, då sådana ju också sker, och det är bra att reservera de värsta superlativen till det.
Citera
2019-01-11, 11:37
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Inte enligt Expressen som pratat med honom i häktet.

https://www.expressen.se/nyheter/tv-stjarnan-inifran-haktet-det-ar-fruktansvart/
Då var det löst.
Märkligt av AB att påstå något helt utan substans.
Citera
2019-01-11, 11:39
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
De har ändrat den artikeln, nu står det att han kan få fotboja om han släpps alt löses ut. Jag satt på samma information som dig, men nu var det ändrat enl tråden, vilket är riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in