2019-01-11, 09:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSurvivor
Hans "motell" är redan godkänt som vistelseplats under tiden med fotboja, så den delen är redan avklarad. Sen är det ett Studio 6 Extended Stay, så det kanske är tveksamt att ens kalla det för motell. Ser rätt ok ut på bilderna, men det blir förstås inte så roligt i längden att stanna där 160 av veckans 168 timmar. Kan bli rätt lååångtråkigt. Men jag hade nog valt det alla dagar i veckan, om det inte kostade skjortan, Är väl en av de få på Flashback som har erfarenhet av att "bo" på bägge faciliteterna.

I Expressen beskriver Hansson ingående hur det är på Paul Rein detention facility. Han fick t ex inte med sig tandborste och rakgrejor från hotellet.

https://www.expressen.se/nyheter/tv-stjarnan-inifran-haktet-det-ar-fruktansvart/
Citera
2019-01-11, 09:09
Medlem
Svammels avatar
Detta är en jobbig historia,
Det är plågsamt att skåda hur en, i det närmaste, en institution i svensk sport journalistik, totalt förlorar omdömet och publikt sänker sig själv. Det blir det här han kommer bli ihågkommen för, inte de 40 åren i tv rutan han leverarat sport och sportkrönikor.

Troligen ingen längre fängelsestraff då brottet inte verkar vara av grov karaktär. Det verkliga straffet kommer vid hemkomsten till Sverige. Han kommer tillbringa resterande dagar ensam i en lägenhet.. Tragisk slut på en fin karriär
Citera
2019-01-11, 09:17
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Bosses försvarare säger i denna video att Bosses pension är ”minst 3.000 USD i månaden” (26.600 SEK). Ganska hyfsad pension om det stämmer.

https://www.msn.com/en-us/foodanddrink/quickandeasy/man-groped-teen-at-coral-springs-park-police-say/vp-BBRZAut

Hmm okej, ja det är ju bra, minns inte om han haft några andra uppdrag än SVT. Men som jag redan nämnt en gång är att Arne Hegerfors sa att SVT gav ju inga större pengar, han tjänade sina pengar på underhållningsprogram och när canal + viftade med plånboken.
Citera
2019-01-11, 09:23
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Mycket tjat om att Bosse är dement. Känner många 85-åringar som inte är dementa. Ta bara Dagny Karlsson. Den tjejen har huvudet på skaft. Hon har i allafall en dator. Skulle vara bra om vi hade flera 85-åringar på tråden så vi slapp läsa om L Svahn och Bosse på var tionde sida. Eller om Bosse har en dator eller inte. 85-åringarna skulle i alla fall orka läsa tråden och komma ihåg vad de läst.
Det kan ju finnas orsaker att Bosse inte ville visa Filip &Fredrik sin dator. Den kanske inte innehöll frimärkessamligen enbart. Samma sak med mobilen. Vill man inte vara spårbar ska man nog lämna mobilen hemma. Eller inte äga någon alls. Nu tror jag emellertid att, eftersom nämnda duo besökte Bosse en tid sedan, han även kan ha blivit med mobil.
Jag vill gärna hävda, tvärt emot många andra här, att om man har jobbat på sporten i tiotals år så har man haft många resdagar med traktamente och en del övertid. Man kan nog spara en slant. Speciell om man inte lever alltför sportjournalistiskt utsvävande liv.

Bo Hansson är 85 år gammal och det kommer man aldrig ifrån. Många 85-åringar är pigga och friska, men väldigt många ligger på sitt yttersta vid den åldern. Om man ska få demens är 85 år en helt rimlig ålder. Många börjar tappa konceptet i 75-årsåldern.

Han kanske själv upplever att han inte har gjort fel, medan alla andra upplever motsatsen. Men det kan också vara en medveten och självisk handling som han har gjort.

Händelsen blir inte mindre skrämmande för hans offer oavsett hans mentala hälsa.
Citera
2019-01-11, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
OT: Nej, alla namn hamnar inte i hotelliggare per automatik. Det är mer undantag än regel.
OT: Jag kanske är en dålig referens men på de hotell jag bott på har namnet alltid framgått på räkningen. Dessutom en förutsättning för att få ut pengarna på reseräkningen.
Citera
2019-01-11, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
https://www.aftonbladet.se/tv/a/275850

Den amerikanska polisinspektören beskriver händelsen som skrämmande för samhället. Man slås av vilken idyll amerikanarna verkar leva i. I Sverige hade det blivit en liten notis på sidan 8 i lokaltidningen -äldre man ofredade ungdomar.

Eller möjligen - ungdomar trakasserade äldre man som bara ville väl. Jag såg det inslaget och tänkte till skillnad från Sverige ligger fokus verkligen på att skydda samhället från kriminella. De blir behandlade därefter.

Nu får man invänta arraingment, Bosse nekar till brottet. Han påstår ju själv att han först trodde att polisen misstänkte honom för att vara med i någon trafikincident. Jag gissar att det slutar med plea deal. Om offret / offren går med på det. Men då måste Bosse erkänna i någon form annars blir det ingen uppgörelse.

Han valde helt fel land om det visar sig att han är skyldig till anklagelserna. Men just nu verkar han mer bry sig om tandborsten och rakapparaten. Kan iofs vara en chockfas.
Citera
2019-01-11, 09:50
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoyDoyy
Frågan är om han ens klarar en månad i ett fängelse i staterna. Pojktafsare brukar inte uppskatts
Ja och sedan skulle ju någon kunna råka läcka hans förklenande uttryck om mörkhyade.
Citera
2019-01-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Vad är osant?

Att han är dement exmepelvis. Och att folk skriver att han dator och mobil fast han inte har det.
Citera
2019-01-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Kan ju vara möjligt men pojken har väl inte bett om hjälp med sit-upsen överhuvudtaget om jag fattat rätt.
Förstår inte hur en äldre man från Sverige på besök i USA går fram till en främmande grabb som gymmar och tar tag om hans fötter när han gör sit-ups. Obegripligt.

Ytterst olämpligt beteende att söka upp minderåriga minst två dagar på rad enligt anklagelserna. Själv säger han att han varit i olika parker varje dag under flera veckors tid. Kamera och vittnesuppgifter kanske kommer att visa att det finns fler incidenter. Men man måste ha bra otur om man som helt oskyldig turist blir anklagad ena dagen för att taffsat på en pojke och andra dagen försökt få av tröjan på en annan ung pojke. ( om jag förstått anklagelserna rätt )
Citera
2019-01-11, 09:58
Medlem
Enligt Expressens artikel så kan det dröja flera år tills en eventuell rättegång. Kommer Bosse vara inlåst i häktet tills dess, eller blir det husarrest med fotboja på hotellet? Det senare lär ju generera en ganska saftig hotellräkning om det dröjer flera år.
Citera
2019-01-11, 10:08
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Enligt Expressens artikel så kan det dröja flera år tills en eventuell rättegång. Kommer Bosse vara inlåst i häktet tills dess, eller blir det husarrest med fotboja på hotellet? Det senare lär ju generera en ganska saftig hotellräkning om det dröjer flera år.
Nej inte ens lagarna i Florida är så sjuka, samtidigt nekar han och det är ord mot ord.
Citera
2019-01-11, 10:11
Medlem
styrlunds avatar
Fan vad viktigt det tycks vara vad BH skrev i hotellliggaren.
Ägaren har ingen jävla skyldighet att lämna ut info till en blekfet idiotjournalist från Sverige som klampar in brölar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in