2016-10-05, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Meh... gubben Hansson är urgammal. En 82-åring kan hosta, rossla och vara halvdöd av massor av anledningar. Aids är troligen en ytterst ovanlig förklaring när det gäller plus 80-gubbar med vacklande hälsa.
Fast Bosse har varit sjuk i 25 år. Han var inte 82 år gammal 1991.
Citera
2016-10-05, 22:20
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

...

Den enda fulgubben jag kan komma just nu på som har bögrykte är Loket.
Loket är bög.

Citat:
I trygghetsnarkomanernas högborg Sverige anses det vara fulare att vara ointresserad av umgänge än att vara asexuell eller ha en minoritetsläggning. Att vara ointresserad av vissa sociala ritualer kan provocera människor något otroligt - jag vet.

Det är väldigt sant.
Citera
2016-10-05, 22:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard

Bakterier eller virus smittar väl främst från människa till människa och där människor bor och umgås så brukar miljön manipuleras (med behagligt tempererade byggnader och annat) och där trivs även bakterier. Speciellt när människor trängs och hygienen är eftersatt (därav alla magåkommor på förskolor och äldreboenden på vintern).

Det är väl inte omöjligt att Bosse dragit på sig någon form av sjukdom som kan ha blivit kronisk och gett honom nedsatt lungfunktion och slemhosta. Fast halsont och hosta som aldrig ger med sig är väl första märkbara steget i när man fått "Gåvan"?

Har Bosse berättat mer detaljerat om denna exotiska sjukdom - kanske namnet på åkomman?
Citera
2016-10-05, 22:43
Avslutad
Citat:
Fast halsont och hosta som aldrig ger med sig är väl första märkbara steget i när man fått "Gåvan"?
Ja, det är så jag tänker också...

Citat:
Har Bosse berättat mer detaljerat om denna exotiska sjukdom - kanske namnet på åkomman?
Nej, versionen jag citerade ovan är samma version som jag läst på flera olika ställen, med få avvikelser. I helhet så åkte Bosse på arbete i Aschangelsk och frös något våldsamt där. Samtidigt drog han på sig en bakterie av någon okänd och exotisk form som aldrig vill läka, oavsett penicillin. När han kom hem insjuknade han efter ett litet tag i en gräslig sjukdom (primärinfektion?) men det redde upp sig med sjukvård (bromsmedicin?).

Som sagt, jag påstår ingenting men jag kan inte hjälpa att jag funderar...
Citera
2016-10-05, 23:47
Medlem
Floragatans avatar
Bosse Hanssons bristfälliga hygien tyder väl på att han inte har varit sexuellt aktiv. Vad jag har hört så är hans kroppsodör av sådan dignitet att en eventuell älskare/älskarinna inte skulle acceptera den. Bosse Hansson känns som en urtypisk ungkarl av den gamla skolan.
Citera
2016-10-06, 00:08
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Har Bosse varit sjuk i AIDS i 25 år -- och alltjämt är vid liv -- måste det betraktas som en medicinsk sensation. Det tidigare kända rekordet lyder nämligen på 21,4 år. De flesta dör emellertid på under åtta år.
Citera
2016-10-06, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har Bosse varit sjuk i AIDS i 25 år -- och alltjämt är vid liv -- måste det betraktas som en medicinsk sensation. Det tidigare kända rekordet lyder nämligen på 21,4 år. De flesta dör emellertid på under åtta år.
Nu vill jag gärna veta var du har fått dina källor ifrån, ty de stämma icke överens med mína. Ta bara Magic Johnson som gick ut med sin hiv-smitta i november 1991. Det är 25 år ganska precist. Han är inte ensam.

Du pratar alltså skit.
Citera
2016-10-06, 06:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Nu vill jag gärna veta var du har fått dina källor ifrån, ty de stämma icke överens med mína. Ta bara Magic Johnson som gick ut med sin hiv-smitta i november 1991. Det är 25 år ganska precist. Han är inte ensam.

Du pratar alltså skit.

Du är alltså extremt obildad som inte kan skilja på att vara AIDS-sjuk och att bära på HIV-virus?

Många HIV-bärare utvecklar aldrig sjukdomen AIDS. Att bära på HIV-viruset ger i de flesta fall ingen symtom. Det är alltså inte HIV-viruset som gör att herr Hansson hostat i 25 år. Och har han mot förmodan varit AIDS-sjuk i 25 år är han som sagt världsrekordhållare.
Citera
2016-10-06, 10:59
Medlem
sk33s avatar
Det vanligaste när det gäller dödliga lungproblem är väl ändå KOL. Det kan man ha ett bra tag innan man blir riktigt dålig. Får man då en lunginflammation på det, inte ovanligt speciellt när man kommit upp i åren, kan det vara godnatt för gott.

För övrigt är Bosse Hansson en fantastisk sportkommentator, jösses vad dagens kommentatorer ligger efter gårdagens. Ja, det är en annan värld, men hu så flåshurtigt och flamsigt det ska vara nu.
Citera
2016-10-06, 10:59
Medlem
Sqeptisks avatar
Spelade fotboll med/mot BH för lääänge sedan. Inga homovibbar där inte! Snarare ett maniskt sportintresse i allmänhet och fotbollsintresse i synnerhet.

BH är en av de få lyckliga som fått förmånen att vara "gift" med sitt intresse, haft det som hobby samt även fått sin lön ifrån det. Och dessutom gjort det mycket bra!

Dags att byta rubrik på tråden?
Senast redigerad av Sqeptisk 2016-10-06 kl. 11:45.
Citera
2016-10-06, 11:04
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Det vanligaste när det gäller dödliga lungproblem är väl ändå KOL. Det kan man ha ett bra tag innan man blir riktigt dålig. Får man då en lunginflammation på det, inte ovanligt speciellt när man kommit upp i åren, kan det vara godnatt för gott.

För övrigt är Bosse Hansson en fantastisk sportkommentator, jösses vad dagens kommentatorer ligger efter gårdagens. Ja, det är en annan värld, men hu så flåshurtigt och flamsigt det ska vara nu.

KOL får man väl framför allt av rökning? Framgår det att Hansson har rökt?

Håller med om att han var en fantastisk kommentator. I fotboll är han oöverträffad.
Citera
2016-10-06, 11:41
Medlem
fredrikdenstores avatar
Jag tycker att hans skridskoreferat var i en klass för sig. Man riktigt rös när man hörde honom. Vilken inlevelse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in