2019-01-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Han har nog skött sin ekonomi. Men jag tror faktiskt inte att anställda på SVT:s sportredaktion under hans aktiva tid hade särskilt feta löner. 900K är en ansenlig summa som få svenskar bara sådär kan slänga fram.

Med tanke på det MKT anspråkslösa livet utanför jobbet med frimärken och idrotts-tabeller som närmaste sysslor så bör lönerna samlats på hög. Tänk vad vanligt folk spenderar på en familj och barn i ett par decennium; Det rör sig om många miljoner. Det där var den här reportern aldrig med om. Och var allt annat än känd att röra sig i dyrbara offentligt sociala sammanhang.
Citera
2019-01-10, 23:52
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Med tanke på det MKT anspråkslösa livet utanför jobbet med frimärken och idrotts-tabeller som närmaste sysslor så bör lönerna samlats på hög. Tänk vad vanligt folk spenderar på en familj och barn i ett par decennium; Det rör sig om många miljoner. Det där var den här reportern aldrig med om. Och var allt annat än känd att röra sig i dyrbara offentligt sociala sammanhang.
På grund av sina problem med lungorna reste han varje vinter till varmare klimat som typ Florida. Det kostar pengar.
Citera
2019-01-10, 23:53
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tydligen inte ofarlig för unga pojkar då han besöker parker för att få kontakt och tafsa. Jag anser inte att han är ofarlig. Men jag beklagar djupt att barnen och ungdomarna skall behöva utsättas för en sjuk pedofil. Parker och lekplatser skall vara säkra områden för alla barn och ungdomar.
Men parker och lekplatser måste vara ett lyckorus för pedofiler.

Det är väldigt intressant att BH verkar vara en person som INGEN känner trots man kallar honom folkkär

Folkkära är just personer som man inte känner, men som ändå är kända, eller populära. Lite som idoler är.

Bosse Larsson (alltså inte Hansson) är väl en typisk folkkär person. På 70- och 80-talet ledde han programmet Nygammalt med bröderna Lindqvist. Sedan tog han väl över Allsång på Skansen, har jag för mig.
Senast redigerad av Pajosv 2019-01-11 kl. 00:00.
Citera
2019-01-10, 23:55
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
https://tablethybrid.www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP2Lv0/tv-profilen-slipper-troligen-fangelse

Misdemeanor battery är det mest sannolika alltså, vilket skulle innebära vilkorlig dom, skadestånd och säkerligen inreseförbud till USA en längre tid. Känns rimligt.
Citera
2019-01-10, 23:57
Medlem
OweGbgs avatar
Han har tydligen haft kvinnor i sitt liv om man få tro en artikel från Expressen för 5 år sen.

- Jag gick in för karriären väldigt mycket, säger Bo Hansson. Mitt privatliv blev lidande.
Du lever ensam. Har du aldrig längtat efter att få egna barn?
- Nej, faktiskt inte. Så fort någon tjej började prata om barn fick jag panik. Jag kunde inte se mig själv stå och vagga ett gråtande barn i min famn Det var som en värsta mardröm.
Citera
2019-01-11, 00:00
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Folkkära är just personer som man inte känner, men som ändå är kända, eller populära. Lite som idoler är.

kan ju utan tvivel stämma.
Det som dock är märkligt är i den sociala mediakultur vi lever i nu att ingen uppmärksammat detta förut
Citera
2019-01-11, 00:05
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
kan ju utan tvivel stämma.
Det som dock är märkligt är i den sociala mediakultur vi lever i nu att ingen uppmärksammat detta förut

Uppmärksammat hans läggning? Bosse Hansson var ju inte en person som ”rörde sig ute i svängen.” Han satt antagligen hemma i ensamhet med sin samlig av sportfrimärken.
Citera
2019-01-11, 00:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Uppmärksammat hans läggning? Bosse Hansson var ju inte en person som ”rörde sig ute i svängen.” Han satt antagligen hemma i ensamhet med sin samlig av sportfrimärken.
Har lite svårt att tro att hans främsta intresse var frimärken. Men gissar att bara för han döms till detta i USA så ger det inte per automatik svensk polis möjlighet till husrannsakan i Sverige?
Citera
2019-01-11, 00:10
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSurvivor
Hans "motell" är redan godkänt som vistelseplats under tiden med fotboja, så den delen är redan avklarad. Sen är det ett Studio 6 Extended Stay, så det kanske är tveksamt att ens kalla det för motell. Ser rätt ok ut på bilderna, men det blir förstås inte så roligt i längden att stanna där 160 av veckans 168 timmar. Kan bli rätt lååångtråkigt. Men jag hade nog valt det alla dagar i veckan, om det inte kostade skjortan, Är väl en av de få på Flashback som har erfarenhet av att "bo" på bägge faciliteterna.

Får han bo på motell utan borgen?
Varför annars alla inlägg om borgen...?
Citera
2019-01-11, 00:22
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Har lite svårt att tro att hans främsta intresse var frimärken. Men gissar att bara för han döms till detta i USA så ger det inte per automatik svensk polis möjlighet till husrannsakan i Sverige?
Frimärkssamlandet skedde väl bara i Sverige.
Dessutom knappast straffbart ens i USA....
Citera
2019-01-11, 00:23
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Jag tror dock inte att unga pojkar helt och hållet fyllde hans hjärna. Han hade ju bevisligen sin hobby med sportfrimärken. Att bli avslöjad som pedofil torde vara bland det värsta att bli avslöjad för. Vad han har i sin dator kan vi inte veta...

Men eftersom han knappt hade några vänner så tror jag risken för en eventuell upptäckt var rätt liten. Och jag tror knappast att han tafsat på någon yngre praktikantpojke på SVT:s redaktion. Bosse är nog klokare än så, om det ens har hänt.
Senast redigerad av Pajosv 2019-01-11 kl. 00:28.
Citera
2019-01-11, 00:25
Medlem
ocaws avatar
Tycker mycket synd om att en sån folkkär person BH. Som måste ha levt hela sitt liv för idrotten. Blir helt ensam och alena på senare år efter pension,ingen familj, knappt några vänner kvar i livet. Ok sen råka ut för detta när han försöker hjälpa några grabbar ,när han drar till Florida .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in