2019-01-10, 23:24
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Du har skrivit ner det jag också har tänkt. Dementa skulle lika gärna kunna bli pyromaner, inbrottstjuvar eller få pippi på andra saker. Att dementa helt plötsligt visar känslor och gärna gör sexuella handlingar kan kanske bero på att man har hållit all inom sig i många år. Sexualiteten ju en stor del av oss. Kanske den starkaste driften vi har och styrs inte bara av känslor.
Bo, OM han har utfört dessa handlingar, är ju uppenbarligen sjuk. Vad som stör mig är att det hela är så "amatörmässigt" (ursäkta uttrycket) gjort. Han hade ju förföljt killen. Även agerat i en miljö där många skulle kunna se detta. Pedofiler brukar tyvärr, vara duktiga på att skapa förtroende och kunna manipulera folk. Jobba sig sakta in med metoder som skapar förtroende för pedofilen.
Antingen har han levt i parrelation tills nyligen och börjat med denna avart senare i livet eller så har han med sitt hemliga och möjligen försiktiga leverne kunnat hålla allt hemligt.
Ingenting förvånar längre så vidriga saker dyker det upp hela tiden. Inte ens att många åker dit förtröstar. Helst skulle man vilja slippa läsa mera.

Jag tror dock på det fetstilta.

I och med att Bosse är en legendarisk TV-personlighet som nästan alla svenskar över 30-40 år känner till (åtminstone som de som tittat på sport) så tror jag knappt att han vågar gå utanför dörren den första tiden om och när han eventuellt överförs till Sverige.

Jag tror inte att någon pöbel står och väntar på honom utanför hemmet, men han lär få blickar från allmogen när han handlar i närbutiken.
Senast redigerad av Pajosv 2019-01-10 kl. 23:31.
Citera
2019-01-10, 23:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
BH var anställd av SVT alla år medan IO var frilansare med eget bolag med betydligt högre inkomst.
Han var ute på olika jippon samtidigt som han var pl på SVT.

Jovisst. Samtidigt var Oldsberg mer "folklig" än Bosse. Bosse var väl lite mer lik en slags "finansminister"/ekonom som med "torra siffror" räknandes ut olika idrottsresultat. (Sådant kan verka vara tråkigt i TV-rutan).

Just det sista, att Bosse var en slags "ekonom" i sportresultat, får mig att tro att han skött sin ekonomi på samma exemplariska sätt: Kalkylerar kallt på siffror och resultat..

Så det låter knepigt för mig att Bosse inte kan fixa fram borgen.
(Borgenspengarna "försvinner ju inte", såvida inte Bosse försvinner..)
Citera
2019-01-10, 23:27
Medlem
ocaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Du har skrivit ner det jag också har tänkt. Dementa skulle lika gärna kunna bli pyromaner, inbrottstjuvar eller få pippi på andra saker. Att dementa helt plötsligt visar känslor och gärna gör sexuella handlingar kan kanske bero på att man har hållit all inom sig i många år. Sexualiteten ju en stor del av oss. Kanske den starkaste driften vi har och styrs inte bara av känslor.
Bo, OM han har utfört dessa handlingar, är ju uppenbarligen sjuk. Vad som stör mig är att det hela är så "amatörmässigt" (ursäkta uttrycket) gjort. Han hade ju förföljt killen. Även agerat i en miljö där många skulle kunna se detta. Pedofiler brukar tyvärr, vara duktiga på att skapa förtroende och kunna manipulera folk. Jobba sig sakta in med metoder som skapar förtroende för pedofilen.
Antingen har han levt i parrelation tills nyligen och börjat med denna avart senare i livet eller så har han med sitt hemliga och möjligen försiktiga leverne kunnat hålla allt hemligt.
Ingenting förvånar längre så vidriga saker dyker det upp hela tiden. Inte ens att många åker dit förtröstar. Helst skulle man vilja slippa läsa mera.

Ligger mycket i vad DU SÄGER Men,

men tycker B.H. ska få komma hem,ok avsluta sitt liv, bland sina böcker, pärmar och frimärken.Han är iallafall 85 år och borde vara ofarlig för allmänheten .
Citera
2019-01-10, 23:30
Medlem
SoulSurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
* Bara för att en domare meddelar borgensvillkor så innebär inte det att Bosse kan uppfylla dem. Han saknar hemvist i USA och det är inte säkert att ett motell uppfyller de villkor som krävs för GPS-boja.

Hans "motell" är redan godkänt som vistelseplats under tiden med fotboja, så den delen är redan avklarad. Sen är det ett Studio 6 Extended Stay, så det kanske är tveksamt att ens kalla det för motell. Ser rätt ok ut på bilderna, men det blir förstås inte så roligt i längden att stanna där 160 av veckans 168 timmar. Kan bli rätt lååångtråkigt. Men jag hade nog valt det alla dagar i veckan, om det inte kostade skjortan, Är väl en av de få på Flashback som har erfarenhet av att "bo" på bägge faciliteterna.
Citera
2019-01-10, 23:31
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ocaw

men tycker B.H. ska få komma hem,ok avsluta sitt liv, bland sina böcker, pärmar och frimärken.Han är iallafall 85 år och borde vara ofarlig för allmänheten .
Om han nu blir dömd för det han misstänks för är han väl inte ofarlig för allmänheten?
Citera
2019-01-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Frimärkssamlare och pedofil. Vilken kombo

Pedofilatelist kanskedet kunde heta.😊
Troligen var Bosse en mycket ensam man......därav pysslandet med frimärkena.
Vet man om han hälsade på någon bekant i Usa eller reste gan helt ensam vid 85 års ålder?
Citera
2019-01-10, 23:35
Medlem
OweGbgs avatar
https://tablethybrid.www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP2Lv0/tv-profilen-slipper-troligen-fangelse
Citera
2019-01-10, 23:38
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Pedofilatelist kanskedet kunde heta.😊
Troligen var Bosse en mycket ensam man......därav pysslandet med frimärkena.
Vet man om han hälsade på någon bekant i Usa eller reste gan helt ensam vid 85 års ålder?
Är man ensam bara för man är filatelist?
Känner flera som är oerhört sociala som samlar på frimärken.
Citera
2019-01-10, 23:39
Medlem
Kellywomans avatar
Demensrykten för att slippa konfronteras?
Alltså snälla medmänniskor. BH lider inte av demens. Men sannolikt har han alltid dragits till unga pojkar. Att en 85årig äckelgubbe tar på en 13årig pojkes penis?
Uppenbart är detta inte ett infall utan den sanna BH kommer nu fram. Såklart han alltid värnat om sitt privatliv. Det vore intressant vad polis får fram vid husrannsakan. Jag är säker på att detta inte är första gången. Men såklart han kommit undan med det. Vidrigt
Citera
2019-01-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag tror dock på det fetstilta.

I och med att Bosse är en legendarisk TV-personlighet som nästan alla svenskar över 30-40 år känner till (åtminstone som de som tittat på sport) så tror jag knappt att han vågar gå utanför dörren den första tiden om och när han eventuellt överförs till Sverige.

Jag tror inte att någon pöbel står och väntar på honom utanför hemmet, men han lär få blickar från allmogen när han handlar i närbutiken.
Jag tror hans hemkomst försenas avsevärt.
Citera
2019-01-10, 23:45
Medlem
Citat:

Vad? Han styrker ju inte detta med sina handlingar.
Citera
2019-01-10, 23:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Tydligen inte ofarlig för unga pojkar då han besöker parker för att få kontakt och tafsa. Jag anser inte att han är ofarlig. Men jag beklagar djupt att barnen och ungdomarna skall behöva utsättas för en sjuk pedofil. Parker och lekplatser skall vara säkra områden för alla barn och ungdomar.
Men parker och lekplatser måste vara ett lyckorus för pedofiler.

Det är väldigt intressant att BH verkar vara en person som INGEN känner trots man kallar honom folkkär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in